  • 1. Data: 2009-11-05 07:17:12
    Temat: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?
    Od: "bagno" <w...@o...pl>

    Witam

    Mam proste programatory na LPT do programowania AVR ale problem z nimi taki,
    ze
    kable musza byc krotkie. Czy jest szansza, ze

    http://www.allegro.pl/item792188545_programator_isp_
    si_prog_2_2_adapter_eeprom.html

    bedzie dzialalo na dluzszym kablu ? Potrzebuje minimum poltora metra do w
    miare wygodnej pracy.

  • 2. Data: 2009-11-05 08:15:18
    Temat: Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    bagno pisze:

    > Mam proste programatory na LPT do programowania AVR ale problem z nimi taki,
    > ze kable musza byc krotkie.

    A czy ten twój prosty programator ma jakiś bufor? Ja bez problemów
    używałem STK200 z kablami 2 i 3m.

  • 3. Data: 2009-11-05 08:51:49
    Od: "bagno" <w...@o...pl>

  • 4. Data: 2009-11-05 08:59:47
    Od: "bagno" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A czy ten twój prosty programator ma jakiś bufor? Ja bez problemów
    > używałem STK200 z kablami 2 i 3m.

    To ten programator
    http://dybkowski.net/pages/pl/electronic-projects/so
    ftware/2-isp i podobne
    (roznia sie tylko konfiguracja podpiecia do linii lpt).

    Bezposrednio dziala bez wiekszych problemow a z kablem odbiera smieci. Kabel
    LPT 1 do 1.

    Zreszta nawet bez przedluzacza mam z tym jakies dziwne problemy. Czasami
    dziala ok i za
    kazdym razem programuje a czasami z jakiegos powodu udaje sie raz na 4 razy.
    Kabel od programatora do
    ukladu ma moze z 30 cm. Predkosci testuje rozne i nic sie nie zmienia. Nie
    wiem o co w tym
    chodzi.

  • 5. Data: 2009-11-05 09:20:36
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    bagno pisze:

> [...]
    > (roznia sie tylko konfiguracja podpiecia do linii lpt).
    >
    > Bezposrednio dziala bez wiekszych problemow a z kablem odbiera smieci. Kabel

    Spróbuj programator podłączyć bezpośrednio do LPT, a dopiero od niego
    długą taśmę do programowanego procesora.

  • 6. Data: 2009-11-05 09:49:27
    Od: "bagno" <w...@o...pl>

    ftware/2-isp i

    > Spróbuj programator podłączyć bezpośrednio do LPT, a dopiero od niego
    > długą taśmę do programowanego procesora.

    W kilku instrukcjach czytalem zeby tak nie robic. Ale moze sprobuje.

  • 7. Data: 2009-11-05 21:37:37
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zbych pisze:

    > Spróbuj programator podłączyć bezpośrednio do LPT, a dopiero od niego
    > długą taśmę do programowanego procesora.

    To jest akurat to gorsze rozwiązanie.

    Proponuję zainwestować kilkadziesiąt zł w programator na USB (np.
    obsługiwany przez AVR Studio z protokołem STK500v2) i po kłopocie. Kabel
    może mieć nawet 3m i FT232 działa bezproblemowo. Na kablach 5m nie
    próbowałem ale także nie widzę przeszkód.

    LPT już umarło i tylko takie wynalazki jak STK200/300 podtrzymują jego byt.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-11-05 21:40:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    bagno wrote:
    > Mam proste programatory na LPT do programowania AVR ale problem z nimi taki,
    > ze
    > kable musza byc krotkie. Czy jest szansza, ze

    Zostaw je na śmietniku historii. Zrób sobie aspusb. Mała uwaga: do Visty
    trzeba oszustwa w postaci posredniczacego huba USB.

  • 9. Data: 2009-11-05 22:13:33
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Dybkowski przemówił ludzkim głosem:

    Z moich testów wychodzi, że lepsze.

  • 10. Data: 2009-11-06 06:42:04
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

> [...]
    > może mieć nawet 3m i FT232 działa bezproblemowo. Na kablach 5m nie
    > próbowałem ale także nie widzę przeszkód.

    :( tylko wtedy nie użyje Twojego programu a program jest the best , nie
    widziałem niczego równie prostego i intuicyjnego, mam oryginalme STK500 i
    Dragona a i tak programuję czasami po LPT bo w Twoim programie jest poprostu
    wygodniej.
    Piotr