  • 1. Data: 2009-05-24 09:43:35
    Temat: tablica prawdy -> minimalizacja -> bramki
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Witam
    Znacie jakiś przyjemny program który na podstawie tablicy prawdy
    wykonałby schemat logiczny układu z bramek wybranego typu?

  • 2. Data: 2009-05-24 20:13:19
    Temat: Re: tablica prawdy -> minimalizacja -> bramki
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jurij Atarov pisze:

    > Znacie jakiś przyjemny program który na podstawie tablicy prawdy
    > wykonałby schemat logiczny układu z bramek wybranego typu?

    CUPL, ABEL
    Idealnie nadają się do minimalizowania zestawu równań logicznych, tablic
    prawdy itp. Wystarczy tylko wybrać właściwy typ układu docelowego (np.
    warstwa bramek AND i warstwa bramek OR).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-05-24 21:40:38
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > prawdy itp. Wystarczy tylko wybrać właściwy typ układu docelowego (np.
    > warstwa bramek AND i warstwa bramek OR).

    Z Abelem miałem kiedyś do czynienia, CUPLa nie znam. Myślałem o jakimś
    podręcznym przyjaznym klikaczu niż swojego rodzaju językach programowania ;)

  • 4. Data: 2009-05-25 08:57:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jurij Atarov" <a...@c...gov> napisał w wiadomości

    > Z Abelem miałem kiedyś do czynienia, CUPLa nie znam. Myślałem o
    > jakimś podręcznym przyjaznym klikaczu niż swojego rodzaju
    > językach programowania ;)

    Ale co bys chcial wyklikac - tabele prawdy dla np 6 zmiennych ?
    Kupa roboty :-)

    Jeszcze drobne pytanie jak sobie wyobrazasz wynik, bo one owszem,
    zminimalizuja do postaci np
    NOT-AND-OR, a potem bedziesz sie pytal gdzie dostac 7 wejsciowe
    bramki AND i 8 wejsciowe OR :-)

    J.

  • 5. Data: 2009-05-25 14:35:57
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Multisim. Przynajmniej wersja 2001 ma możliwość narysowania schematu z
    wykorzystaniem dowolnych bramek lub tylko NAND. Niestety tylko dla jednego
    wyjścia.

    Michał

  • 6. Data: 2009-05-25 20:41:33
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Michał Lankosz pisze:

    > Multisim. Przynajmniej wersja 2001 ma możliwość narysowania schematu z
    > wykorzystaniem dowolnych bramek lub tylko NAND. Niestety tylko dla jednego
    > wyjścia.

    Ale to tylko rysowanie schematu i symulacja, czy automat wymyślający
    gdzie i jakich bramek użyć? A chyba o to chodziło.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-05-25 21:08:08
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Ale to tylko rysowanie schematu i symulacja, czy automat wymyślający
    > gdzie i jakich bramek użyć? A chyba o to chodziło.

    Jest tam narzędzie o nazwie Logic Converter. Na poniższym obrazku
    'wyklikałem' sobie losową tabelkę prawdy, potem konwersja na przepis funkcji
    z minimalizacją i ostatecznie z zapisu funkcji do układu złożonego wyłącznie
    z bramek NAND.
    http://img199.imageshack.us/img199/223/ms1.png
    Nie potrafi niestety sztuczki - zbudowania EXOR na 4-ch bramkach NAND.
    Rysuje 5.

    Michał

  • 8. Data: 2009-05-26 12:44:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przepis funkcji z minimalizacją i ostatecznie z zapisu funkcji do
    > układu złożonego wyłącznie z bramek NAND.

    Cos mi sie wydaje ze jakos bardzo jest przywiazane do NAND 2
    wejsciowych.

    > Nie potrafi niestety sztuczki - zbudowania EXOR na 4-ch bramkach
    > NAND. Rysuje 5.

    Tradycyjne metody zawodza, bo to juz struktura wielopoziomowa.

    J.