  • 21. Data: 2018-04-09 12:54:27
    Temat: Re: orange pi zero zawieszanie sie
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > Czy ktoś spotkał się z tym problemem?

    Spotkałem się na Raspberry PI 3. W wyniku dużego obciążenia (raczej
    pamięci, niż CPU) potrafi się zawiesić w taki sposób, że kernel działa,
    ale userland nie -- np. jak łączę się telnetem na port ssh, to przyjmuje
    połączenie (kernel), ale już nie odpowiada welcome stringiem.

    W logach (w tym wysyłanych zdalnie po UDP na inny serwer) też nic nie ma.

    Nie doszedłem jeszcze, co to powoduje. Zasilanie jest mało prawdopodobne,
    bo zasilacz ma duży zapas, ale może dla spokoju obejrzę to zasilanie pod
    oscyloskopem (może na kondensatorach zaoszczędzili, może przewody za
    długie)...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 22. Data: 2018-04-09 12:58:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-09, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > Zainteresuj się pakietem cpuburn.

    Po prawdzie nie ma sensu nawet ww. gzipem. Sprawdź jak dociąża zwykle
    dd if=/dev/zero of=/dev/null. Jedna instancja na jeden rdzeń i 100% zajęte.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2018-04-09 15:02:39
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> wrote:

    > Po prawdzie nie ma sensu nawet ww. gzipem. Sprawdź jak dociąża zwykle
    > dd if=/dev/zero of=/dev/null. Jedna instancja na jeden rdzeń i 100% zajęte.

    cpuburn wykorzystuje możliwie najwięcej elementów procesora jednocześnie.
    dd wykorzysta jedynie fragment.

    Z drugiej strony nie wiem, czy jest cpuburn na ARM. apt-cache na
    raspbianie mi nie znajduje, ale tu piszą, że w wheezy i jessie był
    na arma...

    https://packages.debian.org/search?keywords=cpuburn

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 24. Data: 2018-04-09 16:02:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 9 Apr 2018 10:49:37 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
    Wysocki) wrote:
    > Zainteresuj się pakietem cpuburn.

    A co to może zrobić więcej z CPU niż gzip?

    --
    Marek

  • 25. Data: 2018-04-09 16:06:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 09 Apr 2018 10:58:17 GMT, Marcin Debowski
    <a...@I...zoho.com> wrote:
    > Po prawdzie nie ma sensu nawet ww. gzipem. Sprawdź jak dociąża
    > zwykle
    > dd if=/dev/zero of=/dev/null. Jedna instancja na jeden rdzeń i 100%
    > zajęte.

    Bo dd to tylko utylizacja Io z większym naciskiem na dna niż sam cpu,
    to że pokazuje 100% CPU nie oznacza, że faktycznie CPU/ALU jest
    "przyciśnięte".

    --
    Marek

  • 26. Data: 2018-04-09 16:08:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 9 Apr 2018 10:51:02 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
    Wysocki) wrote:
    > Czy dotyczy to tylko Orange PI, czy także Raspberry?

    Ta informacja dot. tylko opi, na forum opi jest cały wątek o tym i
    ostrzeżenie a nawet petycja do producenta, żeby zaprzestał
    dystrybuować nieprawidłowo skonfigurowanego softu (sic!)na oficjalnej
    stronie...

    --
    Marek

  • 27. Data: 2018-04-09 21:44:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-09, Marek <f...@f...com> wrote:

    > Bo dd to tylko utylizacja Io z większym naciskiem na dna niż sam cpu,
    > to że pokazuje 100% CPU nie oznacza, że faktycznie CPU/ALU jest
    > "przyciśnięte".

    Robiłem testy porównawcze dd z i bez gzipa oraz stress/stress-ng i
    różnice temperaturowe cpu są praktycznie żadne. Wynika to zapewne z
    tego, że coś (różne w zalezności od metody) się w końcu gdzies i tak
    zapycha i pełnej utylizacji zasobów cpu i tak nie będzie.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2018-04-12 15:05:56
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Bo dd to tylko utylizacja Io z większym naciskiem na dna niż sam cpu,
    > to że pokazuje 100% CPU nie oznacza, że faktycznie CPU/ALU jest
    > "przyciśnięte".

    Pytanie, czy dd z pustego (/dev/zero) w próżne (/dev/null) używa w ogóle
    sprzętowo I/O. IMO powinno się to dziać tylko w obrębie procesora, bo
    gdzie (do którego fizycznego urządzenia) to I/O miałoby iść?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 29. Data: 2018-04-12 15:08:01
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > A co to może zrobić więcej z CPU niż gzip?

    Rozkaz rozkazowi nierówny. CPU ma wiele modułów, które są używane przy
    określonych operacjach.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 30. Data: 2018-04-12 15:08:31
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    > ostrzeżenie a nawet petycja do producenta, żeby zaprzestał
    > dystrybuować nieprawidłowo skonfigurowanego softu (sic!)na oficjalnej

    Ok, czyli mój problem to pewnie coś innego :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]