  • 1. Data: 2002-10-31 17:46:12
    Temat: polpak, wplyw cir na dzialanie
    Od: c...@a...com

    Witam,

    [jak kogoś drażni temat to proszę o ignorowanie wątku, niestety
    nie znalazłem jednoznaczej odpowiedzi w archiwum]

    Mam w jednej z lokalizacji łącze do Polpaka-T.
    Cir 0. Kiedyś się takie kupowało i chodziło całkiem nieźle,
    przynajmniej jak się trafiło na dobry węzeł.
    Mniej wiecej od czasu jak polpak wprowadzil nowy cennik
    dziala tragicznie. Infolinia/technicy mówią,
    żeby wykupić cir. Ok, jest to jakiś koszt, trudno.
    Ale czy to ma sens?
    Czy się nie okaże, że po prostu węzeł i tak jest
    przeciążony i za 2520 netto uzyskam po prostu
    łącze 64Kbps (bo tyle wynosi proponowany/minimalny cir)?
    Bo to trochę za drogo i można znaleźć alternatywę :)
    Skoro teraz średnie wysycenie i tak jest większe
    niż cir, obawiam sie, ze wykupujac mniejszy cir
    niz wymagana przepustowosc i tak nic nie uzyskam, bo węzeł
    ledwo dyszy. Chociaż polpak zdaje się sugerować, że będzie ok.

    Rozumiem jak to działa, wiem jak wygląda umowa z tepsą,
    wiem co mi gwarantuje Cir, więc nie o to pytam.
    Pytam jak to wygląda w praktyce w polpaku.
    Czy przejście z cir 0 i fatalnie działającego
    (do 20% strat w ciągu dnia do rutera brzegowego,
    i dalej gorzej) łącza na cir 32 albo 64 KBps istotnie polepsza
    jakość łącza? I oczywiście nie pytam tylko o zakres 32-64Kbps,
    tylko o EIR.

    --c

  • 2. Data: 2002-11-04 09:09:45
    Temat: Re: polpak, wplyw cir na dzialanie
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > Pytam jak to wygląda w praktyce w polpaku.

    W praktyce TPSA 'proponuje' Ci przejscie na 'nowego' polpaka
    za +~1k brutto miesiecznie :) Do starego lacza juz Ci CIRu nie
    doloza (stare polpaki nie sa supportowane), to juz takim tepsowym
    obyczajem sie staje ;-)
    Zmienisz umowe na nowa i bedzie OK (tylko portfel jakby cienszy :)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [@] konta.pl, tel/SMS: 0609 234 006
    Kawasaki LTD 440 na sprzedaz: http://sprzet.net

  • 3. Data: 2002-11-05 02:03:18
    Od: "Damian Barczyk" <b...@p...pl[nospam]>

    Użytkownik <c...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > i dalej gorzej) łącza na cir 32 albo 64 KBps istotnie polepsza
    > jakość łącza? I oczywiście nie pytam tylko o zakres 32-64Kbps,
    Witam
    Mozesz sprobowac porozmawiec z TPSA
    mam dala CIR na weekend zebysmy potestowali jak dziala
    pierszego dnia dzialalo rewelacja ale drugiego znow zaczelo trzgicznei
    chodzic - co prawda nie bylo juz strat pakietow ale pii...iiingi zostaly
    my zdecydowaliscy sie na IPPartners bo podobna cena jak polpak z CIR a lacze
    o niebo lepsze ci CIR tez wiekszy
    co prawda od jak tylko zadecydowalismy zmienic providera to nagle polpak
    zacal mam piekniutko chodzic nawet bez CIR (moze sie przestraszyli:)
    na razie zostalem przy polpaku dokupilem 1 lacze IPParnersow i czekam jak
    sie sytuacjia rozwinie
    jak POPAK mi tak bedzie ladnei dzilal to mi sie Partnersi nei oplacaja...el
    w kadym przecinym przypadku...

    podsumowujac
    popros o laczes z CIR na probe a przy okazji rozejzyj sie za alternatywnym
    prowajderem

  • 4. Data: 2002-11-05 07:21:02
    Od: "Marcin Szczygielski" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > podsumowujac
    > popros o laczes z CIR na probe a przy okazji rozejzyj sie za alternatywnym

    Hmm, a więc bojów część dalsza.
    Otóż przeszedłem ( niewidzialnie bo nikt mnie raczyl poinfomować , a
    dowiedziałem się jak zobaczyłem fakturę) na "nowy" polpak ( 2 eir/cir64).
    I co ?? nic. owszem przestałem tracić ramki, ale sprawność "wydolnościowa"
    łącza jest do niczego.Od godz 09 do 14 nie idzie swobodnie pracować.
    Niestety nie mam alternatywy dla TPNETU. Na reklamację (ponowną) złożoną
    14.10 nie mam jeszcze odp.

    Marcin