  • 11. Data: 2016-07-14 20:04:31
    Temat: Re: partycja systemowa - polaczenie z rozszerzoną
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Em Gie" napisał:

    > mam partycje podstawowa 30GB (c:) i rozszerzona 470GB (d: e: f: g:)w tym
    pierwsza logiczna 100GB.

    > Jak, nie ruszajac pozostalych logicznych (dane, dokumenyty etc) zwiekszyc
    podstawowa na powiedzmy 60GB kosztem tej pierwszej logicznej??

    Możesz to zrobić programem Partition Magic 8 w wersji dyskietkowej.
    Zagrożeniem jest tylko zanik zasilania w trakcie wykonywania operacji. Są
    programy na to odporne. Na początku zapisują aktualny stan i po ewentualnej
    awarii potrafią wznowić i dokończyc działanie, lub przywrócic stan
    wyjściowy. Nie pamiętam w tej chwili ich nazw. Poszperaj w sieci.

    Pzdr

  • 12. Data: 2016-07-14 21:56:59
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 11 Jul 2016 14:47:28 -0700 (PDT)
    doszła do mnie wiadomość
    <c...@g...c
    om>
    od Em Gie <m...@g...com> :
> [...]
    >

    >Jak, nie ruszajac pozostalych logicznych (dane, dokumenyty etc) zwiekszyc podstawowa
    na powiedzmy 60GB kosztem tej pierwszej logicznej??

    Teoretycznie się da.
    Musisz gdzieś skopiować dane z d:, usunąć d:, e: f: g: zamienić na
    podstawowe(chyba MiniTool Partition Wizard to potrafi) i expandować
    c:.
    Jednak najlepiej zrobić przed tym backup danych i kluczy licencyjnych.
    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

  • 13. Data: 2016-07-15 03:58:53
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-14 o 19:58, Kamil pisze:

    > Jesteś chamem i głupcem. Wypisujresz jakieś brednie wprowadzając w błąd
    > pytającego. Raz, że odpowiednie wpisy w MBR trzeba umieć wyliczyć, a to nie
    > takie proste. Stawiam dolary przeciw orzechom, że Ty tego nie potrafisz.
    > Poza tym to nie wystarczy. Oprócz MBR istnieją BR każdej partycji, które
    > należy umieścić w odpowiednich sektorach. Istnieją kopie tychże BR, które
    > trzeba też zapisać w odpowiednich miejscach. We właściwych sektorach trzeba
    > również zapisać zmodyfijowane tablice alokacji plików i ich kopie. Należy
    > również przenieś dane.

    Gdybyś czytał uważnie wątek, nic nie było o przenoszeniu danych. W takim
    przypadku zgoda - trzeba przenieść pliki i tablice alokacji.

    Natomiast co do reszty nie masz w ogóle racji - do zmiany układu
    partycji podstawowej/rozszerzonej wystarczy wyłącznie MBR, a potem
    sformatowanie tego obszaru, natomiast utworzenie partycji logicznej
    będzie wymagało utworzenia odpowiedniego nagłówka w pierwszym sektorze
    partycji rozszerzonej.

    I przestań bredzić o tych trudnościach w wyliczaniu wpisu, bo
    zachowujesz się jak przedszkolak co się nauczył liczyć do 20 i uważa się
    za mądrzejszego od przedszkolaków liczących do 10.

  • 14. Data: 2016-07-15 09:07:56
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

> [...]

    > zachowujesz się jak przedszkolak co się nauczył liczyć do 20 i uważa się
    > za mądrzejszego od przedszkolaków liczących do 10.

    Założę się, że nie porafisz wyliczyć i podać wpisów w MBR wg wielkosci
    partycji podanej w GB. Jeśli to potafisz podaj konkrety. Nie mnie. Autorowi
    wątku. Podaj wpisy aktualne i po zmianie. Równiaż wpisy w BR nowych
    partycji, tablice alokacji itp. Przecież to dla Ciebie łatwizna. A jeszcze
    lepiej przesta sie wynądrzać, bo pojęcia wielkiego o temacie nie masz.
    Poczytałeś trochę beletrystyki na ten temat i wydaje Ci się, że już wiesz.
    Zaręczam Ci, że jest inaczej. Spróbuj praktycznie zrobić to co radzisz i
    przekonasz się, że to nie takie proste.

    Pzdr

  • 15. Data: 2016-07-15 11:15:43
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-15 o 09:07, Kamil pisze:

    > Założę się, że nie porafisz wyliczyć

    Spieprzaj trollu

  • 16. Data: 2016-07-15 16:43:47
    Od: m <m...@g...com>

    On 15.07.2016 11:15, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Spieprzaj trollu

    Pewnie jestem trollem, ale jakby co też bym postawił na to samo co Kamil.

    p. m.

  • 17. Data: 2016-07-15 18:05:08
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał:

    > Spieprzaj trollu

    Podaj te wpisy autorowi wątku. Udowodnij co potrafisz. Zdenerwował Cię fakt
    obnażenia Twojej głupoty?

    BZPZDR

  • 18. Data: 2016-07-15 19:32:23
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Em Gie" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >

    > Jak, nie ruszajac pozostalych logicznych (dane, dokumenyty etc) zwiekszyc
    > podstawowa na powiedzmy 60GB kosztem tej pierwszej logicznej??

    Pewnie można inaczej ale ja po prostu zrobiłbym (tak już robiłem)
    backup/restore każdego dysku.
    Zresztą bez wstępnego zrobienia kopii zapasowej całosci to igranie z ogniem.

    --
    marfi

  • 19. Data: 2016-07-15 21:16:11
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "m" napisał:

    > Pewnie jestem trollem, ale jakby co też bym postawił na to samo co Kamil.

    Pewnie jesteś :) Ze smutkiem stwierdzam, że na grupach brak tuzów wiedzących
    bardzo duzo i potrafiących pomóc. Pewnie wystraszyli ich trolle w rodzaju
    Tomasza. Jeszcze tu zaglądam w nadziei, że czegoś się dowiem. Niestety
    daremnie.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2016-07-21 00:36:44
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > pytającego. Raz, że odpowiednie wpisy w MBR trzeba umieć wyliczyć, a to
    > nie
    > takie proste.

    To proste - wrecz banalne.

    > Stawiam dolary przeciw orzechom, że Ty tego nie potrafisz.

    Stawiasz dolary przeciw orzechom, ze T. nie potrafi dodawac i mnozyc?

    > Poza tym to nie wystarczy. Oprócz MBR istnieją BR każdej partycji, które
    > należy umieścić w odpowiednich sektorach.

    I tu konczy sie banal.

> [...]
    > trzeba
    > również zapisać zmodyfijowane tablice alokacji plików i ich kopie. Należy

    Oczywiscie, ze to nie takie proste i napisanie programu w C, ktory to zrobi
    to glupota.
    Kolo juz zostalo wymyslone.