  • 21. Data: 2014-03-05 15:03:42
    Temat: Re: opony bieznikowane
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-03-05 13:30, Marcin N pisze:

    > Problem w tym, że to bez sensu: kto sprzedaje dobre lekko używane opony? Mało kto!
    Bo niby po co?

    Właśnie będę złomował... a letnie opony w piwnicy leżą i mają jeszcze 3/4 wysokości
    bieżnika.
    Zimówki zresztą też są spoko, ale już mi się nie chce kombinować z przekładaniem na
    jakieś trupy...

  • 22. Data: 2014-03-05 16:12:40
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Problem w tym, że to bez sensu: kto sprzedaje dobre lekko używane opony?
    > Mało kto! Bo niby po co?

    Wcale nie tak mało kto. Ja np. nie kupuję kolejnego samochodu uwzględniając
    posiadane już opony (piszę oczywiście o drugim komplecie), więc mogę je
    oddać nowemu nabywcy starego samochodu lub sprzedać oddzielnie.
    Znajomi mają podobne "problemy". Nie wspominając o samochodach rozbitych,
    przecież nikt ich nie będzie oddawał na złom z drugim kompletem zdatnych do
    użytku opon.

    Jest też sporo sprowadzaczy z zachodu, ale mam wrażenie, że to już nie jest
    taki złoty interes, bo rzeczywiście nie tak łatwo znaleźć "nówkę sztukę od
    niemca"...

    > Stąd podaż jest nieduża.

    http://www.gumtree.pl/fp-czesci-i-akcesoria/opony/c9
    029?A_VehicleType=used&AdType=2

    Jeśli taka ilość ofert (tylko z jednego portalu) to jest niedużo, to mamy
    chyba inne skale... ;-)

    Wiwo

  • 23. Data: 2014-03-05 16:35:19
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-03-05 13:09, Kapibara pisze:

    > Panowie, nie przesadzajcie. ;)
    > Na Allegro spokojnie można kupić opony w dobrym stanie, nie jakieś stare.
    > Średnio za 50-60% ceny nowej opony. A jak ktoś przegląda kategorię,
    > sortując wg ceny rosnąco i patrzy na pierwsze od góry oferty to faktycznie
    > można odnieść wrażenie, że tylko sam śmietnik.

    Bo po to one są. Kolega jak złomował starą astrę na którą spadło drzewo
    to odkręcił alufelgi z dobrymi oponami a przykręcił krzywe felgi ze
    szrotu z łysymi oponami kupionymi właśnie na allegro. Z punktu widzenia
    ustawy o recyklingu, oddał auto w komplecie, tylko że miał lepszy zysk
    sprzedając alu i dobre opony komercyjnie a nie na złom.

  • 25. Data: 2014-03-05 17:00:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Kapibara" <x...@y...zzz> napisał w wiadomości grup
    et...

    > Panowie, nie przesadzajcie. ;)
    > Na Allegro spokojnie można kupić opony w dobrym stanie, nie jakieś stare.
    > Średnio za 50-60% ceny nowej opony.

    Czyli i tak za drogo w stosunku do ich wartości.

    > A jak ktoś przegląda kategorię,
    > sortując wg ceny rosnąco i patrzy na pierwsze od góry oferty to faktycznie
    > można odnieść wrażenie, że tylko sam śmietnik.

    Tyle że 50% to kosztuje właśnie ten najtańszy śmietnik.

  • 24. Data: 2014-03-05 17:00:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

  • 26. Data: 2014-03-05 17:27:56
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-03-04 22:27, anacron pisze:
    > gdyby naprawdę było to
    > takie dobre firmy skupowały swoje zużyte opony (tak myślę).

    Raczej tak ci się wydaje.
    O wiele bardziej intratna jest produkcja i sprzedaż nowych, niż skup,
    obróbka i ponowna sprzedaż z całą logistyką. Takie rzeczy to działają
    chyba wyłącznie gdzie są jakieś dopłaty, obowiązek (opakowania szklane),
    czy nowe produkty są plasowane jako hiperjakość z chorą ceną (tonery).
    Czasem tylko małym firmom się opłaca rzeźbić tak np. alternatory. Ale
    koncerny nie podłożą własnej marki. Trochę co innego opony do ciężarówek
    - tu branża liczy każdy ułamek procenta często nie patrząc na nazwę.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 27. Data: 2014-03-05 19:18:14
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]

    > faktycznie
    > można odnieść wrażenie, że tylko sam śmietnik.

    Kupowałem używane opony dwa razy - raz u gumiarza (6mm) drugi raz na
    allegro (8mm). W pierwszym przypadku zapłaciłem ok 70% ceny nowych
    (trzyletnie micheliny), drugi raz zapłaciłem 40% ceny nowych, roczne (11
    miesięcy) - zdjęte z pojazadu z ASO, bo gość wymienił na większe,
    przejechały może 200, może 400 km (ale raczej mniej).
    Ten pierwszy zakup to zimówki dla żony (dwa lata temu), do dziś na nich
    auto jeździ, bardzo dobrze się spisują nawet w największe śniegi, drugi
    to była prawdziwa okazja, ale po prostu "się trafiło - kupiłem pare
    minut po wystawieniu. Porównując z cenami nowych, to jestem ok. 100 zeta
    do przodu, z transportem dałem 640 zł). W obu przypadkach opony bez
    żadnych wad, itp. po prostu fuks.
    Tak więc, można trafić okazję, ale trzeba się postarać ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 28. Data: 2014-03-05 19:22:41
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]
    >W dniu 2014-03-05 13:24, t? pisze:
    > Problem w tym, że to bez sensu: kto sprzedaje dobre lekko używane

    Podaż jest nieduża, ale zdarzają się "perełki" - rozbite auto, ktoś
    sprzedał auto i zostały mu opony na ten drugi sezon, albo - najlepiej -
    ktoś kupił nowe auto i od razu założył alusy z większymi. W tym ostatnim
    przypadku można kupić nowe opony za ułamek ceny. Mnie się tak raz
    udało - opony z października 2012 kupiłem we wrześniu 2013,
    zaoszczedząjąc 60% - zdjęte z nowego auta.

    --
    Yogi(n)

  • 29. Data: 2014-03-05 19:40:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 05 Mar 2014 12:49:35 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Problem z markowymi używkami jest taki, że każdy o nich mówi, ale nikt
    > nie widział.

    Tak jakby można tego chcieć, czyli żeby w dogodnym sobie terminie, wybrać
    rozmiar, najlepiej model, kupić cały kompet 4 sztuk, najlepiej prawie nowe,
    nie zużyte i cztery w cenie jednej nowej to faktycznie raczej się nie da.

    Za to tak jak ja - zużywając kilkanaście opon rocznie, wystarczy przeczesać
    od czasu do czasu Allegro, szukać okazji, często pojedyńczych sztuk (te
    zazwyczaj są w najlepszym stanie - ludzie sprzedają po przebiciu drugiej),
    czasami pary, da się w miarę tanio kompletować przyzwoite opony.

  • 30. Data: 2014-03-05 23:24:02
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości

    > minut po wystawieniu. Porównując z cenami nowych, to jestem ok. 100
    > zeta

    Oczywiście 1000 zeta, o stówce bym nie wspominał ;-)

    --
    Yogi(n)