  • 21. Data: 2014-09-17 17:08:40
    Temat: Re: opozniony led
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 września 2014 16:34:30 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

    > Nie wysiedziałbyś w kinie na 24 mrugnięciach na sekundę przy
    >
    > współczesnym, czyli dwugodzinnym filmie.
    >

    > Tak jak już powiedział waldemar, obraz ma te 24 klatki na sekundę,
    >
    > ale częstotliwość odświeżania jest znacznie wyższa.
    >
    > http://www.kinekspert.com.pl/kino-cyfrowe/projekcja-
    3d,3,22,p.html

    > Też 72 Hz, jak przyzwoity CRT:-)
    >

    > Z widzeniem 24 klatek na sekundę też różnie bywa. Młode pokolenie,
    >
    > powiedzmy do 30 z hakiem nagrało się w quake czy CS i się
    >
    > nieco wyczuliła:)
    >
    > W kinie choćby sceny gdzie kamera obraca się, czyli cała tło
    >
    > się porusza, są niewyraźne (gorsze, niż gdy obraz był statyczny).
    >

    > pzdr
    >
    > bartekltg

    W kinie na taśmę filmową nie ma doskonałej ostrości bo nie ma fizycznej możliwości
    ustawienia kolejnych klatek w takim samym miejscu w stosunku do perforacji. Najlepiej
    widać to na napisach. Klatka na filmie 35mm ma ok. 2cm szerokości Przy ekranie 10m
    jest powiększona 500 razy jeśli jest 3/4 przy panoramie w poziomie jest powiększone
    500 razy i dodatkowo w poziomie rozciągnięte prawie 2 razy. To i każda niedokładność
    ustawienia klatki też jest powiększona 500 ( 1000 w poziomie przy panoramie) razy.
    Kinowy efekt filmów cyfrowych robi się w postprodukcji przesuwając przypadkowo
    kolejne klatki w różne strony o kilka punktów. Niewielkie rozmycie w kinie jest
    potrzebne bo bez niego bardzo szybki widzowie się męczą, bo jest za dużo danych do
    przerobienia przez mózg.

  • 22. Data: 2014-09-17 17:11:13
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 września 2014 16:58:24 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > U�ytkownik "t-1" napisa� w wiadomo�ci

    > Wlaczam i ciemnosc widze. Wiec siegam do wylacznika i wlaczam jeszcze
    >
    > raz.
    >
    > Albo sie udaje po latarke aby wymienic zarowke ... a tu sie nagle
    >
    > zapala.
    >

    > Z czasem sie pewnie przyzwyczaje, do diesla sie przyzwyczailem ...

    > Hm, 12zl, to jest raczej niska klasa
    >
    > Promocja w Leclerc, 8W 700lm, swieci dosc dobrze, nic tylko brac ...
    >
    > ale to opoznienie ...

    > IMO jedno z drugim nie ma nic wspolnego.

    > Obok mam Ledare z Ikei - zapalaja sie blyskawicznie (nie wszystkie), i

> [...]

    Te błyskawiczne mają, przynajmniej te co mam, najdoskonalsze i najprostsze zasilanie.
    Źródło prądowe zrobione ma kondensatorze i mostek.

  • 23. Data: 2014-09-17 17:18:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Sep 2014 16:54:05 +0200, Tomasz
    Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
    > W kinie dana klatka wyświetlana jest 3 razy - daje to 3*24=72 Hz

    Ale przecież współczesne projektory cyffrowe nie wygaszaja obrazu
    między klatkami tylko je zamieniają. W proj. analog. jest wirująca
    przesłona co zasłaniała żarówkę na moment przesunięcia taśmy do
    następnej klatki, stąd migotanie było z przysłony a nie klatek.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2014-09-17 17:19:50
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 17.09.2014 17:08, Zachariasz Dorożyński wrote:
    > W dniu środa, 17 września 2014 16:34:30 UTC+2 użytkownik bartekltg

    strasznie psujesz cytaty:/ Google:/

> [...]
    > jest potrzebne bo bez niego bardzo szybki widzowie się męczą, bo jest
    > za dużo danych do przerobienia przez mózg.

    Ale to nie jest odpowiedzialne za to, co opisałem powyżej.
    Może bardziej namacalny przykład. Kamera skierowana na krajobraz.
    czy wielką salę. Widzę wyraźnie (na ile pozwala rozdzielczość,
    wspomniane niedoskonałości wyświetlania, okulary...).
    Kamera zaczyna się obracać, robimy przejazd po krajobrazie.
    W tym momencie widzę niewyraźny skaczący obraz.

