  • 11. Data: 2015-11-03 17:41:00
    Temat: Re: polskie tablice
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-03 17:24, J.F. wrote:
    > -W Bulgarii nie maja cyrylicy na tablicach ?

    Zdaje się że tak. Co kraj to dziadowski patriotyzm.

    > -Konwencji jakiejs nie ma, ze powinny byc lacinskie litery ?

    A jest? Używanie cyrylicy przez narody prawosławne jest silnie związane
    kulturowom, ch wie po co. Ponieważ prawo tworzy prawnicza swołocz nic
    dziwnego że żaden z nich nie zastanowił się jak zrobić systemy
    rozpoznawania liter na tablicach w sposób automatyczny w skali
    przynajmniej europy. Huraaa, patriotyzm ! To samo tyczy niemców którym
    co chwile odbija na punkcie pisania wszystkiego gotykiem. Czekam na
    gotycką cyrilicę z polskimi znakami diakrytycznymi i pisane z góry na
    dół na różowych tablicach. Bo czemu nie?

  • 12. Data: 2015-11-03 17:52:57
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > -W Bulgarii nie maja cyrylicy na tablicach ?

    Mają tylko takie litery, które wyglądają tak samo, jak w alfabecie
    łacińskim. To samo dotyczy współczesnych tablic ukraińskich i rosyjskich.

    Za to irańskie są absolutnie nieczytelne - cyfry też mają napisane
    krzaczkami )))

    https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_registration_p
    lates_of_Iran

  • 13. Data: 2015-11-03 17:53:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 03 Nov 2015 17:00:15 +0100, ToMasz

    > a wiecie jak się nazywa niemiecka czcionka na tablice?

    Fónt?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2015-11-03 17:54:07
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > a wiecie jak się nazywa niemiecka czcionka na tablice?

    FE-Schrift

  • 15. Data: 2015-11-03 17:58:04
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-11-03 o 17:21, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup
    >
    > W tym przypadku aparat samorzadowy/powiatowy ...

    > Mozna, ale urzad musialby takie z gwarancja na 20 lat zamowic :)

    Nie widzę problemu - właściciel ma dbać o stan, jak nieczytelna - wymienić.

    > Wymaga systemu komputerowego i to dosc rozbudowanego.
    Bez przesady.

    > No bo gdzie ma funkcjonariusz dowod odeslac po zabraniu ?
    A musi odsyłać? Zabrał, to odda, jak ustanie przyczyna zatrzymania.

    > System jakos sie pojawil, ale wczesniej byl szczatkowy.

    > Niekoniecznie.
    > a) na pewno bylaby za to jakas oplata ... i patrzac po obecnych -
    > porownywalna ze skladka OC,
    > b) miejsc by na parkingach zabraklo. No chyba, ze nie wolno by ich
    > trzymac na publicznym terenie.
    Tak, zapomniałem - pojazdy znajdujące się na terenie publicznym muszą
    być zarejestrowane.

    > Nie bardzo sie zgodze. Zdarza sie u nas pozyczyc samochod, albo np
    > jedynego trzezwego posadzic za kolkiem.
    Masz prawko, to wykup OC.

    > A tu niepotrzebne utrudnienie.
    Utrudnienie to jest teraz - z samochodami służbowymi, wypożyczanymi,
    leasingami itd.
    Ja dodatkowo teraz muszę opłacać cztery OC, a przecież więcej jak jednym
    na raz nie pojadę, to i szkód nie narobię przecież.

    > Poniekad jest.
    Poniekąd to jest 50,00 PLN za dokument.

    > No co - dbali o prawidlowe funkcjowanianie tego systemu komputerowego.
    > Nie martw sie - pracy by dla nich nie zabraklo :-)

    Aż się boję ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 16. Data: 2015-11-03 17:58:26
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Zdaje się że tak. Co kraj to dziadowski patriotyzm.

    > A jest? Używanie cyrylicy przez narody prawosławne jest silnie związane
    > kulturowom, ch wie po co.

    ZSRR używał cyrylicy. Rosja od 1994 używa tylko liter o kształcie
    występującym tak w cyrylicy, jak w alfabecie łacińskim (tylko 12 liter).

    MJ

  • 17. Data: 2015-11-03 18:14:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-11-03 17:24, J.F. wrote:
    >Zdaje się że tak. Co kraj to dziadowski patriotyzm.

    No wiesz, trudno wymagac, zeby korystali z alfabetu, ktorego nie
    znaja.
    A przeciez sa jeszcze inne kraje, z ciekawszymi alfabetami.

