  • 1. Data: 2002-10-31 13:40:14
    Temat: DSL - czy to norma?
    Od: "Duncan" <d...@t...pl>

    Niestety nie znam sie za dobrze na tych wszystkich sprawach, dlatego mam
    pytanko.

    Jestem juz od prawie miesiaca abonentem uslugi InternetDLS 512kbps na
    Slasku. Czytalem na grupie o licznych problemach z ta usluga.

    Dlatego chcialem sie poradzic czy to co mnie sie dzieje to norma czy cos
    nowego.

    Pierwszy tydzien praktycznie wszystko bylo OK. Ale teraz ciezko o stabilne
    polaczenie.Zazwyczaj do godziny 13:00, 14:00 siec pracuje conajmniej
    dziwnie. Gdy
    klikam w jakis odnosnik strona sie nie pojawia ... za drugim ... trzecim
    razem wchodzi - to jest ta lepsza wersja. Czasem wogole nie moge zaladowac
    ani jednej strony, sprawdzic poczty ... nic.

    Dziwne (przynajmniej dla mnie) jest to ze jak puszcze sobie "tracert" to
    sygnal dochodzi do danego adresu bez problemu. Oczywiscie zadza sie ze po
    drodze juz na
    poczatku czas dostepu do serwerow przez ktore przebiega sygnal jest rzedu
    400-500ms, ale w wiekszosci przypadkow jest 30-40ms.

    Dzwonilem do TePsy zglosic awarie. Na drugi dzien oddzwonil jakis Pan z Wawy
    z Polpaka i powiedzial ze tak niestety bedzie (tzn ze strony nie beda zawsze
    wchodzic).
    Tlumaczyl to tym ze maja za duzy ruch i dopoki nie rozbuduja infrastruktury
    sieci nic sie nie zmieni!!

    Oczywiscie nie mogl podac konkretnej daty!

    To znaczy ze moje "stale lacze" nie jest do konca stale?
    Czy moge ubiegac sie o jakas rekompensate, skoro nie zawsze mam dostep do
    sieci?
    Co jest z tym tracert? Dlaczego strony sie nie otwieraja a ping przechodzi?

    Z gory dziekuje za pomoc.

    Jakub Kańczugowski

  • 2. Data: 2002-10-31 17:42:56
    Temat: Re: DSL - czy to norma?
    Od: "MirosławStępiński" <s...@N...pl>

    Użytkownik "Duncan" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Dlatego chcialem sie poradzic czy to co mnie sie dzieje to norma czy cos
    > nowego.

    Podobno norma. Objawy zbliżone występują w przypadku mojego DSL1 w
    Warszawie.

    [...]
    > Tlumaczyl to tym ze maja za duzy ruch i dopoki nie rozbuduja
    infrastruktury
    > sieci nic sie nie zmieni!!

    Ha, a mnie tłumaczył, że problem dotyka praktycznie wszystkich użytkowników
    DSL w Warszawie podłączonych do routerów usługowych, do których wpiętych
    jest więcej, niż kilku abonentów . Zawodzą routery, problem jest znany
    producentowi, TPSA i producent podobnież traktują sprawę niezwykle
    prestiżowo i pracują nad tym najtęższe tepsowe głowy. :-)))

    [...]
    > Czy moge ubiegac sie o jakas rekompensate, skoro nie zawsze mam dostep do
    > sieci?

    "Czekać cierpliwie i ew. składać reklamację co do wysokości faktury" - Pan
    Technik z TPSA. Jeśli ktoś z Użytkowników nie zgłosił problemu to zgłosić,
    zanotować skrupulatnie numerek zgłoszenia i nie dać się spuścić
    stwierdzeniu, że już działać będzie. Inaczej nie będzie podstaw do
    reklamacji.

    Ten typ problemu z DSL jest wałkowany też na pl.comp.networking, wątek
    "Problem z DSL w TPSA" z 05.09. br.

