  • 1. Data: 2016-04-07 15:49:43
    Temat: Kretynizm w TVP
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    WItam

    Ciekaw jestem o ile spadła oglądalność seriali, w których zastosowano
    kretyńskie rozwiązanie polegające na dodatkowym opisywaniu słowami tego co
    się dzieje na ekranie. "Beata wyjmuje telefon z torebki", "wybiera numer",
    "w tle słychać muzykę". Czyli nie tylko dla niedowidzących ale i
    niedosłyszących. A może dla kretynów? W każdym razie ja tego nie trawię i
    nie oglądam już np. Ojca Mateusza.

    Pzdr

  • 2. Data: 2016-04-07 16:43:13
    Temat: Re: Kretynizm w TVP
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 07.04.2016 o 15:49 Kamil <m...@t...pl> pisze:

    > niedosłyszących. A może dla kretynów?

    Oraz dla tych, którzy nie potrafią przełączyć ścieżki dźwiękowej.

    --
    SW3
    ----

  • 3. Data: 2016-04-08 11:58:24
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-04-07 15:49, Kamil wrote:
> [...]
    > "w tle słychać muzykę". Czyli nie tylko dla niedowidzących ale i
    > niedosłyszących. A może dla kretynów? W każdym razie ja tego nie trawię i

    wiesz, że to się wyłącza?
    RTFM

  • 4. Data: 2016-04-08 21:08:47
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "AL" napisał:

    > wiesz, że to się wyłącza?

    Nie wiem. To zależy pewnie od mmżliwości telewizora/dekodera? A może są inne
    opcje? Możesz coś podpowiedzieć?

    Pzdr

  • 5. Data: 2016-04-09 13:59:26
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Kamil" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "w tle słychać muzykę". Czyli nie tylko dla niedowidzących ale i
    > niedosłyszących. A może dla kretynów? W każdym razie ja tego nie trawię i

    O czym Ty piszesz? Specjalnie obejrzałem kawałem jakiegoś serialu i nic
    takiego nie zauważyłem. To są napisy na ekranie czy dodatkowy głos lektora?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 6. Data: 2016-04-09 16:18:09
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "AL" napisał:

    > wiesz, że to się wyłącza?

    Już znalazłem. Opcje nadawania dźwięku. Język ścieżki dźwiękowej z
    nieokreślonego zmieniłem na V.O. Metodą prób i błędów, bo nie wiem co to
    oznacza. Najważniejsze, że działa. A swoją drogą to powinna być opcja
    włączania opisywanego badziewia, a domyślnie powinno być wyłączone.

    Pzdr

  • 7. Data: 2016-04-09 17:17:52
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09.04.2016 o 16:18, Kamil pisze:

> [...]
    > oznacza. Najważniejsze, że działa. A swoją drogą to powinna być opcja
    > włączania opisywanego badziewia, a domyślnie powinno być wyłączone.

    Nie dotyczy to niestety tylko TVP i nie wszędzie da się wyłączyć.
    W mojej kablówce, widziałem to kiedyś na Galileo (TV6 albo TV4 bodajże)
    i ścieżka z audiodeskrypcją była jedyną dostępną.

  • 8. Data: 2016-05-23 19:24:47
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dodatkowy głos lektora, dla osób niedowidzących (przykładowo na filmach
    dokumentalnych Cejrowskiego: "Cejrowski się schyla".
    Trochę tego nie pojmuję, że ktoś niedowidzi, a ogląda telewizję, no ale może i jest
    taka potrzeba.

    -----

  • 9. Data: 2016-05-23 19:45:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
[...]

    Czyli jest to dodatkowa ścieżka dźwiękowa, a nie standardowa. Kamil
    niechcący ją sobie włączył i narzeka na nadawcę. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2016-06-03 07:29:20
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "yabba" napisał:

    > Czyli jest to dodatkowa ścieżka dźwiękowa, a nie standardowa. Kamil
    > niechcący ją sobie włączył i narzeka na nadawcę. :)

    Niechcący to Ty pewnie uderzyłeś się w głowę. Zanim coś palniesz wpierw
    sprawdź. Opisywane kretynizmy są własnie nadawane w ścieżce podstawowej.

    pzdr