  • 11. Data: 2024-02-13 06:11:18
    Temat: Re: parkowanie
    Od: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>

    W dniu 12.02.2024 o 17:50, J.F pisze:
    > Tak przyuważyłem, ze we Wrocławiu na ulicy Pięknej i okolicach
    > pojawiły się parkometry.

    Pewnie pod koniec roku wyrzucali forsę za okno jaka została po wykonaniu
    budżetu.

  • 12. Data: 2024-02-13 06:36:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.02.2024 o 20:24, J.F pisze:

    > No własnie, więc jak to ma uchronic sąsiadów?
    > No chyba, ze z innej dzielnicy :-)

    W warszawie dostajesz na kilka parkometrów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2024-02-13 13:53:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Feb 2024 06:36:22 +0100, Shrek wrote:

    > W warszawie dostajesz na kilka parkometrów.

    Co ma sens, bo inaczej wszyscy mieszkancy by parkowali wszędzie za
    darmo :-)

    A propos - jak to pisałem, to parking był jeszcze bezpłatny, tylko
    znaki ustawili i parkometry zafoliowane.

    A dziś widziałem ... szok. Połowa miejsc wolna.
    Gdzie te samochody stoją?
    Słuszną linię ma nasza władza :-)

    No ale samochody przeciez nie zniknęły ... studenci moze zostawili w
    rodzinnych domach, ale watpie, aby tam tylu studentów było.

    Zaraz mieszkancy sasiedniego osiedla zaczną sie domagac wprowadzenia
    strefy?

    J.

  • 14. Data: 2024-02-13 14:03:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 13.02.2024 o 13:53, J.F pisze:
    > Gdzie te samochody stoją?

    Może prywatne parkingi tańsze?

    Robert

  • 15. Data: 2024-02-13 15:15:50
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.02.2024 o 19:05, Shrek pisze:

    > Jakby tak jeszcze wprowadzić opłaty dla niemiastowych na rogatkach, to
    > może wsioki by nie przyjezdzały i nie narzekały że im w mieście śmierdzi:P

    A gdyby wprowadzić opłaty za wyjazd z miasta to kto by bardziej stracił?

  • 16. Data: 2024-02-13 15:18:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Feb 2024 15:15:50 +0100, io wrote:

    > A gdyby wprowadzić opłaty za wyjazd z miasta to kto by bardziej stracił?

    No, w Londynie i Oslo jeszcze do tego nie doszło, ale dlaczego
    okoliczne gminy nie miałyby wprowadzic opłat :-)

    J.

  • 17. Data: 2024-02-13 15:22:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Feb 2024 14:03:36 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > Może prywatne parkingi tańsze?

    Nie ma.
    Nie było opłat, to nie były potrzebne :-)

    Tzn są te pod nowymi budynkami, ale raczej juz sprzedane mieszkancom.
    Choc pojedyncze ogłoszenia o sprzedaży chyba jeszcze widziałem.

    No chyba, ze deweloperzy/zarządcy się ostatnio skrzyknęli i wynajęli
    te ostatnie.

    No chyba, ze trawniki i place zabaw na terenach wewnętrznych zajęli.

    J.

  • 18. Data: 2024-02-13 16:00:02
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.02.2024 o 17:50, J.F pisze:

    > Tak przyuważyłem, ze we Wrocławiu na ulicy Pięknej i okolicach
    > pojawiły się parkometry.
    >
    > A to wcale nie jakies centrum miasta, można by rzec, ze peryferia
    > ... niedawno
    > https://www.google.com/maps/@51.0851043,17.0534328,1
    7.08z?entry=ttu

    > I myślę sobie - będzie armageddon ... ale nie.
    > Strefa powstała na życzenie mieszkanców :-)
    > I tak w ogóle, bez większego rozgłosu, SPP się nam na pół miasta
    > rozrosło
    > https://spp.zdium.wroc.pl/
    >
    > Przy czym:
    > -ta Piękna i okolice, to typowa sypialnia - większość nowych bloków.
    > -nowe bloki mają podziemne garaże, ale oczywiscie połowy gołodupców
    > na nie nie stać, i parkują na ulicy :-P

    I miejsca wolne stoją???

> [...]
    > tez tam są, ale prywatne. Dla mieszkanców/posiadaczy pilota :-)
    >
    > -jest kilka starych bloków ... tez juz za szlabanami.
    >
    > -mieszkancom rejonu przysługuje abonament na parkowanie publiczne w
    > cenie 100 zl/rok, 200 za drugie auto itp.
    >
    > No i tak się zastanawiam, o co tu chodzi.
    > O te 100 zl?
    > O więcej, jak ktos "obcy" przyjedzie z wizytą?
    > O wiecej, jak ktos wyjedzie ze strefy?
    > Rzeczywiscie o protesty mieszkanców, którzy nie mieli gdzie parkować?
    > Po budowie kolejnch bloków zrobiło sie gęsto na publicznych ulicach.

    O wykazanie "dobrej woli"?

> [...]
    > zaparkowac pod domem, i nie ruszac, bo za drogo wyjdzie?
    >
    > O dziurawe ulice, bo jak samochodow nie bedzie, to naprawiać nie
    > będzie trzeba? :-)
    >
    > O PITa we Wrocławiu? Bo oczywiscie zameldowany gdzie indziej nie
    > dostanie abonamentu. Chyba, ze sie jakos sprytnie przemelduje na czas
    > płacenia ... nie, chyba nawet nie trzeba, wystarczy wpisać odpowiedni
    > urząd/adres w PIT?
    >
    > UM w ogole wie, kto mu pita płaci, czy tylko zbiorczo dostaje kasę?
    >
    > Wychodzi mi ma to, ze zapłacą ci, co musza pojechac w inny rejon,
    > i ci, co wynajmują mieszkania bez meldunku ...

    Może też chodzić o te wasze urzędniczki :-)

  • 19. Data: 2024-02-13 16:06:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Feb 2024 16:00:02 +0100, io wrote:

    7.08z?entry=ttu

    > I miejsca wolne stoją???

    Dziś stoją :-)
    Tzn te na publicznych ulicach.

    > O wykazanie "dobrej woli"?

    No, że władze miasta nie pogardzą zyskiem, to ja doskonale rozumiem
    :-)

    Ale wybory blisko ... ale zamiejscowi głosu nie mają :-)

    > Może też chodzić o te wasze urzędniczki :-)

    Tzn? Porządzić sobie chcą, czy spaliny im smierdzą?

    J.

  • 20. Data: 2024-02-13 17:47:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.02.2024 o 15:15, io pisze:

    > A gdyby wprowadzić opłaty za wyjazd z miasta to kto by bardziej stracił?

    Ale my się nie wpierdalamy na wieś i nie narzekamy że nam śmierdzi i
    wioski mają się dostosować pod nas i mają jeżdzić elektycznymi
    traktorami i hodować wegańskie krufki.

    Znaczy część wyprowadza się na wieś a potem na siłę chcą zrobić zarówno
    ze wsi jak i miasta przedmieścia i im krowy na wsi śmierdzą i samochody
    w mieście.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!