  • 1. Data: 2016-04-25 21:00:34
    Temat: opticum 4060cx
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam dekoder, jak w temacie, podłączony do talerza i odbieram programy
    telewizji satelitarnej.

    Czy mogę ten dekoder podłączyć do zwykłej anteny i będę mogła odbierać
    sygnał telewizji naziemnej?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2016-04-25 21:45:15
    Temat: Re: opticum 4060cx
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-04-25 o 21:00, Krycha pisze:
> [...]
    > telewizji satelitarnej.
    >
    > Czy mogę ten dekoder podłączyć do zwykłej anteny i będę mogła odbierać

    Internety piszą, że jest to (stary technologicznie już) tuner DVB-S -
    czyli tylko satelitarny. Zresztą tylko SD - czyli nie odbierzesz w
    jakości HD.
    Wyrzuć to truchło ;) albo daj komuś i kup lepsze.

    Dla przypomnienia:
    DVB to "telewizja cyfrowa", ale:
    DVB-S - odbierana z satelity
    DVB-T - odbierana z nadajników naziemnych (telewizja rozsiewcza) - czyli
    tak, jak 40 lat temu
    DVB-C - kablówka

    Są jeszcze inne.

    Są dekodery (albo karty CI) podwójne lub potrójne, czyli przykładowo
    (najczęściej) TV z tunerem DVB-C + DVB-T

    Ty byś potrzebowała DVB-S + DVB-T (ewentualnie dodatkowo DVB-C)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2016-04-26 19:20:48
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 25.04.2016 o 21:45, Adam pisze:

> [...]
    > (najczęściej) TV z tunerem DVB-C + DVB-T
    >
    > Ty byś potrzebowała DVB-S + DVB-T (ewentualnie dodatkowo DVB-C)

    Dziękuję za cenne informacje
    :-)

    Krycha.