    --
    Pozdrawiam, Miro
    s...@s...pl (odpowiadając usuń NOSPAM)

  • 3. Data: 2002-11-02 18:09:57
    Od: "SCV" <"scv [NO-SPAM]"@wroc.one.pl>

    "MirosławStępiński" wrote in message:

> [...]
    > producentowi, TPSA i producent podobnież traktują sprawę niezwykle
    > prestiżowo i pracują nad tym najtęższe tepsowe głowy. :-)))

    Niestety u mnie we Wrocku jest to samo :( Oby im mozgi od myslenia nie
    wyparowaly
    Mam nadzieje, ze sobie z tym poradza... (w co ja wierze :P)

    SCV

  • 4. Data: 2002-11-03 17:19:28
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "SCV" <"scv [NO-SPAM]"@wroc.one.pl> napisał w wiadomości

    > "MirosławStępiński" wrote in message:
    > >

    > Niestety u mnie we Wrocku jest to samo :( Oby im mozgi od myslenia nie
    > wyparowaly
    > Mam nadzieje, ze sobie z tym poradza... (w co ja wierze :P)

    Za p.i.k:

    Usuniecie awarii routera Neostrada Wroclaw 29-10-02 godz. 14:30

    Dnia 31.10.2002 o godzinie 09:40 nastapila awaria routera we
    Wroclawiu. Moze nastapic calkowity brak dostepu do uslug InternetDSL
    oraz Neostrada+ we Wroclawiu i okolicach.

    Dnia 01.11.2002 o godzinie 13:45 nastapila awaria routera we
    Wroclawiu. Moze nastapic calkowity brak dostepu do uslug InternetDSL
    oraz Neostrada+ we Wroclawiu i okolicach

    Od godz. 11:30 wystepuja problemy z uslugami NeostradaPLUS i InternetDSL
    na terenie Wroclawia i okolic. (2002-11-02)

    W dniu 03.11.2002 o godzinie 00:10 wystepila awaria routera na terenie
    Wroclawia, w jej wyniku moga wystapis problemy jak tez chwilowy brak
    dostepu do uslug NeostradaPLUS i InternetDSL na terenie Wroclawia i
    okolic.Prace nad usunieciem awarii trwaja.

    5 razy w ciagu tygodnia to chyba lekka przesada... Co to za router,
    ktory co 2 dni sie psuje? Z jakiegos demobilu go wzieli?
    Zaczyna to byc lekko denerwujace, zwlaszcza jezeli ktos przyzwyczail
    sie do niezawodnosci SDI (2 awarie w ciagu 2 lat).

    Michal Letowski

  • 5. Data: 2002-11-03 18:05:03
    Od: "SCV" <"scv [NO-SPAM]"@wroc.one.pl>

    "Michal Letowski" wrote in message:
> [...]
    > Zaczyna to byc lekko denerwujace, zwlaszcza jezeli ktos przyzwyczail
    > sie do niezawodnosci SDI (2 awarie w ciagu 2 lat).
    Mi wlasnie znowu siadło i jade na SDI sąsiada - musiałem routing zrobić do
    jego serwera ze swojego bo by mnie sieciowcy zamordowali. :( Ten router to
    oni chyba jakis baaaardzo dziwny maja (made in garaz by Chinczyk).

    SCV

  • 6. Data: 2002-11-04 09:11:38
    Od: "Marcin Bójko" <b...@p...gazeta.pl>

    [...]
    [...]
    > oni chyba jakis baaaardzo dziwny maja (made in garaz by Chinczyk).
    A tam. Podejrzewam, że to zwykłe gadanie: rozenklapa się zblindowała i
    ryksztosuje. Pewnie router dobry, tylko spece jeszcze nie przegryźli się
    przez manuala, albo nie byli na szkoleniu.

  • 7. Data: 2002-11-05 02:02:40
    Od: MSZ <d...@p...com.pl>

    Dnia 2002-11-04 10:11, Użytkownik Marcin Bójko napisał:

> [...]
    > ryksztosuje. Pewnie router dobry, tylko spece jeszcze nie przegryźli się
    > przez manuala, albo nie byli na szkoleniu.

