  • 11. Data: 2009-11-06 07:32:43
    Temat: Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?
    Od: "bagno" <w...@o...pl>

    news:hcvgp5$kmm$1@achot.icm.edu.pl...

    > Zostaw je na śmietniku historii. Zrób sobie aspusb. Mała uwaga: do Visty
    > trzeba oszustwa w postaci posredniczacego huba USB.

    Zrobilem i tez mam z tym jakies problemy. Kilkadziesiat razy zaprogramowalem
    procesor bez problemu (chociaz te wszystkie gui do avrdude sa tak cholernie
    niewygodne) a potem padlo. Wiem, ze taki programator jest fajny ale musze
    miec
    awaryjnie tez inne.

  • 12. Data: 2009-11-06 13:31:50
    Temat: Re: Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Fri, 6 Nov 2009 08:32:43 +0100, "bagno" <w...@o...pl> wrote:

    >Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Usbasp, tak z belferskiego przyzwyczajenia.

    >Zrobilem i tez mam z tym jakies problemy. Kilkadziesiat razy zaprogramowalem
    >procesor bez problemu (chociaz te wszystkie gui do avrdude sa tak cholernie
    >niewygodne)

    Poszukaj Khazama AVR Programmer. Wygodny, prosty.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 13. Data: 2009-11-06 17:31:24
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Usbasp, tak z belferskiego przyzwyczajenia.

    > Poszukaj Khazama AVR Programmer. Wygodny, prosty.

    Przez chwile myslalem, ze tam trzeba za kazdym razem ladowac plik ale
    widze, ze jest opcja automatycznego przeladowywania.

    Zobacze jak to dziala jak tylko naprawie programator.

  • 14. Data: 2009-11-06 17:57:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    bagno wrote:

    > Zrobilem i tez mam z tym jakies problemy. Kilkadziesiat razy zaprogramowalem
    > procesor bez problemu (chociaz te wszystkie gui do avrdude sa tak cholernie
    > niewygodne)

    Bo jedynym wygodnym sposobem używania avr-dude jest używanie go z lini
    poleceń w pliku sh/bat. GUI sa zbędne jesli raz ustalisz fusebity.

  • 15. Data: 2009-11-06 18:29:34
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Usbasp, tak z belferskiego przyzwyczajenia.

    > Poszukaj Khazama AVR Programmer. Wygodny, prosty.

    Kolejne dziadostwo co wyswietla mi 3 okna potwierdzenia po kolei. Zaraz to
    wywale.

  • 16. Data: 2009-11-07 08:31:00
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Adam Dybkowski wrote:

    > To jest akurat to gorsze rozwiązanie.
    >
    > Proponuję zainwestować kilkadziesiąt zł w programator na USB (np.
    > obsługiwany przez AVR Studio z protokołem STK500v2) i po kłopocie.
    > Kabel może mieć nawet 3m i FT232 działa bezproblemowo. Na kablach 5m
    > nie próbowałem ale także nie widzę przeszkód.

    Wzialem programator na usb i dziala super na dlugim kablu.

    Drobny problem wystapil kiedy probowalem zaprogramowac fusebity.

    Uzylem Burn_O_Mat. Po wlaczenie daje odczyt, zaznaczam CKDIV8 i programuje.
    I od tego momentu pada calkowicie programowanie przez SPI. Odczyt sygnatury
    daje mi losowe wartosci (chociaz nie do konca losowe). Myslalem, ze ten
    programator
    sie znowu zepsul ale sprobowalem drugi procesor i dzialal. No i znowu
    zmienilem ta
    konfiguracje i mam dwa uklady do wyrzucenia.

    Jak teraz patrze to SPIEN jest ustawione jako 1 czyli srednio dobrze. Tak
    ten program to odczytal
    z ukladu.

  • 17. Data: 2009-11-07 22:19:49
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    news..pl pisze:

    > :( tylko wtedy nie użyje Twojego programu a program jest the best , nie
    > widziałem niczego równie prostego i intuicyjnego, mam oryginalme STK500 i
    > Dragona a i tak programuję czasami po LPT bo w Twoim programie jest poprostu
    > wygodniej.

    A ja już od roku czy więcej używam tylko USB do programowania AVRów (z
    AVR Studio). Programator na LPT do karty PCI 2xCOM+LPT podłączam tylko
    okazjonalnie gdy coś trzeba pogrzebać w ISP Programmerze.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/