    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sat, 2 Aug 2014 03:18:37 -0700 (PDT)
    Subject: programowanie coraz trudniejsze
    From: firr <p...@g...com>

    Kiedys niedoawno mialem takie rozkminki
    - programowanie robi sie coraz trudniejsze
    (i raczej jest to fakt) - po prostu wszystkie
    'składniki' programistycznej wiedzy robia sie
    coraz bardziej złozone i jest ich tez coraz wiecej
    [to byla trescia poprzedniej rozkminki i zostalo uznane
    przeze mnie jako fakt]
    teraz zaczalem sie zastanawiac jesli tak sie stalo jak na dzis co bedzie sie dziac w
    przyszłosci

    chyba juz dzis mozna mowic o dwu typach programistow:
    hardkorowcy ktorzy ambicjonalnie staja sie ogarnac calosc programowania (chociaz
    mozliwe ze o calosci nie ma mowy wiec raczej chodzi o 'calosc najwazniejszych
    kwestii') - jest sporo takich hardkorowców, sa oni
    chyba najlepszymi programistami (czesto czytam ich blogi) - sam sie poniekad do nich
    zaliczam (tj tez jestem hardkorowcem)
    - sa tez chyba 'inni' programisci (nie bedacy hardkorowcami) - co smieszniejsze o
    tych innych nic lub bardzo niewiele wiem, Zastanawia mnie czy ktos mialby jakies
    obserwacje lub przemyslania na temat tych
    programistycznych niehardkorowców (jaka filozofie oni
    reprezentują, na ile jest ona sensowna itp)
    Kluczowe dla tego tematu jest wlasnie dla mnie chyba to
    ze zgodnie z tym co powiedzialem pewne rzeczy wskazuja ze programowanie byc moze moze
    byc z czasem jeszcze trudniejsze niz dziś (choc to nie jest moze takie zupelnie
    pewne) tak ze bycie hardkorowcem moze byc jeszcze trudnmiejsze tym samym wzrosnie
    znaczenie
    pracy programistów niehardkorowców - ciekawbym byl jakby to wygladało ;o