  • 31. Data: 2015-05-09 00:38:58
    Temat: Re: orange: nieodebrane połączenia - czy widac je w internecie?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marek wrote:

    > Owszem, natomiast dziwię się, że jeszcze nie wpadli na to by to
    > taryfikować.

    po pierwsze pewnie im nie wolno bo nie ma połączenia, po drugie obecnie
    nie ma to już znaczenia

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 32. Data: 2015-05-09 07:31:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-08 o 22:18, masti pisze:

    > tak. szybciej odczytam pocztę, która do mnie zresztą sama dzwoni niż
    > odczytam SMSa. Czyli Twoja teza jest fałszywa.

    Ale to wina twojego handicapu, a nie cecha technologii jako takiej. Być
    może też do ciebie szybciej napisać list tradycyjny, niż odczytasz
    maila, ale to wcale nie przeczy tezie, że maile są szybsze.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2015-05-09 07:33:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-09 o 00:37, Pszemol pisze:

    > Co nie zmienia faktu, że za te same pieniądze przekaże ustnie
    > dużo więcej informacji niż w takim smsie bo naliczanie jest
    > dziś sekundowe...

    Ale skoro do kogoś dzwonię, to znaczy że chcę porozmawiać, a nie
    prowadzić monolog. Gdybym tylko chciał "coś przekazać bez odzewu", to
    nie dzwoniłbym, tylko od razu napisał smsa lub maila (no chyba że
    dzwonię do jakiejś nie-technologicznej osoby, to wówczas czekam aż
    odbierze, bo jak ktoś nie radzi sobie smsami, to i z pocztą nie, chyba
    że masti).

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2015-05-09 07:34:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-09 o 00:38, Pszemol pisze:

    > I skoro te osoby tak mają, to znaczy że wszystkie inne też tak mają? :-)

    Większość.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2015-05-09 09:39:51
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Liwiusz wrote:
    > Większość.

    Ba...
    Ktoś dzwoni, nadziewa się na pocztę. Nagrywa swoją wiadomość.
    I myśli, że jak nagrał, to wiadomość dotarła do odbiorcy. Nic bardziej
    mylnego. Potem wychodzą nieporozumienia.
    Nie ma poczty - nie ma tego problemu.

  • 36. Data: 2015-05-09 11:08:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Poldek" <p...@i...eu> wrote in message

> [...]
    > I myśli, że jak nagrał, to wiadomość dotarła do odbiorcy. Nic bardziej
    > mylnego. Potem wychodzą nieporozumienia.

    Nieporozumienia wychodzą wtedy, gdy ktoś jest leniwy
    i widząc że ma wiadomość zamiast ją odsłuchać dzwoni
    do Ciebie i oczekuje że powtórzysz wszystko mu na żywo :-)
    A przy okazji nabaja Cię, że poczta nie przyszła albo coś...

  • 37. Data: 2015-05-09 11:27:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Ale skoro do kogoś dzwonię, to znaczy że chcę porozmawiać, a nie
    > prowadzić monolog.

    Błędne założenie. Bo są różne sytuacje.

    Czasami celem telefonu jest przekazanie komuś dłuższej
    wiadomości, rezultatu poszukiwań, diagnozę usterki z serwisu, itp itd...

    Ludzie zapracowani często nie mają czasu w danej chwili
    na podniesienie słuchawki i rozmowę online - wolą rozwiazania
    offline, takie jak SMS lub poczta głosowa. Nie porównuj więc
    poczty głosowej do rozmowy online, bo oczywiście to inne rzeczy.

    Ale w porównaniu do SMSa poczta głosowa jest tańsza
    w przeliczeniu na złotówki zapłacone za ilość informacji
    a na dodatek lepiej oddaje nastrój osoby z którą się kontaktujesz
    bo masz pewne elementy body language którego nie ma w SMS
    i musisz to naśladować nieudolnie protezami typu :-) albo LOL.
    Na dodatek zostawiasz taką wiadomość głosową w bardziej
    naturalny dla człowieka sposób: mikrofon zamiast klawiatury, a więc
    można ją zostawić gdy masz np. ręce zajęte prowadzeniem auta.

    Generalnie nie ma sensu upierać się nad wyższością świąt
    Bożego Narodzenia nad Wielkanocą - fajnie że sa SMSy,
    fajnie że jest poczta głosowa i warto wiedzieć czego kiedy
    użyć aby się *skutecznie* z drugą osobą porozumieć...

> [...]
    > dzwonię do jakiejś nie-technologicznej osoby, to wówczas czekam aż
    > odbierze, bo jak ktoś nie radzi sobie smsami, to i z pocztą nie, chyba

    Tylko że czasem minuta nagrana na poczcie głosowej to hektary
    smsem pisane, a dwa: właśnie "odzew" może być już wysłany na
    SMS po odsłuchaniu tej długiej wiadomości głosowej i może
    wystarczyć wtedy np. jedno słowo w SMS typu "zgadzam się".

  • 38. Data: 2015-05-09 11:37:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 May 2015 22:38:58 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:
    > po pierwsze pewnie im nie wolno bo nie ma połączenia, po drugie
    obecnie
    > nie ma to już znaczenia

    Prawo można zmienić. A co do taryfikacji czasu... cóż mimo dużych pul
    czasu wliczonego w abonament operatorzy nadal precyzyjnie w bilingach
    zużyty czas odliczają od puli. Ziarnko do ziarnka....

    --
    Marek

  • 39. Data: 2015-05-09 11:58:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 May 2015 19:35:05 +0200, yabba napisał(a):
    > Może źle to wyjaśniłem. Scenariusz był taki: dzwonisz do kolegi w celu
    > przeprowadzenia rozmowy towarzyskiej, a odzywa się poczta głosowa i zamiast
    > sobie pogadać z kumplem, tracisz 1 minutę z pakietu za przyjemność
    > odsłuchania zapowiedzi ze skrzynki pocztowej.

    To w celu towarzyskiego popier* czy jakims wazniejszym ?

    No dobra, jak jest np tylko 80 min na pogaduchy, to nie mozna tracic
    kilku na poczte ...

    J.

  • 40. Data: 2015-05-09 12:01:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 08 May 2015 13:11:46 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Może i korzystasz, w sumie wielu ludzi z różnych XX-wiecznych rzeczy
    > korzystają, ale co do zasady usługa jest bez sensu:
    > - szybciej przekazać wiadomość smsem, niż nagrywać się i czekać aż ktoś
    > odsłucha

    Wolniej, jak sie juz polaczenie ma.

    > - nie ma pewności, że ktoś - nawet mając włączoną pocztę głosową - wie,
    > umie, chce odsłuchać i odsłucha wiadomość bez zbędnej zwłoki.

    Nie ma tez pewnosci ze odczyta sms.

    Przy obecnej poczcie rzeklbym ze szybciej dotrze wiadomosc poczta -
    poczta pare razy oddzwoni, ktorys dzwonek uslyszy.

    J.