  • 1. Data: 2012-06-14 11:32:01
    Temat: monitor sie wylacza
    Od: Imię i nazwisko <e...@e...com>

    witam,
    monitor lcd asus VK193D, po kilku sekundach gasnie obraz (ekran robi se
    czarny, a nie wylacza tak jak z pradu). dioda power sie caly czas swieci
    tak jakby wszystko bylo ok. pomaga ponowne wylaczenie (powerem) i
    wlaczenie - obraz znowu pojawia sie na 2-3 sekundy.
    co to moze byc i czy jest sens to reanimowac.

  • 2. Data: 2012-06-14 11:38:20
    Temat: Re: monitor sie wylacza
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 14.06.2012 11:32, Imię i nazwisko pisze:
> [...]
    > wlaczenie - obraz znowu pojawia sie na 2-3 sekundy.
    > co to moze byc i czy jest sens to reanimowac.

    Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ inwerter.

    Można to naprawić, ale nie na odległość.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 3. Data: 2012-06-14 14:02:08
    Od: Imię i nazwisko <e...@e...com>

    W dniu 14-06-2012 11:38, Michał Smolnik pisze:

    > Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ inwerter.
    >
    > Można to naprawić, ale nie na odległość.
    >
    > Pozdrawiam,

    ;]
    jakie pi razy oko koszty?

  • 4. Data: 2012-06-14 14:09:57
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2012-06-14 14:02, Imię i nazwisko pisze:

    > ;]
    > jakie pi razy oko koszty?
    10 min roboty + element/elementy za 5zl..

  • 5. Data: 2012-06-14 14:32:01
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    wchpikus <w...@w...wp.pl> wrote:

    > 10 min roboty + element/elementy za 5zl..

    - jakie 100 zł, przecież pan tylko przelutował rezystor
    - 1 zł za rezystor, 99 zł za to że wiedziałem który

    --
    Gof

  • 6. Data: 2012-06-14 14:35:23
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > - jakie 100 zł, przecież pan tylko przelutował rezystor
    > - 1 zł za rezystor, 99 zł za to że wiedziałem który

    Przypomniałeś mi sprzed wielu lat, jak jeszcze za komuniznu, w Dzienniku,
    afera prawie była, bo coś się popsuło, części kosztowały kilka złotych, ale
    za naprawę poszło o kilka oczek więcej. Szczegóły już się zamazały, ale sama
    sprawa wyglądała mniej-więcej tak, jak opisujesz.

  • 7. Data: 2012-06-14 14:48:05
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale za naprawę poszło o kilka oczek więcej. Szczegóły już się zamazały,
    > ale sama sprawa wyglądała mniej-więcej tak, jak opisujesz.

    A ja czytałem w jakiejś popularno naukowej książce o tym jak w pionierskich
    czasach generatorów prądu zawezwano inżyniera który miał zniwelować wibracje
    maszyny. On miał kredę, malował na generatorze znaczki a później zalecił
    skrócić jedno uzwojenie a wydłużyć inne. W tym przypadku kreda kosztowałą 1$
    a 999... Więc to opowieść z brodą Dziadka Mroza.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 8. Data: 2012-06-14 18:04:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a później zalecił skrócić jedno uzwojenie a wydłużyć inne. W tym przypadku
    > kreda kosztowałą 1$ a 999... Więc to opowieść z brodą Dziadka Mroza.

    Jak pionierskie to te kwoty chyba w centach nie dólarach.

  • 9. Data: 2012-06-14 19:05:52
    Od: Imię i nazwisko <e...@e...com>

> [...]
    > wlaczenie - obraz znowu pojawia sie na 2-3 sekundy.
    > co to moze byc i czy jest sens to reanimowac.

    ktos na terenie trojmiasta chetny do naprawy?

  • 10. Data: 2012-06-14 21:15:42
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

> [...]
    > a później zalecił skrócić jedno uzwojenie a wydłużyć inne. W tym przypadku
    > kreda kosztowałą 1$ a 999... Więc to opowieść z brodą Dziadka Mroza.

    Różni się to tym, że to, co podałem, wałkowali w DTV chyba z tydzień, jesli
    nie dłużej. A to, co podałeś, to OIDP, w jakiejś książce do poldona z
    podstawówki (być może w jakiejś naukowej też, nie zaprzeczam), musiałbym
    przeszukać w szafie, czy jeszcze to mam. W każdym razie, na pewno czytałem
    to w podręczniku szkolnym.
    BTW. Pamiętasz diagnozę? Ja pamiętam - "Proszę skrócić uzwojenie wirnika o
    13 zwojów".
    Druga rzecz - przy takich kosztach, tauzen baksów to pryszcz, splunąć...