    Większość (o ile nie wszystkie) awarie w okolicy Neo/Neo+ to pady systemu
    autoryzacji. I to jest wkurzające, bo uparli się nie wiadomo po co na
    logowanie a nie umieją utrzymać w ruchu.

    --
    M.S.Z.: Mechanical Synthetic Zombie * msz(at)msz.pmp.com.pl

    Well... really... who's to say that mankind wouldn't be better
    off is a few thousand people I personally consider too annoying
    to exist happen to die loud, flashy, painful deaths along the way?
    (Jordan, EN)

  • 8. Data: 2002-11-07 00:29:34
    Od: "Marcin Kapski" <N...@b...pl.NOSPAM>

    A nie jest to poprostu tak, że tpsa pod względem technologicznym stoi 10 lat
    za murzynami a porywa się na coraz to bardziej zaawansowane usługi?
    Jak może być tak że usługodawca sprzedaje produkt a potem mówi ze nie bedzie
    on dzialal bo trzeba infrastrukture rozbudowac ?

    Ja to widzę tam:
    1. Tpsa nie inwestuje w infrastrukturę
    2. Podpina do swojego szkiletu mnostwo odbiorcow (Polpak,SDi,DSL, no i
    dialup)
    3. Czeka
    4. Obserwuje pełne zapchanie swojego szkieletu, i z ze specyficznym
    uśmiechem czeka na pierwsze telefony
    5. Analiza klientów:
    - dzwoni 18 latek w sprawie DSL --> ".. niestety z przyczyn
    technicznych...czeba czekac... nic nie poradzimy..."
    - dzwoni klient polpaku (4x2Mbit Cir:0) --> "proszę wykupic Cir... bedzie
    ok.. bedzie wspaniale.. jakość kosztuje"

    No i jak delikwent wykupi cir, to tpsa odcina pare tych NIEDOBRYCH klientów
    zeby przepchać CIR tego DOBREGO klienta, wylogowujac jednocześnie parenascie
    terminali SDI, DSL czy nawet dialup..

    Ehh, i jak w tym kraju można żyć.....

  • 9. Data: 2002-11-07 20:14:53
    Od: "Mateusz(Amkacz)" <m...@...sygnaturce>

    > Ehh, i jak w tym kraju można żyć.....

    jezeli chodzi o sdi to jest wg. mnie usluga wzorcowa.
    1 pad na 2 lata uzytkowania jezeli chodzi o synchronizacje
    i w sumie moze pare awarii calego szkieletu tepsy przez ten czas

  • 10. Data: 2002-11-08 14:32:23
    Od: "Giewont" <g...@i...pl>

    > Ja to widzę tam:
    > 1. Tpsa nie inwestuje w infrastrukturę

    Inwestuje i to bardzo duzo

    > 2. Podpina do swojego szkiletu mnostwo odbiorcow (Polpak,SDi,DSL, no i
    > dialup)

    jest zapotrzbowanie to podpina nie widze zwiazku

    > 3. Czeka

    na co?

    > 4. Obserwuje pełne zapchanie swojego szkieletu, i z ze specyficznym
    > uśmiechem czeka na pierwsze telefony

    Szkielt sie nie zapycha (lacza DWDM)

> [...]
    > - dzwoni klient polpaku (4x2Mbit Cir:0) --> "proszę wykupic Cir... bedzie
    > ok.. bedzie wspaniale.. jakość kosztuje"

    Co ma do tego wiek klienta? jezeli jest jakas awaria to nie wazne czy ma 18
    lat czy 50
    CIR jest gwarantowany a samo lacze 2Mb jest to lacze DO 2 Mb (tak jest w
    umowie i klient ja podpisuje)

> [...]
    klientów
    > zeby przepchać CIR tego DOBREGO klienta, wylogowujac jednocześnie

    Tak na pewno wycina, siedzi sztab ludzi i nie ma co robic tylko wycinac tych
    bez cira, a jak to nie pomaga to wywala polki hisa, klientow neo i dialupu.

    > Ehh, i jak w tym kraju można żyć.....

    Giewont
    gg 243550
    giewont@anty_spam_wytnij_interia.pl