  • 11. Data: 2017-06-23 13:59:45
    Temat: Re: podobajom mi się te hybrydy
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-06-22 o 23:14, PlaMa pisze:

    > No nie wiem. Nigdy nie używałem S-S, ale mnie zawsze uczyli by jak
    > najmniej zapalać i gasić silnik. Nie nadwyręża aby ten system samochodu?

    Chyba dawno robiłeś prawo jazdy, bo mnie też tak uczyli. To byli
    nauczyciele mający na myśli takie pojazdy jak Nysa, Tarpan, Żuk i Ursus.
    Parę generacji silników później wyczytałem, że:
    a. zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami, postój z włączonym
    silnikiem jest dozwolony do 1 minuty.
    b. dzisiejsze silniki na współczesnych olejach to inna bajka.

  • 12. Data: 2017-06-23 14:26:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PlaMa" <b...@w...pl> wrote in message

    > No nie wiem. Nigdy nie używałem S-S, ale mnie zawsze uczyli by jak
    > najmniej zapalać i gasić silnik. Nie nadwyręża aby ten system samochodu?

    Odpalenie zimnego zilnika po nocnym postoju na mrozie
    nie można porównywać do lekkiego kopnięcia potrzebnego
    w czasie chwilowego zatrzymania silnika rozgrzanego.
    Są samochody w 100% benzynowe dzisiaj które bez nadmiernego
    wysiłku gaszą silnik nawet jak zatrzymasz auto na znaku STOP.
    I jeździłem takim Chevroletem Cruze z wypożyczalni niedawno.
    Skrzynia automat, wystarczyło zatrzymać auto na skrzyżowaniu
    aby wyłączył silnik - noga z hamulca silnik startuje i auto jedzie.
    Cała procedura odpalenia wyłączonego silnika zmieściła się
    w czasie potrzebnym na przeniesienie stopy z pedału hamulca
    na pedał gazu.

    Jedynie nie wyszło im z napędzaniem klimy...
    Auto zatrzymane na czerwonym świetle po dłuższej chwili
    czekania na czerwonym odpala jednak silnik gdy się parownik
    ogrzeje i trzeba sprężarkę klimy odpalić. A mogli dać elektryczną.

  • 13. Data: 2017-06-23 15:13:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-23 o 13:59, Poldek pisze:

> [...]
    > Parę generacji silników później wyczytałem, że:
    > a. zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami, postój z włączonym

    Ale wiesz że jak stoisz na czerwonym to nie jest to postój ?

    > b. dzisiejsze silniki na współczesnych olejach to inna bajka.

    To wiele bajek. Bo nie porównywał bym prawie litrowego, trzy
    cylindrowego z turbiną do nie wysilonego dwu litrowego bez turbiny.