    >A jest? Używanie cyrylicy przez narody prawosławne jest silnie
    >związane

    Cos mi chodzilo po glowie, ze jest. U siebie niech uzywaja co chca,
    ale za granica to tablice wyjazdowe :-)
    A moze mi sie pomylilo z paszportami ?

    A nie, art 71 PoRD
    5. Pojazd zarejestrowany za granicą dopuszcza się do ruchu, jeżeli
    odpowiada wymaganym warunkom technicznym i jest zaopatrzony w tablice
    rejestracyjne z numerem rejestracyjnym składającym się z liter
    alfabetu łacińskiego i cyfr arabskich, z zastrzeżeniem art. 59 ust. 2
    i 3, a kierujący pojazdem ma przy sobie dokument stwierdzający
    dokonanie rejestracji.

    art 59 to wyroznik panstwa.

    Podejrzewam, ze ma to oparcie w jakiejs konwencji, aczkolwiek z Rosja
    i Bulgaria mozemy miec dodatkowe umowy.

    >kulturowom, ch wie po co. Ponieważ prawo tworzy prawnicza swołocz nic

    No wiesz, trudniej cyrylice zlikwidowac w jakims panstwie, niz galony
    w USA :-)

    >dziwnego że żaden z nich nie zastanowił się jak zrobić systemy
    >rozpoznawania liter na tablicach w sposób automatyczny w skali
    >przynajmniej europy. Huraaa, patriotyzm !

    No wiesz, najpierw to by musieli w europejskich jezykach wszystkie
    rozne znaczki zlikwidowac.
    Wiele ich nie ma, ale patriotyzm trzyma sie mocno.
    A gdyby tak u nas ż i ó zlikwidowac ? Opor spoleczny bylby spory :-)

    > To samo tyczy niemców którym co chwile odbija na punkcie pisania
    > wszystkiego gotykiem.

    No nie wiem, dawno nie widzialem.
    MS Windows ma taka czcionke ?

    Niemcy juz sie prawie pozbyli swoich umlautow, ale MS im zrobil dobrze
    i moda wrociła :-)

    J.

  • 18. Data: 2015-11-03 18:23:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup

    >Nie widzę problemu - właściciel ma dbać o stan, jak nieczytelna -
    >wymienić.

    Na koszt urzedu ? Czy gwarancja tylko 2 lata ?

    >Bez przesady.

    Wymaga, bo trzeba miec centralny, z dostepem dla policji, SG/M, sadow,
    komornikow, ITD, itp.
    Owszem - niby wystarczylby jeden prosty serwis www.

    >A musi odsyłać? Zabrał, to odda, jak ustanie przyczyna zatrzymania.

    I mam po dowod ze Szczecina do Przemysla jechac ? Ales wymyslil :-)

    >Masz prawko, to wykup OC.

    Nie majac samochodu ?? Ales wymyslil :-)

> [...]
    >Ja dodatkowo teraz muszę opłacać cztery OC, a przecież więcej jak
    >jednym na raz nie pojadę, to i szkód nie narobię przecież.

    Skoro 4 trzymasz i placisz, to zakladam, ze je jednak jakos tam
    uzywasz.

    >Poniekąd to jest 50,00 PLN za dokument.

    Tylko 50, bywa ze policja wybaczy itp.
    A zobacz co ustawa przewiduje - nie okazesz polisy, to w zasadzie od
    razu powinni lawete wezwac.

    J.

  • 19. Data: 2015-11-03 18:49:16
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.11.2015 o 17:54, Uncle Pete pisze:

    > FE-Schrift

    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailp
    age&v=4sBdXZSh-jE#t=95

    ToMasz

  • 20. Data: 2015-11-03 20:10:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]
    > płacenia OC

    Niekoniecznie.
    a) na pewno bylaby za to jakas oplata ... i patrzac po obecnych -
    ---
    Czyli za co ?

    b) miejsc by na parkingach zabraklo. No chyba, ze nie wolno by ich
    trzymac na publicznym terenie.
    ---
    Naprawdę trzymałbyś swój czasowo nieużywany samochód na publicznym parkingu
    ?

> [...]
    > ubezpieczenie)

    Nie bardzo sie zgodze. Zdarza sie u nas pozyczyc samochod, albo np
    A jakbyś miał do wyboru OC pojazdu i OC kierowcy, w sensie że w jednakowej
    cenie są, to które byś wybrał ?

    > - brak konieczności wożenia ze sobą jakichkolwiek dokumentów - wszystko w
    > bazie danych (ubezpieczenie, przegląd, ew. zgłoszenie jako kradziony)

    Poniekad jest.
    ---
    Tak w ogóle nie jest. Mandat dostaniesz jak nie będziesz miał.