  • 1. Data: 2011-07-01 16:10:22
    Temat: pompa do betonu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Jak to wlasciwie jest zrobione ?
    Patrzac na dlugosc ramienia to cisnienie musi wygenerowac dosc spore,
    a z drugiej strony medium zniecheca do wszelkiego wysilku.

    Przeciez to chyba blyskawicznie zniszczy wszytkie uszczelnienia i
    pasowania ?

    J.

  • 2. Data: 2011-07-02 21:51:43
    Temat: Re: pompa do betonu
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Przeciez to chyba blyskawicznie zniszczy wszytkie uszczelnienia i
    > pasowania ?

    2 tłoki pracujące naprzemiennie. Jeden zasysa ze zbiornika buforowego, a
    w tym czasie drugi pcha. Później przełączenie ...hmm... no dobra ze
    względu na funkcję nazwę toto zawór, choć takiego klamota normalnie w
    życiu bym tak nie nazwał. W każdym razie ramie siłownikiem przełącza
    gałęzie i cykl się powtarza. Ciągnący pcha, a pchający teraz zasysa.

    Zbiornik buforowy widziałem z ślicznym czujnikiem pojemnościowym, aż
    serducho bolało że w takich warunkach pracuje, ale działało dobrze, więc
    tylko czepiam się :)

    To oczywiście tylko opis tego co oglądałem - też się kiedyś
    zastanawiałem jak toto wytrzymuje.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 3. Data: 2011-07-02 22:42:19
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Przez te tłoki także?

    Robert, nie mam pojęcia. To co widziałem, to dwa cylindry, a w nich
    naprzemiennie poruszające się tłoki (było widać siłowniki napędzające z
    tyłu, cylindry obok siebie). Zawór w formie dużej płyty i głowica z tymi
    cylindrami przesuwana względem tej płyty. Mogę sobie wyobrazić, że
    spokojnie przeszła, jeśli otwory w płycie duże były.

    Irek.N.

  • 4. Data: 2011-07-02 23:37:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Użytkownik "Irek N."
    >
    > 2 tłoki pracujące naprzemiennie

    Widziałem jak czyszczą rurę po pracy.
    Gdzieś włożył piłkę z pianki/spienionej gumy. I przeszła przez cały układ.
    Przez te tłoki także?

    Robert

  • 5. Data: 2011-07-05 21:24:52
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-01 18:10, J.F pisze:

> [...]
    > z drugiej strony medium zniecheca do wszelkiego wysilku.
    >
    > Przeciez to chyba blyskawicznie zniszczy wszytkie uszczelnienia i

    A sruba archimedesa nie bylaby dobrym rozwiazaniem?
    --
    venioo
    GG:198909

  • 6. Data: 2011-07-07 12:55:30
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-07-01 18:10, J.F pisze:

    > Jak to wlasciwie jest zrobione ?
    > Patrzac na dlugosc ramienia to cisnienie musi wygenerowac dosc spore, a
    > z drugiej strony medium zniecheca do wszelkiego wysilku.

    Też się zastanawiałem nad tym. Widząc jak działa pomyślałem, że nie bez
    znaczenia jest fakt, że transportowane są porcje betonu.
    Beton-powietrze-beton-powietrze. Dzięki temu ciśnienie statyczne nie
    jest tak ogromne.

    ________MAT_______

  • 7. Data: 2011-07-08 21:08:39
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > znaczenia jest fakt, że transportowane są porcje betonu.
    > Beton-powietrze-beton-powietrze. Dzięki temu ciśnienie statyczne nie

    A to powietrze to jak? Skąd i w jaki sposób oddziela porcje betonu?

    __
    Irek.N.

  • 8. Data: 2011-07-10 09:08:16
    Od: Robek <l...@n...onet.eu>

> [...]
    > z drugiej strony medium zniecheca do wszelkiego wysilku.
    >
    > Przeciez to chyba blyskawicznie zniszczy wszytkie uszczelnienia i

    http://www.youtube.com/watch?v=-uO3leAS--k&NR=1

    Robek

  • 9. Data: 2011-07-11 15:56:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robek" napisał w wiadomości
    W dniu 2011-07-01 18:10, J.F pisze:
    > Jak to wlasciwie jest zrobione ?
    >http://www.youtube.com/watch?v=-uO3leAS--k&NR=1

    co za czasy, YT najlepszym zrodlem wiedzy :-)

    Czyli jednak tloki.

    Ale to mi sie spodobalo - perystaltyczna ?
    http://www.youtube.com/watch?v=iaGUBXhIhJs

    J.

  • 10. Data: 2011-07-11 16:17:36
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-07-08 23:08, Irek N. pisze:

    > A to powietrze to jak? Skąd i w jaki sposób oddziela porcje betonu?

    A nie wiem. Oglądając ten filmik na YT, to można pomyśleć, że sprężone
    powietrze dostaje się do tych tłoków by nie dostawał się do nich, do
    środka beton. Każdy tłok wypycha porcję betono i "kawałek" powietrza w
    funkcji takiego "izolatora". Dobrze kombinuję?