  • 11. Data: 2018-06-02 18:50:56
    Temat: Re: płacenie telefonem
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-02 o 16:52, RadoslawF pisze:

    > Dlaczego wybierać?
    > Kartę wsuniesz w etui większości dzisiejszych telefonów.

    Nie mam etui, tylko kondoma. Poza tym kart w telefonie może być kilka.

    > Jak bardzo nie chcesz to skoro do kieszeni wejdzie telefon
    > do zmieści się tam sporo mniejsza karta.

    Ależ ja wam nie zabraniam, tylko się dziwie, że branie telefonu i karty
    uważacie za tak samo wygodne jak branie samego telefonu.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2018-06-02 18:52:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-02 o 16:17, Borneq pisze:

    > Mając kartę nie trzeba telefonu.

    Jeśli jesteś typem człowieka, który lepiej się obędzie na dworze z
    kartą, ale bez telefonu, niż na odwrót - to rzeczywiście ta usługa nie
    jest dla ciebie, tylko dla tych, którzy mają telefon i używają go normalnie.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2018-06-02 18:52:50
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 02.06.2018 o 18:50, Liwiusz pisze:
    > Ależ ja wam nie zabraniam, tylko się dziwie, że branie telefonu i karty
    > uważacie za tak samo wygodne jak branie samego telefonu.

    Nie, płacenie kartą zamiast telefonem jest o wiele wygodniejsze.

  • 14. Data: 2018-06-02 19:02:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-02 o 18:52, Borneq pisze:

    > Nie, płacenie kartą zamiast telefonem jest o wiele wygodniejsze.

    Pod warunkiem, że kartę masz.

    Ale nawet jak masz, to łatwiej mi sięgnąć po telefon, niż po kartę do
    portfela.

    Rozumiem, że komuś może być łatwiej odwrotnie, dlatego niech każdy
    wybiera to, co mu aktualnie pasuje. Ja lubię mieć wybór.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2018-06-02 23:24:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Jun 2018 18:52:03 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Jeśli jesteś typem człowieka, który lepiej się obędzie na dworze z
    > kartą, ale bez telefonu, niż na odwrót - to rzeczywiście ta usługa nie
    > jest dla ciebie, tylko dla tych, którzy mają telefon i używają go normalnie.

    Jak uzywaja normalnie, to sie rozladowuje :-)

    J.

  • 16. Data: 2018-06-02 23:49:55
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Borneq* napisał(-a):

    > płacenie kartą zamiast telefonem jest o wiele wygodniejsze.

    Bezapelacyjnie, ale ja telefon przy sobie mam zdecydowanie częściej niż
    kartę wraz ze wszystkimi dokumentami.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 17. Data: 2018-06-03 12:15:05
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 31/05/2018 03:55 PM, ToMasz wrote:
    > witam
    > zastanawiam się nad tym, jak działa "płacenie" telefonem. Na stronie banku
    > wyczytałem ze muszę sobie zainstalować android pay. bezpieczne to? Będę
    > musiał "googlowi" podać na stałe numer karty i zaufać, czy mogę to zrobić
    > na zasadzie skarbonki/prepaida? Czy Lineage os /Root nie wyklucza płacenia
    > telefonem?
    > Pozdrawiam
    > ToMasz

    Google pay - normalnie, jak karta, nie musisz wpisywac zadnych kodow,
    dotykasz i juz. Gdziekolwiek sa platnosci zblizeniowe visa lub mastercard,
    mozesz placic telefonem i nawet nie pytac, bo musi zadzialac, no i
    wlasciwie na calym swiecie. Do tego dodasz ile kart chcesz, ustawiajac
    domyslna. Karta z google pay dostaje virtualny numer inny od numeru na
    fizycznej karcie, co podnosie (podobno - bo ekspertem nie jestem)
    bezpieczenstwo. Tak ze, jesli tylko twoj bank i kraj wspolpracuje z google
    pay instaluj i uzywaj. ;)
    Mam jeden zrootowany telefon i mimo ze jest tam w zainstalowany czysty
    android - google pay nie dziala. Ale czytalem na xda-developers, ze sa romy
    ktore daja rade, tak ze jak masz czas i ochote, to czytaj/szukaj.

  • 18. Data: 2018-06-03 12:27:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.06.2018 o 15:31, j...@i...pl pisze:

    > Nie tylko root. W przypadku Xiaomi płatność (AndroidPay) NFC działa
    > tylko na romach Global. Na miuipolska nie. Nie działa też podobno przy
    > odblokowanym bootloaderze.

    hehe, ja mam lineage os i rota. jest szansa na płacenie telefonem
    zbliżeniowo? Obojętnie jaka metoda android pay, aplikacja z banku, blik
    czy przedpłacone cośtam?
    ToMasz

  • 19. Data: 2018-06-03 13:08:35
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 03.06.2018 12:27, ToMasz wrote:

    > hehe, ja mam lineage os i rota. jest szansa na płacenie telefonem
    > zbliżeniowo? Obojętnie jaka metoda android pay, aplikacja z banku, blik
    > czy przedpłacone cośtam?
    > ToMasz
    Podobno tak. Podobno przy użyciu Magisk Hide ukrywanie roota działa, a
    obecność custom ROM-a nie ma na płatności zbliżeniowe wpływu. O ile
    oczywiście NFC działa w danym ROM-ie.
    Chociaż mi z IKO (PKO BP) się nie udało, ale może to dlatego, że nie mam
    zainstalowanych gapps-ów (Google Play, Google Services, itp.).
    OmniROM 8.1, Sony Xperia X Compact.

  • 20. Data: 2018-06-03 15:16:05
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 03.06.2018 o 12:27, ToMasz pisze:

    > hehe, ja mam lineage os i rota. jest szansa na płacenie telefonem
    > zbliżeniowo? Obojętnie jaka metoda android pay, aplikacja z banku, blik
    > czy przedpłacone cośtam?

    Blik nie jest płatnością zbliżeniową, jest powiązana z aplikacją banku,
    w którym masz konto a te (chyba) wszystkie nie mają ograniczenia z
    powodu rota. Zainstaluj aplikację swojego banku i sprawdź czy ma Blika
    (lub sprawdź to na stronie banku)

    Natomiast jeśli chcesz sprawdzić czy będzie działał Google Pay to
    zainstaluj aplikację do tego - wcześniej sprawdź czy twój bank umożliwia
    płatności tego typu (np. większość, jeśli nie wszystkie Banki
    Spółdzielcze togo nie umożliwiają)

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.go
    ogle.android.apps.walletnfcrel

    --