  • 31. Data: 2004-07-09 12:04:41
    Temat: Re: p.i.komunikaty i CST
    Od: Maciej Bebenek <m...@U...TO.komorka.org>

    m...@n...pl wrote:

    > Socjalizm sie skonczyl, biuro polityczne sie rozdrobnilo;) No coz sam
    > jod pilem 1V nie wiadomo po jaka chorobe, ale to juz oftopik zupelny.

    Fakt. Ale poczytaj sobie trochę dzieł o PR. Faktem jest, że - jak na
    razie - w branży telco spektakularnych wpadek jak na razie nie było.

    Wyjątkiem jest oczywiście ukochana spółka giełdowa z ul. Twardej w
    Warszawie :-). Gdyby tam zareagowano w inny sposób, problem nabrałby
    zupełnie innego wymiaru... Ale odpowiedzialny dyrektor poszedł w
    zaparte, że wszystko działa prawidłowo, a tylko pismaki sie czepiają i
    efekty tego można widziec do dziś.

    Ale - z drugiej strony - to nie była awaria. To był SYSTEM.
    ;-)

    M.

  • 32. Data: 2004-07-09 12:28:17
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Rafal.Doroszkiewicz <j...@v...net.pl> wrote:

    > Zgadzam się zupełnie, ale chciałem taką dygresję - w gronie moich znajomych
    > znalazły się sytuacje, kiedy po przeczytaniu kilku postów z p.i.k np. o
    > problemach/przerwach w działaniu serwera news*gazeta*pl, przestali z niego
    > korzystać. Normalni ludzie. Żadni tam Informatycy, Administratorzy,...

    Ich prawo. Nie uważam, aby lepszą sytuacją było nie informowanie o
    problemach albo planowanych przerwach w działaniu. Jak kto lubi.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 33. Data: 2004-07-09 12:29:25
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    m...@n...pl wrote:

    > Era socjalizmy i dobrych uczynkow minela, stety/niestety jestesmy w
    > kapitalizmie a tu licza sie glownie pieniadze.

    Wydaje mi się, że patrzysz na wszystko przez pryzmat pieniędzy. Trochę
    kiepski punkt widzenia, jeśli rozmawiamy o Usenecie i informowaniu o
    problemach/awariach. No ale co tam... Pewnie wiesz lepiej jak się teraz robi
    'byznes'.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 34. Data: 2004-07-09 12:38:24
    Od: Denken <d...@i...com.pl>

    m...@n...pl wrote:

    > jakiej odwagi? Slyszales zeby jakakolwiek firma podawala informacje o
    > wpadkach, zaby jakis bank chwalil sie problemami z systemem
    > informatycznym, a isp informowal o awariach?

    IMO nie mozesz tego porownac do banku. Dla mnie jako administratora
    kilku serwerow i jakiegos tam lacza doscy istotne jest aby wiedziec jak
    sprawy wygladaja i zapewniam Cie operator, ktory informuje publicznie o
    tym co sie dzieje w jego sieci ma u mnie wyzsze notowania niz ten, ktory
    siedzi cicho i udaje ze wszystko jest OK.

    > To sa firmy, ktore zarabiaja pieniadze i to jest glownym motorem ich
    > dzialan. Jesli jest szansa ze takie komunikaty moga podwazyc zaufanie do
    > nich, nikt nie bedzie dzielil sie informacjami i wpadkach, bo to nie
    > logiczne , bo nie jest w interesie tych firm.
    >
    > Tak ciezko to zrozumiec?

    Jak widac zupelnie inaczej to postrzegamy - dla mnie podnosi to tylko
    poziom zaufania do firmy. Jakos sobie nie wyobrazam zebym lepiej myslal
    o tych co siedza cicho. Powiem wiecej tym o ktorych wiem z opowiadan lub
    wlasnych doswiadczen ze siedza cicho znacznie trudniej zrobic ze mna
    biznes (mam do nich mniejsze zaufanie).

    --
    Krzysztof Ceglinski

  • 35. Data: 2004-07-09 12:43:37
    Od: m...@n...pl

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> wrote:

> [...]
    > kiepski punkt widzenia, jeśli rozmawiamy o Usenecie i informowaniu o
    > problemach/awariach. No ale co tam... Pewnie wiesz lepiej jak się teraz robi

    Sal, rozmawiamy o komercyjnych firmach czy o grupie kumpli, ktorzy
    informuja sie nawzajem?

