  • 1. Data: 2012-12-09 11:10:20
    Temat: Budżetowy SDD :)
    Od: PK <P...@n...com>

    Witam,
    Niedawno podejrzewałem, że pewnie nadejdzie moment, gdy zmięknę
    i postanowię spróbować SSD. Moment nadszedł dość szybko :).

    W skrócie:
    - pojemność powyżej 100 GB (zapewne 120-128 GB),
    - prędkość nie jest dla mnie ważna (wszystkie są szybkie, bo i tak
    podepnę to pod SATA II),
    - bezproblemowa praca z Windows 7/8 (najchętniej także z Debianem),
    - solidność, bezawaryjność,
    - możliwie długa żywotność NANDów (chętnie kosztem szybkości).

    Jeśli dyski jakoś istotnie różnią się temperaturą pracy, to oczywiście
    wolę ten chłodniejszy.

    Limit ceny... dosyć luźny. Generalnie chciałbym wydać około 400 zł, co
    daje już duży wybór (lowend od: Intel, Samsung, Corsair, Kingston,
    Crucial itp). Nie mniej nie jest to przetarg publiczny, więc jeśli za
    ekstra 50zł można znaleźć coś dużo lepszego (chłodniejszego,
    długowiecznego), to ta kasa się oczywiście znajdzie.
    W temacie jestem nie bardzo zorientowany poza tym, że pod względem ceny
    i dobrych opinii chyba najlepiej wypada Samsung 840 i OCZ Vertex 2/3.

    pozdrawiam,
    PK

  • 2. Data: 2012-12-09 11:42:14
    Temat: Re: Budżetowy SDD :)
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 09/12/2012 10:10, PK wrote:
    > Witam,
    > Niedawno podejrzewałem, że pewnie nadejdzie moment, gdy zmięknę
    > i postanowię spróbować SSD. Moment nadszedł dość szybko :).

    Samsung 830?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2012-12-09 13:13:27
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia 09 Dec 2012 10:10:20 GMT, PK napisał(a):

    > pod względem ceny i dobrych opinii chyba najlepiej wypada Samsung 840 i OCZ Vertex
    2/3.

    Jesli juz to 840 PRO i Vertex 4.
    Ale i tak polecam Samsunga 830 - tanszy, sprawdzony, pewny i wciaz jeden z
    najwydajniejszych.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 4. Data: 2012-12-09 13:47:30
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-09, R.e.m.e.K <g...@d...null> wrote:
    > Jesli juz to 840 PRO i Vertex 4.

    Opinii o nich nie szukałem (trochę za drogie).

    > Ale i tak polecam Samsunga 830 - tanszy, sprawdzony, pewny i wciaz jeden z
    > najwydajniejszych.

    Jak podkreślałem kilkukrotnie: wydajność mnie nie interesuje.

    Poza tym nie jest to szczególnie tania opcja. Samsung 830 128GB
    wyciągnąłby mi z kieszeni 470 zł. Czy ten dysk zaoferuje mi coś więcej
    niż Intel 330 lub Kingston SVP200? Oba są o 100 zł tańsze.

    pozdrawiam,
    PK

  • 5. Data: 2012-12-09 15:04:24
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Witam!

    W liście datowanym 9 grudnia 2012 (11:10:20) napisano:

> [...]

    > - solidność, bezawaryjność,
    > - możliwie długa żywotność NANDów (chętnie kosztem szybkości).
    /ciach/

    Ja używam OCZ Agility3. Kosztował ok. 300zł netto. Polecam.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 6. Data: 2012-12-09 15:07:03
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    > Poza tym nie jest to szczególnie tania opcja. Samsung 830 128GB
    > wyciągnąłby mi z kieszeni 470 zł. Czy ten dysk zaoferuje mi coś więcej
    > niż Intel 330 lub Kingston SVP200? Oba są o 100 zł tańsze.

    wszystkie te są za 400zł
    więc chyba jednak samsung 830

    erator/

  • 7. Data: 2012-12-09 15:10:48
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia 09 Dec 2012 12:47:30 GMT, PK napisał(a):

> [...]
    > wyciągnąłby mi z kieszeni 470 zł. Czy ten dysk zaoferuje mi coś więcej
    > niż Intel 330 lub Kingston SVP200? Oba są o 100 zł tańsze.

    Podobno Kolega nie zwraca uwagi na koszty - patrz 'Intel planuje BGA swoich
    procesorów', gdzie PK uważa, że tak będzie lepiej.
    A że drożej, to nieważne dla Kolegi PK.
    Masz w dupie wszystkich, a sam chcesz tanio???

  • 8. Data: 2012-12-09 15:14:33
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-12-09 15:04, Yakhub pisze:
    > Witam!
    >
    > W liście datowanym 9 grudnia 2012 (11:10:20) napisano:

    > /ciach/
    >
    > Ja używam OCZ Agility3. Kosztował ok. 300zł netto. Polecam.

    No nie żartuj, jeden z bardziej awaryjnych dysków SSD .. dopiero Vertex
    4 nie psuje na potęgę.

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 9. Data: 2012-12-09 15:15:05
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    > Ja używam OCZ Agility3. Kosztował ok. 300zł netto. Polecam.

    podobno zaczynają zamulać te ocz jak się je zapełni powyżej połowy

    erator/

  • 10. Data: 2012-12-09 15:15:32
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-12-09 13:13, R.e.m.e.K pisze:

    > Ale i tak polecam Samsunga 830 - tanszy, sprawdzony, pewny i wciaz jeden z
    > najwydajniejszych.

    Jestem na plus ... chyba najlepsza oferta obecnie na rynku.

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.