  • 31. Data: 2018-04-12 15:29:32
    Temat: Re: orange pi zero zawieszanie sie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    Marek <f...@f...com> wrote:

    >Pytanie, czy dd z pustego (/dev/zero) w próżne (/dev/null) używa w
    >ogóle
    >sprzętowo I/O. IMO powinno się to dziać tylko w obrębie procesora, bo
    >gdzie (do którego fizycznego urządzenia) to I/O miałoby iść?

    Dokladnie - czysty procesor i troche RAM.

    Tyle ze dosc ograniczony program, a wiec i zestaw instrukcji, adresow
    itp.
    gzip lepszy, ale nie nie z dev/zero :-)

    J.

  • 32. Data: 2018-04-12 21:00:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 12 Apr 2018 15:29:32 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dokladnie - czysty procesor i troche RAM.

    I to chodzi, by obciążyc procesor.

    > gzip lepszy, ale nie nie z dev/zero :-)

    Kompresja samych zer też używa rejestry i alu.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2018-04-13 09:35:30
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tyle ze dosc ograniczony program, a wiec i zestaw instrukcji, adresow
    > itp.
    > gzip lepszy, ale nie nie z dev/zero :-)

    No właśnie. Pytanie, jak różni się obciążenie procesora względem np.
    gzipa, a to -- względem dedykowanego cpuburn.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 34. Data: 2018-04-16 18:54:19
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 07.04.2018 19:19, Mirek wrote:
    > Czy ktoś spotkał się z tym problemem?
    > Nieregularnie mi się zawiesza,

    Walka trwa.
    Od soboty uruchomiłem trzecią płytkę z wcześniejszego zakupu. Do dziś
    chodzi bez zarzutu.
    Teraz pytanie: czy można bezkarnie przekładać kartę z systemem z płytki
    na płytkę? Zakładam, że są sprzętowo identyczne.
    I żeby nie było że zadaję głupie pytania: przekładałem i działa, ale
    zastanawiam się czy nie wpłynie to negatywnie na wiarygodność testów.

    --
    Mirek.

  • 35. Data: 2018-04-17 02:36:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-16, Mirek <m...@n...dev> wrote:
> [...]
    > I żeby nie było że zadaję głupie pytania: przekładałem i działa, ale
    > zastanawiam się czy nie wpłynie to negatywnie na wiarygodność testów.

    Można, chyba że (np.) gdzies na twardo jest zdefiniowana zalezność
    czegoś od MAC kontrolera sieci i to coś sie inaczej zachowuje z innym
    MACiem, ale byłby to tak rzadki przypadek, że można śmiało olac.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2018-04-17 17:44:07
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 16.04.2018 18:54, Mirek wrote:

    > Od soboty uruchomiłem trzecią płytkę z wcześniejszego zakupu. Do dziś
    > chodzi bez zarzutu.

    Test dał wynik pozytywny czyli zawiesiła się.
    Miałem ustawiony heartbeat na czerwonej diodce - dziś po południu patrzę
    - świeci światłem ciągłym, z płytką nie ma kontaktu.
    Na razie pomysły mi się kończą i do tego nie mam czasu na jakieś
    bardziej interaktywne testy.

    --
    Mirek.

  • 37. Data: 2018-05-01 20:43:55
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 17-Apr-18 17:44, Mirek wrote:
> [...]
    > - świeci światłem ciągłym, z płytką nie ma kontaktu.
    > Na razie pomysły mi się kończą i do tego nie mam czasu na jakieś

    Używam intensywnie od ponad roku i na początku zwisy miałem w dwóch
    przypadkach:
    przy pomyłce w FEX (jak zaczynałem to nie było jeszcze oficjalnej
    obsługi Orange Pi Zero i przerabiałem z Orange Pi One),
    jak się ciepło zrobiło.

    Po doprowadzeniu powyższego do ładu uptime miałem ponad 300 dni. A teraz
    byłoby blisko 400 gdybym nie musiał zrobić restartu przy okazji
    modyfikacji zasilania/podmiany jądra.

    Sprzęt zajmuje się głównie przerzucaniem pakietów po sieci i USB-owym
    RS-485.

    W tej chwili support dla Orange Pi Zero już jest tak więc o ile używasz
    kernela 3.4 to sugeruję upewnić się, że masz dobrze podlinkowany
    /boot/script.bin.

    Natomiast jeśli chodzi o termikę to profilaktycznie proponuję podkleić
    choćby najmniejszy radiator na chipa.

    Przy czym nie należy się bać temperatur na poziomie 40-50 stopni.

    U mnie aktualnie wygląda to tak:

    / _ \ _ __ __ _ _ __ __ _ ___ | _ \(_) |__ /___ _ __ ___
    | |_| | | | (_| | | | | (_| | __/ | __/| | / /| __/ | | (_) |
    \___/|_| \__,_|_| |_|\__, |\___| |_| |_| /____\___|_| \___/
    |___/

    Welcome to ARMBIAN 5.38 stable Debian GNU/Linux 8 (jessie) 3.4.113-sun8i
    System load: 0.18 0.21 0.22 Up time: 88 days
    Memory usage: 13 % of 494MB IP: *.*.*.*
    CPU temp: 44°C
    Usage of /: 13% of 14G

    Piotrek

  • 38. Data: 2018-05-01 20:48:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 01-May-18 20:43, Piotrek wrote:

> [...]
    > System load:   0.18 0.21 0.22   Up time:       88 days
    > Memory usage:  13 % of 494MB    IP:            *.*.*.*

    Aaa! Te 300+ dni działało na jakimś badziewiastym zasilaczu przez USB.
    Natomiast ostatnie 88 dni działa na rownie badziewiastej przetwornicy z
    +12V podłączonej do pin headera.

    W obu przypadkach zero problemów.

    P.

  • 39. Data: 2018-05-01 21:08:13
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 01.05.2018 20:43, Piotrek wrote:

    > Sprzęt zajmuje się głównie przerzucaniem pakietów po sieci i USB-owym
    > RS-485.

    U mnie niestety coś tam banglam GPIO.
    Bardzo możliwe, że większość zwisów ma związek z jakąś niepoprawną
    obsługą GPIO, ale miałem też przypadki zamrożenia się płytki, z którą
    kompletnie nic nie robiłem (być może samo zainicjowanie GPIO czy
    eksporty robią problem), ale fakt - płytka, na której nic nie kombinuję
    z GPIO działa zwykle najdłużej.
    Aktualnie przeniosłem projekt na Raspbery Pi Zero W i od kilku dni
    intensywnie testuję - na razie żadnych zwisów.
    Docelowo muszę mieć połączenie po ethernecie - nie wiem jeszcze w którą
    stronę pójść.

    --
    Mirek.