  • 11. Data: 2004-03-24 16:31:08
    Temat: Re: polpak robi jaja...
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl> wrote:
    > To, że niektórzy ulokowali swoje serwery w sieciach akademickich i płacą
    > niewiele za korzystanie z ich łącz nie jest problemem polskiego internetu.

    Tu bym się nie zgodził...

    > Naotomiast bezprawne ograniczanie ruch z pewnych krajowych prefiksów na
    > łączu międzynarodowym TP SA takim problemem jest.

    ...a tu oczywiście zgodził.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 12. Data: 2004-03-24 19:14:17
    Od: w...@p...onet.pl

    > Mam  net  przez  DSLa  i  od  jakiegoœ  czasu nie moge otworzyć strony
    > krakowkiego    mpk   (www.mpk.krakow.pl)   czy   Dziennika   Polskiego
    > (www.dziennik.krakow.pl).   Wiem  że  obie  te  firmy  majš  łšcze  do
    > cyfronetu.  Hopów  widze  20  przez  pół  Europy.  Ale co ciekawe taka
    > www.krakow.pl  która też jest wpięta do cyfronetu (a nawet hostowana -
    > działa)
    > Od kilku dni nie działa też ftp do ceti.
    >
    > Czy  to  jest  przyczynš  peering-konfliktu  między polpakiem a reszta
    > œwiata? Czy istnieje szansa ze się sytuacja poprawi?

    Tak, przyczyną jest własnie ten konflikt. TP tnie ruch z sieci komercyjnych
    należących do MAN/NASK. W Krakowie dotyczy to adresów 195.150.*.* z Cyfronetu.
    Sam jestem poszkodowany mam serwer edukacyjny w części komercyjnej Krakowskiej
    sieci MAN.

    Wojtek

  • 13. Data: 2004-03-24 22:05:13
    Od: <w...@c...3miasto.net>

    > cyfronetu. Hop?w widze 20 przez p?? Europy. Ale co ciekawe taka
    > www.krakow.pl kt?ra te? jest wpi?ta do cyfronetu (a nawet hostowana -
    > dzia?a)
    > Od kilku dni nie dzia?a te? ftp do ceti.

    > Czy to jest przyczyn? peering-konfliktu mi?dzy polpakiem a reszta
    > ?wiata? Czy istnieje szansa ze si? sytuacja poprawi?

    tak - proponuje pójść do najbliższej parafii i błagać o cud. albo zmienić
    operatora

  • 14. Data: 2004-03-24 22:06:16
    Od: <w...@c...3miasto.net>

    > Oba te serwisy wisza na komercyjnej czesci cyfronetu... tu sa uczciwi bo sami
    twierdza ze nie sprzedaja dostepu do tepsy i nic w tej kwestii nie robia.
    > To juz sprawa dziennika i mpk by zakupili sobie dostep do TPSA bezposrednio od TPSA
    lub posrednikow.

    czyli szantarz TPSA działa. i będzie działać tak długo jak się będą inni
    uginać.

    nich wisza...

  • 15. Data: 2004-03-24 22:07:01
    Od: <w...@c...3miasto.net>

    > bezposrednio od TPSA lub posrednikow.

    > Abstrahując od kwestii lokalizacji tych konkretnych serwerów: MIT,
    > Uniwersytet Waszyngtoński i "kilka" innych uczelni na świecie też chyba
    > niema wykupionych Polpaków, a ich strony jakoś się otwierają.

    to jest prawda natomiast dość duża część sieci w polsce jest przycinana. na
    priv chętnie opisze.

  • 16. Data: 2004-03-25 08:04:20
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Tu bym się nie zgodził...