    Rozmawiamy przeciez o dostawcach wszelkiej masci, nie o fumflach z
    podworka.

    pz

    --
    http://mazek.netsync.pl/ ::: nic-hdl: MM3380-RIPE
    GnuPG 6687 E661 98B0 AEE6 DA8B 7F48 AEE4 776F 5688 DC89

  • 36. Data: 2004-07-09 13:02:19
    Od: Denken <d...@i...com.pl>

    m...@n...pl wrote:
    > Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org> wrote:
    >

    > Era socjalizmy i dobrych uczynkow minela, stety/niestety jestesmy w
    > kapitalizmie a tu licza sie glownie pieniadze.

    I tu sie zasadniczo mylisz nawet teraz na pewnym poziomie biznesu liczy
    sie etyka itp.

    Kapitalizm w wydaniu, ktore wyczytuje z Twoich maili wynika z
    krotkoterminowych strategii....

    Tak swoja droga jesli zdarza sie awaria w ktorej cos u ISP pada tak ze
    nie moze sie 'pochwalic' tym na p.i.k informujac o zastosowanych
    obejsciach (chocby info o zuyciu zapasowej infrastruktury czy tez
    nadmiarowych lacz w innych kierunkach) to najczesciej jest to awaria,
    ktorej i tak sie nie da ukryc = zazwyczaj i tak ona wyplywa generujac
    znacznie bardziej negatywne odczucia.

    --
    Denken

  • 37. Data: 2004-07-09 14:26:17
    Od: m...@n...pl

    Denken <d...@i...com.pl> wrote:

> [...]
    > nadmiarowych lacz w innych kierunkach) to najczesciej jest to awaria,
    > ktorej i tak sie nie da ukryc = zazwyczaj i tak ona wyplywa generujac

    Wrzuc w groups.google.com pik i zobacz ile awarii w swoich sieciach
    zglosili operatorzy, portale i inni tego typu uslugodawcy w ciagu
    ostatniego roku.

    W zasadzie nikt tego nie robi na biezaco. To czy jest to dobre czy zle
    to inna sprawa. Sam chcialbym obserwujac pik wiedziec jak dziala
    poszczegolny dostawca radzac sobie z problemami u niego wystepujacymi,
    ale to tylko pobozne zyczenie. Nikt kto ma problemy nie bedzie sie nimi
    chwalil. To ze jego uzytkownicy o tym swietnie wiedza, nie znaczy ze ma
    informowac kazdego przegladajacego pik o tym. Nawet jesli stwarza to
    pozory stabilnosci.

    pz
    maz

  • 38. Data: 2004-07-09 14:38:12
    Od: Lech Szychowski <l...@p...pl>

    m...@n...pl:

    > To ze jego uzytkownicy o tym swietnie wiedza, nie znaczy ze ma
    > informowac kazdego przegladajacego pik o tym. Nawet jesli stwarza
    > to pozory stabilnosci.

    Takie pozory są bardziej podejrzane niż komunikaty. Brak komunikatów
    oznacza ukrywanie problemów (bo w brak problemów nikt nie uwierzy,
    powyżej pewnego rozmiaru/stopnia komplikacji takiego przedsięwzięcia
    problemy po prostu muszą być).

    --
    Leszek.

    -- l...@p...pl 2:480/33.7 -- REAL programmers use INTEGERS --
    -- speaking just for myself...

  • 39. Data: 2004-07-09 18:29:35
    Od: VoMi7 <v...@N...altanet.pl>

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > Ich prawo. Nie uważam, aby lepszą sytuacją było nie informowanie o
    > problemach albo planowanych przerwach w działaniu. Jak kto lubi.

    no i dodatkowo mysle ze p.i.k czytaja ludzie zainteresowani i bedacy w
    temacie i zobowiazani praca oraz odpowiedzialni i trzezwo myslacy.

    :-)

    --
    VoMi7

  • 40. Data: 2004-07-10 22:01:42
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    wrote in news:cclmah$2tn5$1@news2.ipartners.pl:

    > jakiej odwagi? Slyszales zeby jakakolwiek firma podawala
    > informacje o wpadkach, zaby jakis bank chwalil sie problemami z
    > systemem informatycznym, a isp informowal o awariach?

    A zauważyłeś że koncerny samochodowe regularnie wzywają właścicieli
    jakiejś serii samochodów w celu usunięcia usterek? A z badań wynika że
    ludzie cenią takie zachowania, bo uważają że świadczy to o trosce
    producenta.

    Nic nie rozumiesz.

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {0F158D57-B0E1-492C-A6DD-1B50748D60E7}