  • 11. Data: 2009-04-18 23:26:23
    Temat: Re: połączyłem kompa z komputerem kablem audio
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Leszek pisze:

    > Gniazdko uziemione, ale zasilanie telewizora jest dwuprzewodowe (wtyczka
    > jest bez otworu na bolec), więc i tak nie jest uziemiony. Sytuacja z
    > buczeniem nic się nie zmieniła, mimo że wymieniłem listwę do kompa na nową.

    Możesz zmienić wtyczkę na taką z bolcem.

    --
    animka

  • 12. Data: 2009-04-18 23:53:52
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Możesz zmienić wtyczkę na taką z bolcem.

    I co ma, według Ciebie, do tego bolca podłączyć?

  • 13. Data: 2009-04-19 01:14:22
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Santana pisze:
    > Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > I co ma, według Ciebie, do tego bolca podłączyć?

    Oj miałam napisać: wtyczkę z dziurką na bolca, mogłeś załapać, że to o to
    chodzi.
    Jak jest listwa włączona do gniazdka z uziemnieniem to do listwy może być
    włączona wtyczka bez bolca.
    Sama mam 3 listwy w jednym pokoju, bo jeden sprzęt tu drugi tam, od
    trzeciego wtyczka nie dosięgła do kontaktu to listwa leży na regale pod
    ścianką i włączony do niej jest magnetowid, telewizor, dvd i miniwieża.
    Oczywiście z wtyczkami bez bolców, ale listwa spełnia swe zadanie. Jak
    wychodzę na dłużej z domu to tą listwę wyłączam przełącznikiem.

    --
    animka

  • 14. Data: 2009-04-19 09:02:21
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    $M$ pisze:

    > Zapewne masz na kablu koncetrycznym wchodzącym do modemu (tym okrągłym)
    > zarobioną wtyczkę. Najprawdopodobniej metalową. Jeśli tak jest to znajdź
    > sobie kawałek przewodu, odizoluj końcówki i podłącz jeden jego koniec do
    > metalowej obudowy wtyczki na kablu koncentrycznym przy modemie a drugi
    > podłóż pod jakąś śróbkę wkręconą do obudowy komputera. W ten sposób
    > uziemisz kablówkę i powinno przestać buczeć z głośników.
    > Pozdr
    > $M$

    Mam pytanie. W przyszłym tygodniu będę miał nowy telewizor z
    uziemieniem. Czy dzięki temu, że telewizor będzie z uziemieniem, nadal
    jest potrzebne zamontowanie tego izolatora galwanicznego?

    Dzięki i pozdrawiam,
    Leszek

  • 15. Data: 2009-04-19 10:08:03
    Od: "$M$" <p...@p...onet.pl>

    Mam pytanie. W przyszłym tygodniu będę miał nowy telewizor z
    uziemieniem. Czy dzięki temu, że telewizor będzie z uziemieniem, nadal
    jest potrzebne zamontowanie tego izolatora galwanicznego?

    Prawdopodobnie nie - pod warunkiem że będziesz miał dobrze uziemione
    gniazdko
    Ale na razie kawałek druta i do roboty :-)))
    $M$

  • 16. Data: 2009-04-19 10:12:02
    Od: BartekK <s...@N...org>

    $M$ pisze:
> [...]
    > podłóż pod jakąś śróbkę wkręconą do obudowy komputera. W ten sposób
    > uziemisz kablówkę i powinno przestać buczeć z głośników.
    Kiepski bardzo pomysł. Uziemisz _kablówkę_ = uziemisz instalację w całym
    budynku (a cholera wie czy nie więcej), przez obudowę swojego komputera
    i jego uziemienie. Nie wiadomo jaki popłynie prąd "uziemiający" (np gdy
    centrala kablówki nie ma uziemienia i wisi na połowie napięcia sieci,
    albo tą połowę wpompowuje iluś tam użytkowników swoimi telewizorami),
    ale może być znaczny (i generować jeszcze większe problemy i zakłócenia).
    Izolator jest najprostszym, najtańszym rozwiązaniem i "nie zaszkodzi"
    nawet na zapas.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 17. Data: 2009-04-19 10:25:12
    Od: "$M$" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > być znaczny (i generować jeszcze większe problemy i zakłócenia).
    > Izolator jest najprostszym, najtańszym rozwiązaniem i "nie zaszkodzi"

    Masz częściowo rację - pod warunkiem że w całej instalacji nie ma ani
    jednego odbiornika sygnału odpowiednio uziemionego.
    Zazwyczaj takie zakłócenia generują się poprzez indukcję z siecią
    energetyczną budynku lub wynikają z oporności kabla ekranu koncentrycznego
    (nie mylić z impedancją!), więc napięcie między "zerem" a ekranem
    koncentryka jest wystarczające żeby wzbudzić wzmacniacz audio, natomiast
    prąd jaki jest generowany wynosi kilkanaście miliamperów. Poza tym jakby
    była to tak ekstremalna sytuacja to Leszek po podłączeniu audio nie pisałby
    na grupę "pl.comp.pecet",lecz na "pl.misc.pożary" ;-).
    Już czysto teoretycznie: Gdyby Leszek miał w kompie kartę TV podpiętą do
    kablówki to z punktu widzenia obwodu uziemiającego byłoby to samo o czym
    napisałem wcześniej ;-).
    $M$

  • 18. Data: 2009-04-19 11:22:22
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 12:08:03 +0200, $M$ napisał(a):

    > Mam pytanie. W przyszłym tygodniu będę miał nowy telewizor z
    > uziemieniem. Czy dzięki temu, że telewizor będzie z uziemieniem, nadal
    > jest potrzebne zamontowanie tego izolatora galwanicznego?

    Raczej tak.

    > Prawdopodobnie nie - pod warunkiem że będziesz miał dobrze uziemione
    > gniazdko
    > Ale na razie kawałek druta i do roboty :-)))

    Izolator to lepszy, właściwszy i bezpieczniejszy sposób.

    --
    GLaF

  • 19. Data: 2009-04-19 11:26:13
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 03:14:22 +0200, animka napisał(a):

    > Oj miałam napisać: wtyczkę z dziurką na bolca, mogłeś załapać, że to o to
    > chodzi.

    I niby jak ma podłączyć 2-przewodowy kabel od telewizora do 3-przewodowej
    wtyczki z dziurką na bolec? Jedyny sposób, to zostawienie dziurki
    niepodłączonej, ale co to zmienia?

    --
    GLaF

  • 20. Data: 2009-04-19 11:45:44
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    GLaF pisze:

    > Raczej tak.

    > Izolator to lepszy, właściwszy i bezpieczniejszy sposób.

    Dzięki,