  • 1. Data: 2009-05-24 09:14:21
    Temat: problem z aparatem HP M407
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam taki problem z aparatem HP M407, nie chce się właczyc, tj, jeśli ma
    włożone tylko akumulatorki, włacza się na sekundę i gaśnie, to samo kiedy
    jest podłaczony tylko do zasilacza ale aku są wyjęte (zasilacz komputerowy
    więc o wystarczajhącej wydajności prądowej). Pracuje poprawnie tylko jeśli
    ma włożone akumulatorki i jest podłaczony do zasilacza. Nie sądze ze chodzi
    o zuzycie akumulatorków (prawie nowe, napięcie ok 1,3V). Jeszcze niedawno
    było wszystko ok, w każdym z tych 3 trybów zasilania pracował poprawnie.
    Wgranie od nowa softu nic nie dało.
    Czy może to być problem który da się naprawic? np wyschniete kondensatory?
    jeśli tak, to ktoś dysponuje jakąś instrukcją serwisową, bo nie wiem jak sie
    do zatrzasków dobrać...
    Może ktoś ma jeszcze jakąś inną propozycję?

  • 2. Data: 2009-05-24 09:20:18
    Temat: Re: problem z aparatem HP M407
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 May 2009 11:14:21 +0200, nuclear2001 wrote:
> [...]
    >ma włożone akumulatorki i jest podłaczony do zasilacza. Nie sądze ze chodzi
    >o zuzycie akumulatorków (prawie nowe, napięcie ok 1,3V).

    A akumulatorki jakie ?

    Wsadz jakies uznanej firmy.

    J.

  • 3. Data: 2009-05-24 09:51:42
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    J.F. napisał(a) :

    > A akumulatorki jakie ?
    >
    > Wsadz jakies uznanej firmy.

    Jiabao mogą być? Komentarze na Alledrogo są niemal wszystkie
    pozytywne.
    http://archi.inosak.org/db/item158714412_1.html
    :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 4. Data: 2009-05-24 10:04:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 May 2009 11:51:42 +0200, Zbynek Ltd. wrote:

    >Jiabao mogą być? Komentarze na Alledrogo są niemal wszystkie
    >pozytywne.
    >http://archi.inosak.org/db/item158714412_1.html
    >:-D

    http://www.jiabao.com/

    Nie - zdecydowanie to nie jest marka :-)

    J.

  • 5. Data: 2009-05-24 10:04:24
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > A akumulatorki jakie ?
    >
    > Wsadz jakies uznanej firmy.
    >
    > J.
    akumulatorki firmy gp, sprobowałbym na jakis lepszych pod warunkiem ze
    faktycznie moze o tgo chodzic - jednak podejrzewam ze to cos aparatem -
    wczesniej bez aku na zasilaczu (tym samym) pracował poprawnie.

  • 6. Data: 2009-05-24 11:50:07
    Od: "u" <$@qr.st>

    Użytkownik "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Może ktoś ma jeszcze jakąś inną propozycję?

    Na normalnych , świeżych bateriach litowych tez nie działa?
    Iść po nowy aparat do sklepu?

  • 7. Data: 2009-05-27 16:49:22
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u" <$@qr.st> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na normalnych , świeżych bateriach litowych tez nie działa?
    > Iść po nowy aparat do sklepu?
    Nie testowałem jeszcze, wolałem spróbować zdiagnozować bez kupowania jednak
    nienajtanszych bateri. Udało mi się otworzyć, w srodku z kondensatorów
    elektrolitycznych są tylko 2 (z czego jeden do lampy) oba wyglądają dobrze,
    nie spuchnięte, jest sens wymieniac?
    znalazłem uszkodzone połaczenie masy miedzy dwoma modułami, jednak naprawa
    nic nie zmieniła. Innych usterek nie stwierdziłem podczas oglądania. (tylko
    troche piasku jest miejscami ;P )

    Spróbuję jeszcze z lepszym kablem do zasilacza (podejrzewam ze jest za
    cienki jak na te prądy) jesli bedzie działac w takiej konfiguracji to kupie
    te baterie

  • 8. Data: 2009-05-27 22:39:52
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bujnos@smutec" <b...@s...pl> napisał w wiadomości

    > jakie prady? to aparat czy spawarka? jezeli siedzi w nim piasek to np
    > mechanika rozsuwajaca obiektyw moze byc przyblokowana i na starcie zlopac
    > amperka, ale chyba nie ma takeigo kabla coby tyle nie udzwignal.

    Wg opisu aparat wymaga zasilacza 3.3V 2500mA. Co do piasku to nie wiem,
    najczęsciej wyłacza się przy próbie "ostrzenia" (po wcisnieciu spustu do
    połowy), chociaz zdarza sie tez przy wysuwaniu obiektywu. Z drugiej strony
    mechanika działa na tyle poprawnie ze jesli działa to dizała dobrze.

  • 9. Data: 2009-05-28 02:11:51
    Od: "bujnos@smutec" <b...@s...pl>

  • 10. Data: 2009-05-28 04:32:21
    Od: gdL <g...@o...pl>

    Masz multimetr ? Zobacz jaki prąd pobiera, a jaki powinien na jałowym.
    Jeśli pobira nominalnie, to być może uszkodziło się wyłączanie dla
    zadanego napięcia i akumulatorki w pełni naładowane są dla niego
    powodem do wyłączenia się. Nie wiem jednak jak taki układ jest
    realizowany.