  • 11. Data: 2011-12-15 11:38:35
    Temat: Re: poprawny wielodostęp
    Od: wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com>

    W dniu 2011-12-15 11:50, voy pisze:

    > Source Code
    >
    > http://www.sqlite.org/download.html
    >
    > Pozdr :)
    Nie wiedziałem, że SQLite zapewnia wielodostęp - od kiedy?

    --
    wloochacz

  • 12. Data: 2011-12-15 11:47:39
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-12-15, wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com> wrote:

    > Nie wiedziałem, że SQLite zapewnia wielodostęp - od kiedy?

    Od dość dawna. Na pewno od wersji 2.x.
    http://sqlite.org/faq.html#q5
    Wprawdzie można by chcieć nieco więcej od pełnoprawnej bazy danych, ale
    to co jest i tak jest niezłe jak na malutki, osadzalny silnik.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 13. Data: 2011-12-16 06:34:02
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    Stachu 'Dozzie' K. <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> napisał(a):

    > Proponuję udać się na wykład o bazach danych, o aplikacjach webowych
    > albo o aplikacjach rozproszonych na dowolnej uczelni technicznej (na
    > przykład na najbliższej ci geograficznie politechnice).

    Kiedys na UMK poprosilem o to zebym mogl chodzic na niektore
    wyklady, tak po prostu bez bycia studentem usiasc i posluchac wykladu -
    nie pozwolono mi.

  • 14. Data: 2011-12-16 06:41:52
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    identifikator: 20110701 <N...@g...pl> napisał(a):

    > żeby nieco zluzować atmosferę na grupie... zagadnienie...
    > jak poprawnie wykonać wielodostęp w aplikacji z bazą danych?
    > czy to się robi tak, że na starcie aplikacji blokuje się dostęp do bazy, a
    > na końcu odblokowuje? jak to się fachowo robi?

    Czasami uzywa sie czegos w rodzaju globalnego semafora na dostep do
    wszystkich danych. Upraszcza to aplikacje, zmniejsza czas potrzebny
    na jej napisanie, ale okupione jest inna wada - gdy jedna operacja
    jest wykonywana to druga musi czekac na zakonczenie pierwszej.
    Aplikacja nie moze dzalac rownolegle.

  • 15. Data: 2011-12-16 08:44:06
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Kiedys na UMK poprosilem o to zebym mogl chodzic na niektore
    > wyklady, tak po prostu bez bycia studentem usiasc i posluchac wykladu -
    > nie pozwolono mi.
    > Pozdrawiam

    w duzej sali wykladowej (jak np w 26 w instytucie fizyki) -
    to moim zdaniem mozesz olac i nikogo nie pytac tylko
    wchodzic po drodze kupic sobie kawe z utomatu (bo jest
    dobry automat do kawy ) i siadac

    jakbym dzis mieszkal w toruniu to sam mialbym chec skoczyc
    np na wyklady z astronomii dla 1go czy 2go roku - jest tlum
    ludzi, przyciemnione swiatlo bo puszcza sie slajdy i
    eleganckie twoarzystwo w sensie eleganckich uczelnianych pań
    (przynajmniej tak to pamietam)

  • 16. Data: 2011-12-16 10:34:45
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-12-16, M.M. <m...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Kiedys na UMK poprosilem o to zebym mogl chodzic na niektore
    > wyklady, tak po prostu bez bycia studentem usiasc i posluchac wykladu -
    > nie pozwolono mi.

    A to ciekawe. Mnie na PWr nie wyganiano, a zdarzało mi się chodzić
    również na ćwiczenia.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 17. Data: 2011-12-16 11:08:39
    Od: wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com>

    W dniu 2011-12-15 12:47, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > Od dość dawna. Na pewno od wersji 2.x.
    > http://sqlite.org/faq.html#q5
    > Wprawdzie można by chcieć nieco więcej od pełnoprawnej bazy danych, ale
    Nie ma żadnego "ale" no chyba, że sobie żartujesz ...
    Zapewnienie możliwości pobierania danych przez wiele app w tym samym
    czasie (tylko i wyłącznie, bo modyfikować już się nie da), to *nie jest*
    wielodostęp.

    > to co jest i tak jest niezłe jak na malutki, osadzalny silnik.
    Co do tego, to zgoda.

    --
    wloochacz

  • 18. Data: 2011-12-16 11:44:25
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    Stachu 'Dozzie' K. <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> napisał(a):

    > A to ciekawe. Mnie na PWr nie wyganiano, a zdarzało mi się chodzić
    > również na ćwiczenia.

    O cwiczeniach nie marzylem nawet. Czulem braki matematyczne i ktoregos
    razu przechodzac obok wydzialu matematyki wszedlem zapytac, spodziewajac
    sie nawet lekkiego entuzjazmu. Odpowiedziano mi jednak ze nie, a gdy zapytalem
    dlaczego, to uzyskalem odpowiedz: "bo nie praktykujemy czegos takiego".
    No i troche przygarbiony poszedlem sobie.

  • 19. Data: 2011-12-16 11:48:45
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-12-16, wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com> wrote:

> [...]
    > Zapewnienie możliwości pobierania danych przez wiele app w tym samym
    > czasie (tylko i wyłącznie, bo modyfikować już się nie da), to *nie jest*

    W takim razie proszę o twoją definicję, bo ma spore szanse być niezgodna
    z pozostałą częścią świata.

    Ja twój termin "wielodostęp" zrozumiałem jako możliwość używania tego
    samego pliku bazy danych przez wiele procesów. To, że niektóre operacje
    muszą być synchronizowane, nijak na to nie wpływa.

    Analogicznie system z jednym procesorem nie może być wielozadaniowy, bo
    w tym samym czasie tylko jedno zadanie naraz może się wykonywać.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 20. Data: 2011-12-16 12:19:06
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > dlaczego, to uzyskalem odpowiedz: "bo nie praktykujemy czegos takiego".
    > No i troche przygarbiony poszedlem sobie.

    to typowa chamowa urzędnicza, nie nalezy tego mz 'rozciagac na
    pojecie o calym srodowisku' bo mz to sa zachowanie 'jednostkowej
    prowiniencji' - takiej jak np w przypadku typu opryskliwych babsk
    ze sklepu czy urzedu (akurat mialem tez tego typu kontakty w
    zeszlym tygodniu) (innymi slowy to mz jednostkowy chamowaty wklad
    tej _danej_ osoby) - mz lepiej pojsc po rozum do glowy i podczepiajac
    sie pod klimat studenckiego srodowiska po prostu nie pytac nikogo o zdanie

    (kiedys moj najlepszy kumpel ze studiow ('Z') aby przeircowac
    cala noc na uczelni, schowal sie w wydziale i przesiedzial
    cala nocke przy terminalach chowajac sie przed woźną - czym
    mi oczywiscie ogromnie zaimponowal bo ja nie bylem taki
    odwazny)