  • 1. Data: 2012-12-09 17:42:47
    Temat: pc na itx
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Witam
    Przyszedł czas na zmianę komputera. Do tej pory P4 3GHz w zasadzie
    wystarczają i nie musi być nic mocniejszego. Zastosowanie domowe bez gier,
    czasem jakiś CAD lub PSpice. Interesuje mnie oszczędność miejsca i prądu.
    Pytanie jest takie: Czy ktoś ma i używa komputera na płycie typu ITX jako
    podstawowego peceta? Jakieś opinie, uwagi? Polecane podzespoły?
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 2. Data: 2012-12-09 18:11:25
    Temat: Re: pc na itx
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2012-12-09 17:42, wowa pisze:
> [...]
    > prądu. Pytanie jest takie: Czy ktoś ma i używa komputera na płycie typu
    > ITX jako podstawowego peceta? Jakieś opinie, uwagi? Polecane podzespoły?

    Składałem niedawno na mini ITX zestaw dla znajomego na platformie
    Intela: Xeon E3-1240 V2 + Asus P8Z77-I w małej obudowie BitFenixa Prodigy.
    Działa tak samo, jak zestawy w klasycznych obudowach Midi tower. Zajmuje
    jedynie mniej miejsca i obudowa stoi na biurku. Jeśli to jest celem to
    polecam.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 3. Data: 2012-12-09 19:24:42
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "aL" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
[...]

    Dokładnie o to mnie chodzi. Dzięki. Z tym że potrzebuję bardziej budżetowe
    rozwiązanie, powiedzmy do tysiąca złotych polskich. Prosiłbym rozeznanych na
    rynku o propozycje.
    Wojtek

  • 4. Data: 2012-12-09 20:58:40
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > prądu. Pytanie jest takie: Czy ktoś ma i używa komputera na płycie typu
    > ITX jako podstawowego peceta? Jakieś opinie, uwagi? Polecane podzespoły?

    Uwaga moja jest taka: Jeśli interesuje cie oszczędność prądu, to pewnie
    interesuje cię również oszczędność pieniędzy. Pytanie - na ile
    interesuje cię oszczędność miejsca, by poświęcić na to brak oszczędności
    pieniędzy? Płyty głowne na iTX nie są już co prawda tak drogie, jak
    kiedyś (np gigabyte na H61 s1155, z wyjściem DVI, 2x ddr3 - można mieć
    za jakieś 220zł), ale obudowy są niewspółmiernie drogie, pomimo że
    biedne okrutnie, tak samo zasilacze do nich (jeśli są mniejsze niż
    zwykły ATXowy). Za te same pieniądze można mieć o wiele lepszą obudowę w
    mATX, i płytę mATX, albo podobnej klasy obudowę mATX a zaoszczędzone $
    wystarczą ci na kilka miesięcy uptime bez wyłączania :)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-12-09 23:20:08
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    mATX, i płytę mATX, albo podobnej klasy obudowę mATX a zaoszczędzone $
    wystarczą ci na kilka miesięcy uptime bez wyłączania :)

    (post powtórzony, bo poprzedniego mojego prawie nikt nie widzial, jakis
    desynchr serwerów news)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2012-12-10 01:04:08
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-09, BartekK <s...@d...org> wrote:
> [...]
    > mATX, i płytę mATX, albo podobnej klasy obudowę mATX a zaoszczędzone $
    > wystarczą ci na kilka miesięcy uptime bez wyłączania :)

    Bez przesady. Całkiem ciekawa obudowa Chieftec FI-01 razem z zasilaczem
    200W kosztuje 250 zł. To według Ciebie drogo?

    Jedne z najtańszych sensownych obudów do uATX (Cooler Master Elite)
    to wydatek około 150 zł. Ciężko będzie zmieścić przyzwoity zasilacz
    w pozostałej stówie.

    Osobną kwestią jest to, że takie małe obudowy często wymagają
    napędu slim (oczywiście jeśli jest potrzebny), a być może
    także dysków 2.5". Poza tym może zabraknąć miejsca na drugi
    dysk, więc trzeba kupić kieszeń zewnętrzną itp itd. Takie
    drobiazgi mogą podbić koszt całości, ale to już jest kwestia
    potrzeb właściciela.

    pozdrawiam,
    PK

  • 7. Data: 2012-12-10 10:13:51
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-12-09 17:42, wowa pisze:
    > Interesuje mnie oszczędność miejsca i prądu.

    Mhm, to może... laptop? ;)

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 8. Data: 2012-12-10 13:17:14
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > płytę mATX, albo podobnej klasy obudowę mATX a zaoszczędzone $ wystarczą
    > ci na kilka miesięcy uptime bez wyłączania :)

    To jest wstępna przymiarka. Złożyłem sobie wirtualnie zestaw o zdecydowanie
    większej wydajności, na i3, tylko cena około półtora tysiąca i moc koło
    czterystu watów :( To będzie kiedyś jako drugi :) A co do obudów, to są
    droższe, fakt, ale skoro mam na to patrzeć to wybrałem coś takiego
    http://www.komputronik.pl/product/169988/Sprzet_komp
    uterowy/Podzespoly/Cooler_Master_Elite_120_Advance_c
    zarna_miniITX_PSU.html.
    Dużą zaletą jest miejsce na normalny zasilacz. Twoją sugestię poważnie
    rozważę.
    Wojtek

  • 9. Data: 2012-12-10 13:22:59
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "$heikh el $hah" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > Mhm, to może... laptop? ;)

    Nie nie i jeszcze raz nie :) Zostają Ci wszystkie klamoty tylko zamiast
    blaszaka masz stacją dokującą :( A nie mam zamiaru z tym komputrem gdzieś
    chodzić.
    Wojtek

  • 10. Data: 2012-12-10 14:38:59
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 9 Dec 2012 17:42:47 +0100, wowa napisał(a):

> [...]
    > Pytanie jest takie: Czy ktoś ma i używa komputera na płycie typu ITX jako
    > podstawowego peceta? Jakieś opinie, uwagi? Polecane podzespoły?

    Ja od miesiąca używam A75M-ITX + A4-3400 w obudowie
    http://www.er-link.pl/sklep/produkt/A_CCASATXAKY-067
    97
    Trochę się bałem czy zasilacz 60 W to uciągnie, ale nawet przy zapuszczonym
    OCCT nie ma problemów. Przy normalnej pracy 35-40 W. Przy filmie 1080 ~50W.
    Obudowa przewidziana na napęd CD/DVD slim. Ja nie wsadzałem żadnego napędu.