  • 1. Data: 2024-02-12 17:50:47
    Temat: parkowanie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Tak przyuważyłem, ze we Wrocławiu na ulicy Pięknej i okolicach
    pojawiły się parkometry.

    A to wcale nie jakies centrum miasta, można by rzec, ze peryferia
    ... niedawno
    https://www.google.com/maps/@51.0851043,17.0534328,1
    7.08z?entry=ttu

    I myślę sobie - będzie armageddon ... ale nie.
    Strefa powstała na życzenie mieszkanców :-)
    I tak w ogóle, bez większego rozgłosu, SPP się nam na pół miasta
    rozrosło
    https://spp.zdium.wroc.pl/

    Przy czym:
    -ta Piękna i okolice, to typowa sypialnia - większość nowych bloków.
    -nowe bloki mają podziemne garaże, ale oczywiscie połowy gołodupców
    na nie nie stać, i parkują na ulicy :-P

    -ale drogi pod blokami to teren prywatny, oszlabanowany, i parkingi
    tez tam są, ale prywatne. Dla mieszkanców/posiadaczy pilota :-)

    -jest kilka starych bloków ... tez juz za szlabanami.

    -mieszkancom rejonu przysługuje abonament na parkowanie publiczne w
    cenie 100 zl/rok, 200 za drugie auto itp.

    No i tak się zastanawiam, o co tu chodzi.
    O te 100 zl?
    O więcej, jak ktos "obcy" przyjedzie z wizytą?
    O wiecej, jak ktos wyjedzie ze strefy?
    Rzeczywiscie o protesty mieszkanców, którzy nie mieli gdzie parkować?
    Po budowie kolejnch bloków zrobiło sie gęsto na publicznych ulicach.

    O czyste powietrze, bo wyjdzie na to, ze najlepiej nie jeździc,
    zaparkowac pod domem, i nie ruszac, bo za drogo wyjdzie?

    O dziurawe ulice, bo jak samochodow nie bedzie, to naprawiać nie
    będzie trzeba? :-)

    O PITa we Wrocławiu? Bo oczywiscie zameldowany gdzie indziej nie
    dostanie abonamentu. Chyba, ze sie jakos sprytnie przemelduje na czas
    płacenia ... nie, chyba nawet nie trzeba, wystarczy wpisać odpowiedni
    urząd/adres w PIT?

    UM w ogole wie, kto mu pita płaci, czy tylko zbiorczo dostaje kasę?

    Wychodzi mi ma to, ze zapłacą ci, co musza pojechac w inny rejon,
    i ci, co wynajmują mieszkania bez meldunku ...

    J.

  • 2. Data: 2024-02-12 18:29:51
    Temat: Re: parkowanie
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-02-2024 o 17:50, J.F pisze:

> [...]
    > I tak w ogóle, bez większego rozgłosu, SPP się nam na pół miasta
    > rozrosło

    > No i tak się zastanawiam, o co tu chodzi.

    O to że państwo pozwala budować nowe kloce bez miejsca parkingowych w
    odpowiedniej ilości.
    A potem ich mieszkańcy uszczęśliwiają swoimi złomami parkingi sąsiadów.

  • 3. Data: 2024-02-12 18:41:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Feb 2024 18:29:51 +0100, Cavallino wrote:

    > O to że państwo pozwala budować nowe kloce bez miejsca parkingowych w
    > odpowiedniej ilości.

    Teoretycznie nie pozwala, choc w Krakowie jakoś sie udaje ... podobno.

    > A potem ich mieszkańcy uszczęśliwiają swoimi złomami parkingi sąsiadów.

    No ale co tu SPP zmieni?

    Zakładam, że kazdy mieszkaniec może dostać abonament na pobliski
    rejon, nie tylko na swój kawałek ulicy pod blokiem?

    Czy miasto chce sprzedac 50 abonamentow na 20 miejsc ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2024-02-12 18:55:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.02.2024 o 18:41, J.F pisze:

    > Czy miasto chce sprzedac 50 abonamentow na 20 miejsc ? :-)

    W warszawskiej strefie jest więcej abonamentów niż miejsc:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2024-02-12 19:01:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Teoretycznie nie pozwala,

    Pozwala.
    Wymagane było 1:1, gdzie wiadomo że jest więcej, zwłaszcza przy blokach
    które wynajmują studenci czy inni nie-single.

    Teraz w ogóle chcą zrezygnować z tego wymogu, żeby więcej mieszkań szło
    upchnąć....

    > No ale co tu SPP zmieni?

    Będzie drożej studenciakowi utrzymać złoma wartego 1000 zł.
    Do tego stopnia, że może wróci do MPK, tak jak to powinno wyglądać.
    Albo zostawi go u rodziców na wsi.

  • 6. Data: 2024-02-12 19:05:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.02.2024 o 19:01, Cavallino pisze:

    > Będzie drożej studenciakowi utrzymać złoma wartego 1000 zł.
    > Do tego stopnia, że może wróci do MPK, tak jak to powinno wyglądać.
    > Albo zostawi go u rodziców na wsi.

    Jakby tak jeszcze wprowadzić opłaty dla niemiastowych na rogatkach, to
    może wsioki by nie przyjezdzały i nie narzekały że im w mieście śmierdzi:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2024-02-12 19:59:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Feb 2024 19:01:01 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Będzie drożej studenciakowi utrzymać złoma wartego 1000 zł.
    > Do tego stopnia, że może wróci do MPK, tak jak to powinno wyglądać.

    No ale pewnie juz wrócił, bo na uczelni tez nie ma miejsca.

    > Albo zostawi go u rodziców na wsi.

    Jak juz wynajmuje drogie mieszkanie, to moze i miejsce "wewnętrzne" ma

    J.

  • 8. Data: 2024-02-12 20:15:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-02-12 o 18:41, J.F pisze:

    > Zakładam, że kazdy mieszkaniec może dostać abonament na pobliski
    > rejon, nie tylko na swój kawałek ulicy pod blokiem?
    >
    > Czy miasto chce sprzedac 50 abonamentow na 20 miejsc ? :-)

    Miasta w ogóle nie interesuje konkretne miejsce parkingowe.
    Opłata jest za parkowanie, na karcie kodowana jest tylko dzielnica,
    więc teoretycznie właściciei takiego abonamentu z Pięknej może
    parkować na Krzykach.

  • 9. Data: 2024-02-12 20:24:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Feb 2024 20:15:01 +0100, cef wrote:

> [...]
    > Opłata jest za parkowanie, na karcie kodowana jest tylko dzielnica,
    > więc teoretycznie właściciei takiego abonamentu z Pięknej może

    No własnie, więc jak to ma uchronic sąsiadów?
    No chyba, ze z innej dzielnicy :-)

    P.S. Dzielnic we Wrocławiu dawno nie ma. Ale moze w ZDUiM pojęcie
    zostało :-)

    J.

  • 10. Data: 2024-02-12 20:39:46
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-02-12 o 18:29, Cavallino pisze:
    > O to że państwo pozwala budować nowe kloce bez miejsca parkingowych w
    > odpowiedniej ilości.
    > A potem ich mieszkańcy uszczęśliwiają swoimi złomami parkingi sąsiadów.

    Państwo i UE tak dbają aby Wam się DOBRZE żyło.

    Będziecie mieli panele na dachu, 3 szybowe okna i wentylację mechaniczną.

    Na samochód zbraknie Wam pieniędzy i miejsca ;-)

    Głosujcie taka dalej i nie jęczcie ;-)