  • 11. Data: 2010-08-20 11:40:35
    Temat: Re: płatna autostrada - zawracanie pod bramkami
    Od: AL <a...@s...tam>

    twitek4 pisze:
    > witam
    >
    > sytuacja teoretyczna ale możliwa. są sobie strzałki autostrada płatna,
    > już 30 km przed bramkami, i na tym odcinku mozna zrezygnować z wjazdu z
    > 10 razy. niema jednak nigdzie znaku: to jest ostatnia możliwość zjazdu
    > przed bramkami. Dojeżdżamy pod bramki - a ty sie okazuje że nie mamy
    > pieniędzy. Co teraz? Oficjalnego miejsca do zawracanie niema (ciekawe
    > dla czego). Co na to prawo? (dla czepialskich: klient ma prawo znać cene
    > towaru/usługi przed jej zakupem. w tej sytuacji cene znamy dopiero na
> [...]

    tak, IMHO powinien byc pas wewnetrzny do zawracania - mysle, ze nie
    stanowiloby to zadnego zagrozenia dla innych osob poruszajacych sie
    autostrada.

    Spotkalem sie takim pasem np. na Sloweni jak i w Chorwacji (i czasami
    korzystalem pomyliwszy zjazdy) - bez stresu i spokojnie.

    W tym roku we Wloszech - okolice Wenecji - przegapilem jeden zjazd i
    trafilem na bramiki (pierwsze na wjazd na autostrade w kierunku Verony).
    No coz - wziolem karnecik i zjechalem pierwszym zjazdem za bramkami (po
    ok 2km). Na wyjezdzie automat przyjal karnecik i 'zyczyl milego dnia'
    nie pobierajac za ten odcinek zadnej oplaty. Jak widac mozna i tak.

    A teraz jak to wyglada w PL: Mialem kiedys sposobnosc byc w sytuacji,
    gdy nie bylo informacji, iz nie ma juz dalej zjadu z A4 (ostatni zjazd
    przed bramkami) - a bylo to w czasie remontow/przebudowy wezla z
    Gornoslaska - no i traf chcial, ze droga przygnala mnie pod bramki na A4
    w kierunku Krakowa.
    Oczywiscie nie mialem ochoty jechac do Krakowa, wiec mialem nadzieje, ze
    uda mi sie zawrocic przed bramkami - niestety - dodatkowo via CB
    dostalem ochrzan, ze jestem 'zawalidroga, etc' (faktycznie dojezdzalem
    do bramek w zolwim tempie badajac rejon do 'karygodnego czynu' czyli
    mozliwosci wycofania sie spod bramek).
    Chcac nie chcac musialm jednak zaplacic te '6 piatka' by na najblizszym
    zjezdzie zawrocic i jechac spoworotem. Nie, nie via A4 (kolejne 6
    piatka' na wyjezdzie) - wrocilem drogami lokalnymi via Jaworzno.

    Dlatego milo wspominam cywilizowane kraje (wyzej wymienione), gdzie
    jakos potrafia zanlezc rozwiazania na takie 'w sumie blache' problemy
    jak omylkowy dojazd pod same bramki.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 12. Data: 2010-08-20 13:04:02
    Od: "hants" <m...@h...pl>

    "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> wrote in message

    > Ładnie się tak śmiać z rodaków? Z UK to wygląda na kabaret, a my musimy
    > żyć
    > wśród tych absurdów :\

    Nie.. nie smieje się i nigdy nie smiałem z rodaków. Dziwi mnie tylko ogólna
    niechęc do powielania naprawdę przemyslanych rozwiązań, kóre są tuż za
    granicami: wspomniane tablice z wysokoscią opłat za przejazd, czy jeden nr
    rejestracyjny na całe zycie auta.

    Pozdro,

  • 13. Data: 2010-08-20 17:37:41
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "hants" <m...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za granicami: wspomniane tablice z wysokoscią opłat za przejazd, czy jeden

    Jedna tablica nie przejdzie dopuki państwo polskie nie będzie pod jakimś
    zaborem mądrzejszego i mniej pazernego państwa

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2010-08-20 17:56:40
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...onet.pl>

    W dniu 2010-08-20 13:04, hants pisze:

> [...]
    > tuż za granicami: wspomniane tablice z wysokoscią opłat za przejazd, czy
    > jeden nr rejestracyjny na całe zycie auta.

