  • 21. Data: 2015-11-20 15:30:18
    Temat: Re: oscyloskop HP 54600B
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

    igol.html
    >>> albo:
    >>> http://www.gotronik.pl/oscyloskop-cyfrowy-sds1072cml
    -2x70mhz-menu-pl-p-1458.html

    > Włączasz limit pasma na 20MHz i dziwisz się głupieniu przy obserwacji
    > 50MHz?

    Za dużo sugerujesz się zdjęciem. To, że akurat wtedy zrobiłem
    scrennshota to był tylko przypadek.
    Z limitem, czy bez głupoty takie same. Dość się nad nim nasiedziałem.

  • 22. Data: 2015-11-20 17:29:30
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-11-20 o 13:23, JDX pisze:
    > On 2015-11-20 12:31, Mario wrote:
    > [...]
    igol.html
    > Nie twierdzę, aby OP kupował tego starego HP, ale jednak "Kolorowy
    > wyświetlacz TFT LCD o przekątnej 5,6" i o rozdzielczości 320 x 234" tego
    > Rigola to w obecnych czasach straszliwe dziadostwo jest.

    -2x70mhz-menu-pl-p-1458.html
    > Hehe, Siglent. Ciekawe czy wskazania są takiej samej jakości jak
    > nazwa/logotyp. :-D

    Nie wiem. Sam mam Tektronixa MDS 1002, czyli z dolnej półki. Jednak
    gdybym potrzebował hobbystycznie, albo na start, to wolałbym któryś z
    wymienionych niż brać starocia od złomiarza. Gwarancja rozruchowa. Czyli
    co, ważna 1 dzień?
    Zawsze to lepsze niż "Nie sprawdzałem czy działa, bo nie mam kabla
    zasilającego".
    Lepiej kupić chińczyka i sprawdzić jak działa przy prostokącie 20MHZ.
    Można screen podesłać na grupę, platformowy głupek się ucieszy.
    A sprzęt można zwrócić, zdaje się w ciągu 2 tygodni.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 23. Data: 2015-11-20 18:25:23
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-20 o 17:29, Mario pisze:

> [...]
    > gdybym potrzebował hobbystycznie, albo na start, to wolałbym któryś z
    > wymienionych niż brać starocia od złomiarza. Gwarancja rozruchowa. Czyli
    Przesadzacie, kupowałem u niego używne rzeczy, chłop jest uczciwy i jak
    pisze że dobry to dobry, znaczy działa.
    Chińczyka Rigola mam w robocie, niestety jest to badziew, w zależności
    jak się podstawę ustawi to pokazuje różne rzeczy, albo gubi impulsy,
    synchronizacja także daje popalić. Więc ogólnie nie polecam.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 24. Data: 2015-11-20 19:59:43
    Od: kris_gor <s...@g...com>

    W dniu piątek, 20 listopada 2015 18:25:27 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

    (...)
> [...]
    > jak się podstawę ustawi to pokazuje różne rzeczy, albo gubi impulsy,
    > synchronizacja także daje popalić. Więc ogólnie nie polecam.

    Ja też mogę potwierdzić, że to uczciwa firma. Kupowałem już u nich sporo
    i nigdy się nie naciąłem. Raz jeden chyba przyszło mi coś uszkodzone w transporcie,
    ale z wymianą też nie było problemu.
    Tych oscyloskopów zresztą jeszcze 2 tygodnie temu miał chyba 30szt, więc
    to nie są jakieś pojedyncze znaleziska.

  • 25. Data: 2015-11-20 20:49:33
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-20 o 10:53, Grzegorz Kurczyk pisze:

    > P.S. I długość ramki dla pojedynczego przebiegu tylko 2tys. punktów :-(
    > Moim skromnym zdaniem: duży, ciężki klamot o kiepskich parametrach.
    >
    > Z tej serii to HP 54615B lub chociaż HP 54645A
    Ale ich w tej cenie nie kupisz, a ten jest w sumie zwykłym oscylem do
    100Mz z dodatkiem dla wolnych przebiegów i tak należy go traktować,
    kiedyś na
    podobnym pracowałem i nie było tak źle, w sumie rzadko mierzy się
    przebiegi jednorazowe chociazby z racji problemów ze "złapaniem"
    przebiegu co proste nie jest, szczególnie dla amatora.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 26. Data: 2015-11-20 21:32:39
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2015-11-20 o 17:29, Mario pisze:
    [...]
    > Lepiej kupić chińczyka i sprawdzić jak działa przy prostokącie 20MHZ.
    > Można screen podesłać na grupę, platformowy głupek się ucieszy.

