  • 11. Data: 2010-08-11 10:25:53
    Temat: Re: postać niedoświetlona - foto pod słońce
    Od: mt <t...@i...pl>

    kamil pisze:

    > Zakladam, ze osoba pytajaca o jakis program o ktorym kiedys czytala, nie
    > ma 20 lat doswiadczenia z grafika zeby to zrobic z JPG. :)

    No a czym wg Ciebie to się różni z punktu widzenia użytkownika programu
    od obróbki rawa?

    --
    marcin

  • 12. Data: 2010-08-11 10:38:59
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Krasnal in news:k9mz252tz872.3z9c6l2p3rru.dlg@40tude.net
    [...............]
    > A najlepiej to chyba od
    > razy doświetlić lampą, ale też czasem trzeba wiedzieć ile dać światła,
    > żeby nie wyszły przepalenia, cienie, odblaski :).

    tak, odkrywcza to odpowiedz nie jest :) :)
    Wiemy - dopalic lampa, blenda, itd. Ale nie bylo z lampa, nie bylo z blenda,
    nie bylo z niczym, co odbije na sylwetke dopalajac. Jest problem z powodu
    braku dopalenia - i stad pytanie: CZYM i JAK u s i l o w a c poprawic?

  • 13. Data: 2010-08-11 10:41:32
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Sebastian Nibisz in news:i3th2c$qvc$1@inews.gazeta.pl
    [..............]
    > W Photoshop istnieje narzędzie Image->Adjustments->Shadow/Highlight...
    > dedykowane do tego celu.

    operuje na wyznaczonym obszarze, czy niedajboże po calosci?

  • 14. Data: 2010-08-11 10:51:03
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "mt" <t...@i...pl> wrote in message

    > No a czym wg Ciebie to się różni z punktu widzenia użytkownika programu od
    > obróbki rawa?

    Nie wystarczy ruszyc jednym suwakiem w prawo?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 15. Data: 2010-08-11 10:57:24
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Sebastian Nibisz in news:i3tp79$mup$1@inews.gazeta.pl
    > Opowiadasz. Zdziwiłbyś sie co nieraz można wyciągnąć z jpega.
    > Plik źródłowy:
    > http://www.mmj.pl/~snibisz/tmp/E8737E22BFBE4BEA98FE2
    7AE8DD41E5B.jpg
    > Po obróbce:
    > http://www.mmj.pl/~snibisz/tmp/E8737E22BFBE4BEA98FE2
    7AE8DD41E5B-SNS-HDR.jp

    dokladnie o to chodzi. A potem bede piszczal,że niewiele daje sie wyciagnac
    z cienia i szumi za bardzo.Ale to potem.

    Czyli algorytmicznie: JAK takie cudo osiągnąc?
    - narzedzie/narzedzia
    - pare uwag podpowiadajacych, ktore opcje rozpracowac itd

    dzieki.

  • 16. Data: 2010-08-11 10:59:30
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    kamil in news:i3tski$3uf$1@inews.gazeta.pl
    > "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote in message
    7AE8DD41E5B.jpg
    7AE8DD41E5B-SNS-HDR.j
    > Zakladam, ze osoba pytajaca o jakis program o ktorym kiedys czytala, nie
    > ma 20 lat doswiadczenia z grafika zeby to zrobic z JPG. :)

    osoba poradzi sobie. Zeby tylko miala z czym. Im precyzyjniejsze
    podpowiadanie - tym bardziej do przodu.

  • 17. Data: 2010-08-11 11:00:25
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    kamil w liscie:
    [...............]
    > Pozstawowe pytanie - RAW czy JPG?

    gdyby to byl raw, to ja bym pytal radosniej o sprawe. (Oczywiscie, że) jpg.

    > Z JPG najlepsze co mozna zrobic, to skasowac i zrobic zdjecie jeszcze raz,

    powiedzmy,ze to żadna sztuka.

    > w RAW praktycznie kazda
    > wywolywarka ma suwak rozjasniajacy tylko cienie.

    chodzi mi jednakowoż o cos dla jpg, z parafii gammy (że użyje skrotu) - ale
    mniej brutalnie,czyli zeby nie ruszalo juz (prawie) swiatel,ale dobralo sie
    do cieni. A najlepiej: narzedzie/opcję dzialajaca w max duzym stopniu
    lokalnie, w wyznaczonym polu. Pytam o Ph. i Lightroom - to bede mial do
    dyspozycji, ale chetnie zastosuje inne wlasciwe srodki.

  • 18. Data: 2010-08-11 11:08:08
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    1634Racine in news:i3tvsm$6kd$3@news.task.gda.pl
> [...]
    > Czyli algorytmicznie: JAK takie cudo osiągnąc?
    > - narzedzie/narzedzia
    > - pare uwag podpowiadajacych, ktore opcje rozpracowac itd

    oczywiscie efekt na tych dwoch foto jest dobry (sylwety w ogolnym,tylem do
    kamery,zbedna identyfikacja twarzy),ale to nie znaczy,ze u mnie dobry bedzie
    bliskim planie (twarz). Powiedzmy, że u mnie max dokadrowanie bedzie do
    amerykanskiego. Poki co _cala_ postac w ogolnym jest u mnie ciemna, mniej
    wiecej, jak te postaci w linkach.

  • 19. Data: 2010-08-11 11:08:48
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    1634Racine wrote:

    > operuje na wyznaczonym obszarze, czy niedajboże po calosci?

    A jakie to ma znaczenie?
    Operuje po całości co często w zupełności wystarcza. Można jednak operować
    na skopiowanej warstwie a następnie zamaskować sobie to co uważamy za
    stosowane.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 20. Data: 2010-08-11 11:10:18
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-11 02:50:46 +0200, mt <t...@i...pl> said:

    > Zamiast lampy lepiej użyć jakiejś chociażby prowizorycznej blendy,

    Czemu twierdzisz, że lepiej?

    de Fresz