    Chłopie, a co by zrobili z tyloma wydziałami komunikacji i
    niepotrzebnymi urzędnikami którzy tylko rejestrować umieją ??

    Pozdrawiam !!

  • 15. Data: 2010-08-20 18:08:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2010 12:04:02 +0100, hants wrote:
> [...]
    >niechęc do powielania naprawdę przemyslanych rozwiązań, kóre są tuż za
    >granicami: wspomniane tablice z wysokoscią opłat za przejazd, czy jeden nr

    Hants, tam latami dochodzili do tych rozwiazan, a u nas co - raptem
    dwie platne autostrady mamy. I nikomu nie zalezy zeby klient zawracal.
    I klient z reguly wie ze go czeka jazda platna autostrada.

    A tuz za granicami nie ma zadnych tablic z oplatami, a nr
    rejestracyjne sie zmieniaja. I urzedy od tych tablic sa czynne do
    14-tej. I jeszcze pare innych rzeczy bylo, ktore obowiazywaly u nich
    latami, a ostatnio sie zmienily. Na lepsze, albo na gorsze -
    oczywiscie zalezy od punktu siedzenia.

    J.

  • 16. Data: 2010-08-20 18:36:17
    Od: Szymon Janc <s...@j...net.pl>

    twitek4 napisał:

> [...]
    > dla czego). Co na to prawo? (dla czepialskich: klient ma prawo znać cene
    > towaru/usługi przed jej zakupem. w tej sytuacji cene znamy dopiero na

    Miałem taką sytuację (na A4 nie akceptują kart ameksa). Przyszedł pan
    ochroniarz, poprosili abym wyszedł z auta i zaprowadził mnie do pani kierownik.
    Tam dostałem rachunek na 8 PLN z nr konta (termin do zapłaty 7 dni) i musiałem
    podpisać oświadczenie, że zjadę z autostrady przed drugimi bramkami. Na moje
    pytanie czy nie mogę od razu dostać rachunku na 16 PLN albo drugi raz na
    bramkach wyjazdowych okazało się, że nie (bo nie)..

    --
    Szymon K. Janc
    s...@j...net.pl // GG: 1383435

  • 17. Data: 2010-08-20 23:24:11
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

> [...]
    > bramkami) - a bylo to w czasie remontow/przebudowy wezla z Gornoslaska -
    > no i traf chcial, ze droga przygnala mnie pod bramki na A4 w kierunku

    Zjechałem kiedyś przez przypadek na te bramki bo po telefonie musiałem
    szybko zawrócić na DK1. W trakcie rozmowy zauważyłem zjazd... no i
    wpakowałem się na A4. Jakieś 100 m. przed bramkami była dziura w barierkach
    rozdzielających i zakaz zawracania, które wyglądały na specjalne ułatwienie
    dla zdesperowanych.

  • 18. Data: 2010-08-20 23:28:42
    Temat: Re: p?atna autostrada - zawracanie pod bramkami
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-20 23:24, Przemek V pisze:

    > Zjecha?em kiedy? przez przypadek na te bramki bo po telefonie musia?em
    > szybko zawr?ci? na DK1. W trakcie rozmowy zauwa?y?em zjazd... no i
    > wpakowa?em si? na A4. Jakie? 100 m. przed bramkami by?a dziura w barierkach
    > rozdzielaj?cych i zakaz zawracania, kt?re wygl?da?y na specjalne u?atwienie

    A pewnie kilkaset metrów dalej radiowóz z lornetką czekający na tych
    zdesperowanych ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1181081583.html

  • 19. Data: 2010-08-20 23:55:11
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A pewnie kilkaset metrów dalej radiowóz z lornetką czekający na tych
    > zdesperowanych ;)

    Nie. Wyglądało na takie ułatwienie sobie pracy żeby nikt tym na bramkach
    d**y nie zawracał o 8 zł.

  • 20. Data: 2010-08-21 00:02:02
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    > "twitek4" <t...@g...pl> wrote in message

    > Zartujesz chyba? W Polsce nie ma tablic informujących o cenie przejazdu
    > przed 'ostatnim' zjazdem?
    > buahaha.. Kabaret.

    We Francji, Włoszech, USA nigdy takich tablic nie widziałem. Jakiego odcinka
    ma być cena? Do którego zjazdu? To o czym piszesz tylko ma sens jak masz
    jednorazową opłatę za tunel albo most.