    Chcesz, masz:

    https://www.flickr.com/photos/36151504@N08/231911325
    31/in/dateposted-public/

    P.P.

  • 27. Data: 2015-11-21 00:59:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Friday, November 20, 2015, 9:32:39 PM, you wrote:

    > Chcesz, masz:
    > https://www.flickr.com/photos/36151504@N08/231911325
    31/in/dateposted-public/

    No to teraz pytanie, dlaczego prostokąt nie jest prostokątem i jak
    naprawdę wygląda ten przebieg oraz dlaczego tak trudno się tego
    dowiedzieć? ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2015-11-21 01:35:34
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-11-20 o 19:59, kris_gor pisze:
    > W dniu piątek, 20 listopada 2015 18:25:27 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:
    >
    > (...)

    > Ja też mogę potwierdzić, że to uczciwa firma.

    Ok, widocznie niesłusznie wykazuje wobec niego nadmierną nieufność. Ale
    jeśli ten sprzęt ma w porządku to mógłby chociaż dawać 3 miesiące
    gwarancji a nie "rozruchową".

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 29. Data: 2015-11-21 01:44:14
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-11-20 o 21:32, Paweł Pawłowicz pisze:
    > W dniu 2015-11-20 o 17:29, Mario pisze:
    > [...]
    >
    > Chcesz, masz:
    >
    > https://www.flickr.com/photos/36151504@N08/231911325
    31/in/dateposted-public/

    Znacznie ładniejszy niż ten wrzucony przez głupka.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 30. Data: 2015-11-21 02:26:55
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 20 Nov 2015 09:21:17 +0100 "m4rkiz"
    <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał:

    >znalazlem na allegro takie cos
    >
    >http://allegro.pl/wyprzedaz-oscyloskop-cyfrowy-hp-5
    4600b-2x100mhz-i5791823075.html

    >warto na poczatek?

    Zajebisty, pancerny, niezawodny sprzęt. Mechanicznie zbudowany jak
    czołg. Jedyne co się dzieje to czasem (raz na wiele lat) trzeba
    rozebrać klawiatury (zwłaszcza tę pod ekranem) i umyć izopropanolem,
    bo te gumki bardzo powoli, ale jednak się "pocą" (problem znany z
    pilotów do sprzętu RTV) i ta ciecz, razem z kurzem powoduje że trzeba
    przyciski wciskać coraz mocniej. Jest to jednak naprawdę marginalny
    problem i czyszczenie jest potrzebne tak raz na jakieś 5-6 lub więcej
    lat, a poza tym oscyloskop jest bardzo dobry i nie do zajeżdżenia.
    Bardzo dobrze działa też tryb XY, z czym w wielu wspólczesnych tanich
    oscyloskopach tak różowo nie jest. Np. Goodwill-Instek (typu w tej
    chwili nie pamiętam) potrafi w trybie XY wyświetlać nieczytelną
    sieczkę, podczas gdy HP radzi sobie z tymi samymi sygnałami bez
    problemu.

    Acha: FFT, niektóre pomiary przebiegów, oraz interfejsy RS-232 i
    Centronics są dostępne tylko wtedy gdy dołożony jest ten modulik z
    tyłu (HP54652B). Widzę że na zdjęciach w aukcji jest.

    Kupuj! Może to sprzęt troche stary, ale z zupełnie innej bajki niż
    współczesne tanie cyfrowe osce.

    Osc ma ukrytą grę - Tetris, a w wersji z analizatorem cyfrowym coś
    podobnego do Space Invaders. :-)
    Włączenie - Print/Utility i bardzo szybko po nim 2 i 3 klawisz pod
    ekranem jednocześnie.

    A z klawiszami chyba 4+5 włącza się menu serwsowe - różne kalibracje,
    ustawienia ADC, pamięci itp. (lepiej nie grzebać).