  • 11. Data: 2009-04-01 23:36:01
    Temat: Re: pendrive 8GB - problem win xp sp2
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    PC pisze:

    > Moze nie masz sterów od USB 2.0 w kompach

    Przecież kolega na samym początku napisał, że XP SP2.
    Od win2000 wszystkie NT mają sterowniki uniwersalne GMS wbudowane.

    > albo w ogóle stare USB 1.1.

    Jeśli nawet to co, poza wolniejszym transferem oczywiście?
    USB jest kompatybilne w dół.

    > Ja akurat spotkalem sie z takim przypadkiem i pendrive nie dzialal.

    Owszem, ale zapewne wyciągnąłeś błędne wnioski. Stawiam na zbyt małą
    wydolność prądową kontrolera USB na płycie. Zwłaszcza starsze komputery
    miały z tym problem, choć mój 8 GB Kingston DT110 bez problemu jest
    obsługiwany nawet przez VIA MVP3 + VIA 586B z niepełnym USB 1.1.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 12. Data: 2009-04-02 08:15:08
    Od: a...@p...p

    On Thu, 02 Apr 2009 01:36:01 +0200, Michal Bien
    <m...@u...edu.pl.invalid> wrote:

> [...]
    >miały z tym problem, choć mój 8 GB Kingston DT110 bez problemu jest
    >obsługiwany nawet przez VIA MVP3 + VIA 586B z niepełnym USB 1.1.

    ten watek sprawdze, ale zeby p.... pendrive az tyle pradu
    potrzebowal, aby normalnie chodzic? Przeciez to nie jest dysk
    zewnetrzny i nie ma silnika? Jeden z kompow, to jest stary skladak a
    drugi HP Brio.

    --
    ThinkXtra

  • 13. Data: 2009-04-02 15:00:19
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > ten watek sprawdze, ale zeby p.... pendrive az tyle pradu
    > potrzebowal, aby normalnie chodzic?

    A pendrive oryginalny, czy wynalazek z allegro albo ebay'a...?

    k,

  • 14. Data: 2009-04-03 14:42:40
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    a...@p...p pisze:

    > ten watek sprawdze, ale zeby p.... pendrive az tyle pradu
    > potrzebowal, aby normalnie chodzic? Przeciez to nie jest dysk
    > zewnetrzny i nie ma silnika?

    W teorii nie, w praktyce bywa bardzo różnie, zwłaszcza na starszych
    komputerach na SIS/VIA. Pamięć USB to nie jedyny problem
    - cuda dzieją się przy dłuższym używaniu również ze słynnymi modemami do
    DSL na USB (przegrzewanie/przekroczenie wydolności prądowej, a też tam
    części ruchomych nie ma) czy np: sieciówkami wifi, teoretycznie też do
    maks 100 mW mocy wypromieniowanej.

    > Jeden z kompow, to jest stary skladak

    I to pewnie problem. Kompatybilność teoretycznie powinna sięgnąć
    standardu PC97, w praktyce bywa różnie.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 15. Data: 2009-04-03 16:25:11
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Z tą kompatybilnością to przesadziłeś. Może jakiś starszy owszem. Teraz im
    nowszy tym częściej nie chce działać na starych kompach. Mam TP 600x (usb
    1.1) do zadań specjalnych ;-) i nie czyta co drugiego pendrajwa.

    PC

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    3986 (20090403) __________

  • 16. Data: 2009-04-03 19:22:20
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    PC pisze:
    > Z tą kompatybilnością to przesadziłeś. Może jakiś starszy owszem. Teraz im
    > nowszy tym częściej nie chce działać na starych kompach.

    Kingston DT 110 8 GB, Corsair Voyager 4 GB normalny i mini, Kingston
    DT101 i najnowszy - taki mały z odsłoniętym złączem bez zatyczki nie są
    specjalnie stare, a rozpoznawane bez problemu.
    Oraz caa masa starszych czy aparat cyfrowy oraz smartphone z WM z
    uaktywnionym trybem GMS - obsługiwane bez problemów. Może znaczenie ma
    też system, bo Win95OSR2 z któym był kupiony dawno poszedł do piachu (a
    właściwie do szafy) i od kilku lat jest tam na bieżąco aktualizowany
    debian.

    > Mam TP 600x (usb 1.1) do zadań specjalnych ;-)

    A co to dokładnie jest i z którego roku?

    > i nie czyta co drugiego pendrajwa.

    patrz wyżej.

    > __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    3986 (20090403) __________

    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    Jeśli możesz - wyłącz to.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938