  • 1. Data: 2017-06-14 15:47:18
    Temat: predkosc opon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tak przy okazji pytan Pszemola

    w rozmiarze 245/45/17 na oponeo Conti widac glownie z indeksem Y - do
    300km/h.

    To juz 240km przestalo wystarczac ?

    Fakt, silniki coraz mocniejsze, 200 to teraz przekroczyc moze chyba
    wiekszosc aut.
    Gorzej z droga, gdzie sie da tyle pojechac.

    Czy to po prostu kwestia rozmiaru, ktory jest do ciezkich, a wiec
    mocnych i szybkich aut ...

    J.

  • 2. Data: 2017-06-14 16:40:00
    Temat: Re: predkosc opon
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak przy okazji pytan Pszemola
    >
    > w rozmiarze 245/45/17 na oponeo Conti widac glownie z indeksem Y - do
    > 300km/h.

    Jeśli moje te Conti mają być to rozmiar ciut inny: 235/45R17 :-)

> [...]
    > wiekszosc aut.
    > Gorzej z droga, gdzie sie da tyle pojechac.
    >
    > Czy to po prostu kwestia rozmiaru, ktory jest do ciezkich, a wiec

    Może chodzi o to że jeśli wytrzymują 300km/h to przy 200km/h będą się
    lepiej zachowywać niż takie które wytrzymują tylko 240km/h max?

  • 3. Data: 2017-06-14 20:38:59
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 14.06.2017 o 15:47, J.F. pisze:
    > Tak przy okazji pytan Pszemola
    >
    > w rozmiarze 245/45/17 na oponeo Conti widac glownie z indeksem Y - do
    > 300km/h.
    >
    > To juz 240km przestalo wystarczac ?

    Może różnica w cenie byłaby nieznaczna?
    Może dlatego, że te 300km/h to jest przy nominalnym obciążeniu (nie wiem
    jaka tam jest zależność, ale przy dodatkowej masie trzeba od tego odjąć
    10 czy więcej procent). Jak kupowałem opony do jednego z aut to też się
    nad tym zastanawiałem i o ile powyżej 240km/h jechałem nim raz (255km/h)
    i nie miałem zamiaru tego powtarzać (nie żeby się źle auto trzymało, ale
    już za stary jestem ;) to stwierdziłem że prawdopodobne jest że będę
    jechał kiedyś tym autem bardziej obciążonym np. 220km/h (nie wiem czy
    tak było, ale 220 akurat w tym aucie to dość normalna prędkość, nie
    śpiesząc się jeździłem 180-200 ;)

    teraz znalazłem:
    "Indeks prędkości V oznacza opony, w których obciążenie powinno być
    zmniejszane o 3% co każde 10km/h w przedziale między 210 a 240km/h.
    Indeks prędkości W oznacza opony, w których obciążenie powinno być
    zmniejszane o 5% co każde 10km/h w przedziale między 240 a 270km/h.
    Indeks prędkości Y oznacza opony, w których obciążenie powinno być
    zmniejszane o 5% co każde 10km/h w przedziale między 270 a 300km/h."

    czyli tak naprawdę niby do 240, a zapakowany możesz jechać do 210...

    Łukasz

  • 4. Data: 2017-06-14 21:09:17
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-06-14 o 15:47, J.F. pisze:
> [...]
    > wiekszosc aut.
    > Gorzej z droga, gdzie sie da tyle pojechac.
    >
    > Czy to po prostu kwestia rozmiaru, ktory jest do ciezkich, a wiec

    Nie wiem o co chodzi, ale już 3 lata temu kupiłem Fulda SportControl
    205/55R16 91 indeks W, które były tańsze niż Fulda EcoControl z indeksem
    zdaje się T. Dziwne.
    Może po prostu nie opłaca się robić "wolniejszych" opon, bo trzeba by
    extra pogorszyć technologię co by kosztowało więcej?

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2017-06-14 21:17:04
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Irokez <n...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Może po prostu nie opłaca się robić "wolniejszych" opon, bo trzeba by
    > extra pogorszyć technologię co by kosztowało więcej?

    To jest pewnie tak jak z dyskami twardymi ze nowsze wiekszej pojemnosci sa
    tansze od starszych mniejszych pozostalych na magazynach z wczesniejszych
    dostaw.

  • 6. Data: 2017-06-14 23:55:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Jun 2017 14:40:00 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Może chodzi o to że jeśli wytrzymują 300km/h to przy 200km/h będą się
    > lepiej zachowywać niż takie które wytrzymują tylko 240km/h max?

    Nie o to mi chodzilo.
    Kiedys byly opony T (190), H (210), Z mi sie kojarzy ze to bylo 240,
    a tu nagle widze same Y, to sie zastanawiam - swiat poszedl naprzod,
    czy to jakis szybki rozmiar ...

    Chyba to drugie, bo 205/55/17 to Conti robi Y,V,H.

    A swiat sie swoja droga zmienil, i samochody coraz szybsze.

    J.