  • 1. Data: 2018-04-08 18:11:32
    Temat: O badziewności precyzji
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Składam coś co wymaga masy scalaków w DIP.

    Postanowilem nie oszczędzać tylko wszystko w podstawki precyzyjne.

    Polutowałem i bida. Nie działa. Cos mnie tkneło bo jakoś za łatwo te
    scalaki wchodziły w dziury.

    Scalaki nie mają styku. Zarowno podstawki są nowe i jak i scalaki.
    Najwyczajniej wypadają z podstawek, ruszają się itd itp. Jak podociskam
    to działa.

    Łomatko! Przecięz one powinny być precyzyjne, a są badziewne.

    Mozliwe ze to z powodu tego że jedna była wsadzona w druga, ale dostałem
    takie z plastikowej rynny i to samo.

    Kupowane u kilku róznych dostawców i niektóre róznią się detalami od
    innych wiec i producenci różni.

    Co robie źle ;) ? Może to już te czasy że podstawki produkowane 40 lat
    temu utraciły sprężystośc?

    PS. Na razie workaroundy mam dwa: odginać nogi żeby nie byly proste i
    pokryc nogi cyną. Druciarstwo tak czy inaczej. Zachciało mi się retro
    hobby...

  • 2. Data: 2018-04-08 21:05:41
    Temat: Re: O badziewności precyzji
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/8/2018 6:11 PM, Sebastian Biały wrote:
    > PS. Na razie workaroundy mam dwa: odginać nogi żeby nie byly proste i
    > pokryc nogi cyną. Druciarstwo tak czy inaczej. Zachciało mi się retro
    > hobby...

    Przyszło mi do głowy trzecie rozwiązanie: użyć szczypiec które spowodują
    że nogi będą lekko pofalowane po zaciśnieciu. Obejrzałem co mam w domu i
    wychodzi na to że nie mam takich dających podobny efekt. Widzial ktoś
    jakieś narzedzie które by się do tego przydało?

  • 3. Data: 2018-04-08 21:30:26
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 08.04.2018 o 21:05, Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > wychodzi na to że nie mam takich dających podobny efekt. Widzial ktoś
    > jakieś narzedzie które by się do tego przydało?

    Miałem podobną sytuację. Wykorzystałem w swojej konstrukcji dość drogie
    złocone podstawki precyzyjne (niestety producenta nie pomnę). Co dziwne
    scalaki wchodziły w nie dość ciężko i to mnie dodatkowo zmyliło. Układ
    na szybkich TTL-ach czasami świrował. Dociśnięcie scalaka paluchem
    uzdrawiało sytuację ale oczywiście na krótko. Skręciłem płaskoszczypkami
    każdą nóżkę scalaka o jakieś 20..30 stopni (coś jak śmigło) i problem
    się rozwiązał na tyle, że układ już do mnie nie wrócił.

    Grzegorz

  • 4. Data: 2018-04-08 23:48:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Apr 2018 21:05:41 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > wychodzi na to że nie mam takich dających podobny efekt. Widzial ktoś
    > jakieś narzedzie które by się do tego przydało?

    IMO nie ma co szukac. Rozegnij zwyczajnie nogi.

    Albo ... wlutuj w podstawki :-)

    A bylo uzyc FPGA :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-04-09 18:45:26
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > IMO nie ma co szukac. Rozegnij zwyczajnie nogi.
    >
    > Albo ... wlutuj w podstawki :-)
    >
    > A bylo uzyc FPGA :-)

    Ale to dziwne jakoś, nigdy mi się nie zdarzyło coś podobnego.
    Fakt, że precyzyjne to z rok temu ostatnio kupowałem.

    Wydaje mi się, że najrozsądniej wygiąć same końcówki nóżek.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2018-04-10 21:16:38
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 08.04.2018 o 18:11, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > to działa.
    >
    > Łomatko! Przecięz one powinny być precyzyjne, a są badziewne.

    Za dawniejszych czasów często używałem precyzyjnych, licząc że mają
    lepszy styk niż zwykłe sprężyste. Pierwszy raz słyszę o takim przypadku.
    Gdyby to był jeden typ scalaków to bym założył, że one są problemem. Ale
    podejrzewam, że problem dotyka wielu różnych układów. Może zamiast
    precyzyjnych dawaj sprężyste.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2018-04-10 22:06:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/10/2018 9:16 PM, Mario wrote:
    > Może zamiast
    > precyzyjnych dawaj sprężyste.

    I wylutować te 50 podstawek? O nie!

  • 8. Data: 2018-04-10 22:57:37
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > I wylutować te 50 podstawek? O nie!

    do precyzyjnych wsadź zwykłe i dopiero do nich scalaki;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 9. Data: 2018-04-10 22:58:57
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 10.04.2018 o 22:06, Sebastian Biały pisze:

    > I wylutować te 50 podstawek? O nie!

    No to faktycznie zalutować układy w podstawkach. Ale będzie widać, że
    trochę nieprofesjonalne. Przy tej liczbie ukłądów wyginanie nóżek to
    jednak partyzantka. Któraś nóżka może nie być wystarczająco wygięta.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2018-04-14 18:54:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/8/2018 9:30 PM, Grzegorz Kurczyk wrote:
    > uzdrawiało sytuację ale oczywiście na krótko. Skręciłem płaskoszczypkami
    > każdą nóżkę scalaka o jakieś 20..30 stopni (coś jak śmigło) i problem
    > się rozwiązał na tyle, że układ już do mnie nie wrócił.

    Nie działa :) Salak wypada jak wypadał. Prawie na pewno kielich przestał
    być sprężynujący. Ostatnio miałem wpadke z podstawką ZIF ktora nie
    kontaktowała. Jakaś epidemia albo spisek ...

    Nie potrafie znaleźc szczypiec robiących "pofalowanie" na nogach
    scalaka, więc zrobiłem je ręcznie dla kilku najbardziej
    problematycznych. To na razie jedyna i kiepska metoda. Zalewać cyną nie
    chcę.