    Może właśnie za mało rozmyli obraz jak na 24fps.

    Nie zauważam tego efektu, jeśli porusza się na ekranie obiekt
    nie zajmujący większości ekranu.

    pzdr
    bartekltg

  • 25. Data: 2014-09-17 17:21:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości
    On 17.09.2014 16:47, J.F. wrote:

    >Odpal sobie jakikolwiek film na komputerze. Masz ok 30 klatek na
    >sekundę 'zmiany kreści', a monitor odświeża się, zależnie jaki masz,
    >70-120. A teraz dodaj to tego stroboskop 24Hz ;-)

    Musze kiedys sprobowac, tylko jak ... monitor raczej za wolny :-)

    >Oczywiście. Ale tu już mówie o obrazach. Specjalnie wymieniłam
    >strzelani, bo tam widzisz różnicę, czy masz 30fps, czy 50.
    >na 30 ciężko w coś trafic;-)

    A to nie wiem, nie gralem. Naprawde tak zle ? Mniej ambitne gry
    dzialaly raczej dobrze ..

    >Raczej tego, że LCD mają domyślnie wyższą częstość odświeżania.
    >Wymusisz 60, zobaczysz (jak nie Ty, to żona/dziecko).

    Watpie.
    Tresc jeszcze musialaby byc mocno zmienna ... film odtworzyc ?

    Jak widac w kinie nie widac :-)

    >"Polepszają"

    Owszem, w cudzyslowie ... ale skoro ludzie za to placa, to moze i
    troche lepiej ?
    Wszak w naturze obraz w oku naprawde jest rozmyty, z ostrymi klatkami
    mozg moze miec klopoty :-)

    J.

  • 26. Data: 2014-09-17 17:21:30
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 września 2014 16:54:05 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > W kinie dana klatka wy�wietlana jest 3 razy - daje to 3*24=72 Hz
    >

    > Ale ja pami�tam monitory CRT, gdzie by�em w stanie dostrzec migotanie
    >
    > przy 75Hz. Dopiero 85Hz uwa�a�em za stabilne.

    A jakieś logiczne uzasadnienie wyświetlania tej samej klatki 3 razy? Przy
    wyświetlaniu 3 razy tej samej klatki do ekranu dojdzie mniej światła niż jak będzie
    wyświetlana raz trzy razy dłużej. W kinie ważne jest ile światła dochodzi do ekranu
    bo mocy źródła światła nie można zwiększać w nieskończoność. W kinie na taśmę przed
    obiektyw przesuwana jest klatka, W tym czasie źródło światła zasłonięte jest
    przesłoną. Otwiera się przesłona obraz jest wyświetlany. Przesłona się zamyka i
    podawana jest następna klatka.

  • 27. Data: 2014-09-17 17:22:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Sep 2014 16:58:24 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Wlaczam i ciemnosc widze. Wiec siegam do wylacznika i wlaczam
    jeszcze
    > raz.

    Proponuję równolegle podłączyć żarówkę pilotującą, będziesz miał
    wstępne oświetlenie zanim led "zaskoczy".

    --
    Marek

  • 28. Data: 2014-09-17 17:24:45
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 17.09.2014 17:21, Zachariasz Dorożyński wrote:

    > A jakieś logiczne uzasadnienie wyświetlania tej samej klatki 3 razy?

    Komfort widza? zarzucenie przesłony 24 razy na sekundę jest widoczne
    i męczące. Może nie dla wszystkich, ale dla wielu.

    Kłamią?

    pzdr
    bartekltg

  • 29. Data: 2014-09-17 17:27:02
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 września 2014 17:19:50 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    >

    > Może właśnie za mało rozmyli obraz jak na 24fps.
    >

    > Nie zauważam tego efektu, jeśli porusza się na ekranie obiekt

    Przeskakiwanie ma związek z czasem naświetlania. Niby jak ustawić 1/25 to powinno być
    dobrze bo zapisuje i odtwarza 25 klatek na sekundę. Ale nie jest. Jest wzór
    określający minimalny czas naświetlania w zależności od ogniskowej obiektywu. Im
    większa tym ten czas jest krótszy żeby nie było skakania.

  • 30. Data: 2014-09-17 17:32:42
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 września 2014 17:24:45 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

    > Komfort widza? zarzucenie przesłony 24 razy na sekundę jest widoczne
    >
    > i męczące. Może nie dla wszystkich, ale dla wielu.

> [...]

    Ale to do filmu 3D. W 2D jedna klatka jest jeden raz wyświetlana bo niby po co miała
    by być wyświetlana dwa razy.