  • 1. Data: 2010-08-28 21:23:29
    Temat: pegueot 307 sw
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

    Witam, czy w pegueot 307 sw diesel 1.6 109KM silnik jest dobrze wyciszony?
    Np. w porownaniu do VW GOLF 4? Bo mi osobiscie wydaje sie w golfie 4 jakos
    glosno :) A tym pegueotem sie interesuje. Ile to spali w trasie, 6l zadowoli
    autko z klima? Warto się wogole w to pchac, czy awaryjnosc auta jest
    strasznie duza? Rocznie jakies 30tys km nim przejade. A moze lepiej
    benzyniaka i na LPG przerobic? Aha.. przedzial cenowy ok 20tys zl.

  • 2. Data: 2010-08-29 23:17:04
    Temat: Re: pegueot 307 sw
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-08-28 21:23, mateusx6 pisze:
    > Witam, czy w pegueot 307 sw diesel 1.6 109KM silnik jest dobrze wyciszony?

    Dla jednych jest, dla innych nie bardzo. Zależy czym jeździłeś do tej pory.

    > Np. w porownaniu do VW GOLF 4? Bo mi osobiscie wydaje sie w golfie 4 jakos
    > glosno :)

    W 307 z HDi powinno być ciszej niż w Golfie IV TDI. Stare TDI po prostu
    klekotały, dopiero te ostatnie z commonrailem mają miększą i cichszą
    pracę. Moim zdaniem.

    > A tym pegueotem sie interesuje. Ile to spali w trasie, 6l zadowoli
    > autko z klima?

    Zależy jak się jeździ. 6L/100km w trasie? To już trzeba dość mocno gonić
    by tyle spalić. Albo mieć mocno obciążone auto.
    Są ludzie, którzy potrafią na długiej trasie po Polsce zejść do 4L/100km
    i to na trasie Wrocław-Łeba pokonanej w 8-9h z co najmniej 1-ym
    postojem. Te silniki potrafią naprawdę mało spalić jeśli się wie jak tym
    jechać optymalnie i nie jest to auto/paliwo służbowe.

    > Warto się wogole w to pchac, czy awaryjnosc auta jest
    > strasznie duza? Rocznie jakies 30tys km nim przejade. A moze lepiej
    > benzyniaka i na LPG przerobic? Aha.. przedzial cenowy ok 20tys zl.

    Awaryjność jest taka sobie. W rankingach niby psujliwe, ale jakoś tego
    nadmiernie nie widać.
    Za 20 tysięcy raczej nie kupisz _dobrego_ egzemplarza z 1.6Hdi.
    Poza tym - wersja 109KM najczęściej ma już FAP i dwumasowe koło
    zamachowe. Wersja 90KM nie ma tych upierdliwości.
    Przy aucie, które byś kupił, z racji przebiegu musisz się liczyć z
    koniecznością wymiany jednego i drugiego.
    Z banzyniaków - 1.6 110KM nie jest zły, ale z racji myśli okołolpgowych,
    rozważałbym zakup 2.0 140KM. Spali trochę więcej, natomiast ma
    odpowiedni zapas mocy na to auto.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2010-08-29 23:21:41
    Od: Grejon <g...@g...pl>

> [...]
    >
    > W 307 z HDi powinno być ciszej niż w Golfie IV TDI. Stare TDI po prostu
    > klekotały, dopiero te ostatnie z commonrailem mają miększą i cichszą

    Mnie się wydaje, że 1.6 109 KM to jest benzynowy silnik. Brat taki ma w
    służbowym P307 i narzeka że dużo pali - auto to dość ciężkie kombi. Z
    drugiej strony lekkiej nogi nie ma.

  • 4. Data: 2010-08-29 23:59:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 29 Aug 2010 23:17:04 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Za 20 tysięcy raczej nie kupisz _dobrego_ egzemplarza z 1.6Hdi.
    > Poza tym - wersja 109KM najczęściej ma już FAP i dwumasowe koło
    > zamachowe. Wersja 90KM nie ma tych upierdliwości.

    ta dwumasa specjalnie psujliwa nie jest, jak się jakimś cudem zepsuje, to
    jest jedną z tańszych, a jak ktoś koniecznie chce, to jest dosyć tani
    zestaw klasycznego koła zamachowego usuwający problem dwumasy raz na
    zawsze.

> [...]
    > Z banzyniaków - 1.6 110KM nie jest zły, ale z racji myśli okołolpgowych,
    > rozważałbym zakup 2.0 140KM. Spali trochę więcej, natomiast ma

    i będzie kompletna ruina przestrzeni bagażowej - bagażnik jest pojemny, bo
    jest wysoki. Butla zmarnuje sporą część pojemności, masakra... i to w aucie
    które ma jedne z najlepszych diesli na rynku.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2010-08-30 00:02:52
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-08-29 23:59, Waldek Godel pisze:

    > i będzie kompletna ruina przestrzeni bagażowej - bagażnik jest pojemny, bo
    > jest wysoki. Butla zmarnuje sporą część pojemności, masakra... i to w aucie
    > które ma jedne z najlepszych diesli na rynku.

    Ale ztcw 307 w wersji kombi (break/sw) koło zapasowe ma pod autem. Można
    tam naprawdę sporą butlę włożyć. Tak miałem zamontowaną butlę w kiedyś
    posiadanym hatchbacku 306. Do bagażnika dojazdówka (wejdzie pionowo z
    boku) i tyle. No ale to już co kto lubi. Ja się obecnym autem do diesla
    przekonałem, pomimo że 80% przebiegu robię po mieście.

  • 6. Data: 2010-08-30 00:21:38
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 00:02:52 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

> [...]
    > boku) i tyle. No ale to już co kto lubi. Ja się obecnym autem do diesla
    > przekonałem, pomimo że 80% przebiegu robię po mieście.

    no da się, ale mimo wszystko to nie jest to.. 1.6 HDi jeździ bardzo ładnie,
    zwłaszcza po wirusie. I to przy praktycznym jego abstynenctwie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel