  • 1. Data: 2012-06-15 20:33:20
    Temat: problem z LCD 128x64
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Mam pewien problem z wyświetlaczem.

    Otóż kupiłem w artroniku 3 wyświetlacze LCD 128x64, do przetestowania i
    wybrania.
    Wszystkie mają taki sam pinout i te same drivery.

    Muszę sobie wybrać ten, który najlepiej zniesie mrozy :)

    Ale na razie kłopot jest inny.
    Otóż te dwa

    http://artronic.pl/o_produkcie.php?id=548?
    i ten
    http://artronic.pl/o_produkcie.php?id=630?

    działają bezproblemowo.

    Natomiast ten
    http://artronic.pl/o_produkcie.php?id=1219?

    co prawda działa - znaczy wyświetla grafikę, ale za cholerę nie mogę w nim
    regulować kontrastu.
    Znaczy - w ogole, na wyjściu Vee zamiast ujemnego napięcia po włączeniu pojawia
    się ok (plus)4.5V, które sobie potem powoli spada do zera.
    Obraz jest , ale kontrast jest słabowaty, nie wygląda to rewelacyjnie.

    Układ regulacji typowy - czyli potencjometr 10K pomiędzy VEE i masą, odczep do
    VO.

    I teraz się zastanawiam, czy ten LCD dostalem uszkodzony, czy też on jakiś inny
    jest ?
    W poniedziałek zadzwonię do nich, ale na razie nie wiem o co biega...

    Zrobiłem taki test, że "pożyczyłem" napięcie -4V z innego LCD, i zapodałem do
    tego (znaczy na potencjometr regulacji).
    Ale bez zmian.

    W odróżnieniu od 2 pozostałych to jest COG, na PCB z tyłu nie widzę scalaczków,
    ani driverów, ani tym bardziej czegoś co by wyglądało na generator ujemnego
    napięcia...

    Ktoś coś wie o tym wyświetlaczu może ?

  • 2. Data: 2012-06-18 17:31:34
    Temat: Re: problem z LCD 128x64
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Dla potomnych ;

    okazuje się, że ten wyświetlacz ma podobno "automatyczną regulację", i
    zasadniczo tych pinów (Vee i Vo), się nie podłącza do niczego.