    Powiedzmy, że był to rodzaj prowokacji pod adresem mojego adwersarza :)
    A poważnie - sądzę, że ten problem jest po prostu o wiele szerszy, bo to
    jest kwestia sposobu finasowania nauki polskiej i wydawania tych pieniędzy.
    Nie jestem na bieżąco w tej tematyce, ale niedawna dyskusja na temat Pozmana
    dała mi wiele do myślenia. Niestety sądzę, że z tej dyskusji na naszym forum
    niewiele wynika, bo są to problemy raczej polityczne - w odróżnieniu od
    dyskusji nad polityką TP SA, która jest problemem stricte
    telekomunikacyjnym.
    Ale dalszej dyskusji nad polityką MANów z chęcią bym się przysłuchał. Gdyby
    jeszcze była prowadzona w ciut spokojniejszej atmosferze... ;)

    Z#

  • 17. Data: 2004-03-25 19:44:27
    Od: Piotr Górski <pg@wytnij_to.di.com.pl>

    Dnia śro, 24 mar 2004 o 10:11 GMT, na grupie pl.internet.polip
    użytkownik Rafał Dziedzic spłodził co następuje:

    > www.krakow.pl jak i www.komunikacja.krakow.pl wisi na edukacyjnej czesci...
    > Tylko co w nich takiego edukacyjnego to nie wiem... nawet reklamy komercyjne na
    nich wisza...

    Huh... www.tl.krakow.pl jak nic jest klientem edu (bo to przecież szkoła) a
    z TPNET'u nie idzie się tam dostać. Coś mi się widzi że TP tnie wszystko jak
    leci nie zważając na to czy edu czy komercja...

    --
    Piotr Górski
    Jeśli chcesz zwiedzić świat - zostań pakietem w TPSA!

  • 18. Data: 2004-03-25 21:59:29
    Od: <w...@c...3miasto.net>

    > Huh... www.tl.krakow.pl jak nic jest klientem edu (bo to przecież szkoła) a
    > z TPNET'u nie idzie się tam dostać. Coś mi się widzi że TP tnie wszystko jak
    > leci nie zważając na to czy edu czy komercja...

    pewnie się rozpędzili albo spis IP nieaktualny mają

    > --
    > Piotr Górski
    > Jeśli chcesz zwiedzić świat - zostań pakietem w TPSA!

    i rusz do uczelni...

  • 19. Data: 2004-03-25 22:05:36
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 25 marzec 2004 roku,
    kiedy to Piotr Górski posłał(a) w świat wiadomość
    <s...@b...tu.ale.sobie.poszedl.pl>

    nich wisza...

    www.krakow.pl
    Pomyka, ile tylko mama Neostrada dała.

    www.dziennik.krakow.pl
    Jak wyżej.

    www.komunikacja.krakow.pl
    Nie aż tak szybko, jak wcześniejsze linki, ale 20 kB/s spokojnie wyciąga.

    > Huh... www.tl.krakow.pl jak nic jest klientem edu (bo to przecież szkoła) a
    > z TPNET'u nie idzie się tam dostać. Coś mi się widzi że TP tnie wszystko jak
    > leci nie zważając na to czy edu czy komercja...

    http://www.tl.krakow.pl
    Opera pokazuje transfer ok. 10 kB/s - ujdzie w tłoku.

    Przy okazji, może "koalicja providerów" tak się poblokowała i zamotała, że
    nie temu, komu chcieli, blokują? :-)
    NMSP

    P.s.
    Wazelinka dla Pręgierza
    Bez niego nawet bym nie wiedział, że zabawa w blokowanie trwa nadal.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 20. Data: 2004-03-26 09:23:06
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Janusz - Vahanara" <v...@o...gapp.pl> napisał w wiadomości

    > Przy okazji, może "koalicja providerów" tak się poblokowała i zamotała, że
    > nie temu, komu chcieli, blokują? :-)
    > NMSP

    Jak zwykle Twoje obserwacje odbiegają znacząco od średniej krajowej.
    Dla zrównoważenia osądu polecam lekturę http://siec.viii-lo.krakow.pl.

    Z#