  • 1. Data: 2010-12-12 11:42:35
    Temat: prosty loader w JS na stronę
    Od: "Slawek" <grypy[at]wp.pl>

    Witam

    Musiałbym zrobić na stronie wykonanej w HTML prosty loader który
    wyświetlałby prostego gifa nim załduje sie cala strona. Niby jest tego w
    necie ale jakos co nie zamontuje to mi nie działa albo są to jakieś wielkie
    skrypty. Chciałbym coś proste, szybkie i niezawodne.
    Może ktoś potrafi coś doradzić, podrzucić jakiś link.

    pozdrawiam
    Sławek

  • 2. Data: 2010-12-14 19:31:46
    Temat: Re: prosty loader w JS na stronę
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sun, 12 Dec 2010 11:42:35 -0000, Slawek <"grypy[at]wp.pl"> wrote:

> [...]
    > wielkie skrypty. Chciałbym coś proste, szybkie i niezawodne.
    > Może ktoś potrafi coś doradzić, podrzucić jakiś link.

    Może po prostu przyśpiesz ładowanie strony?

    http://code.google.com/speed/page-speed/docs/rules_i
    ntro.html

    Szkoda zabijać progresywne wyświetlanie.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2010-12-14 20:01:28
    Od: Exe Very Cute <k...@p...onIet.pl>

    W dniu 2010-12-14 20:31, porneL pisze:

    > Może po prostu przyśpiesz ładowanie strony?

    To nie takie proste. Sam mam w tej chwili podobny problem, bo mam
    klientkę która "bardzo upiera się" przy preloaderze. Więc chyba
    pod-zlecę stronę jakiemuś flashowcowi, chyba że ogarnie mnie nagła
    ochota na robienie bzdur. To ten typ który był na jednogodzinnym
    "szkoleniu" z WWW o ma "głowę pełną wiedzy".

    Pozdr
    Exe Very Cute

  • 4. Data: 2010-12-15 08:36:50
    Od: "Slawek" <grypy[at]wp.pl>

    Użytkownik "porneL" <n...@p...net> napisał w wiadomości

    > Może po prostu przyśpiesz ładowanie strony?
    >
    > http://code.google.com/speed/page-speed/docs/rules_i
    ntro.html

    > Szkoda zabijać progresywne wyświetlanie.

    No właśnie jest problem że osoba której to robię koniecznie chce mieć ten
    preloader. Nieistotny jest czas ładowania strony, po prostu uparł się i chce
    go mieć. Na nieszczeście wcześnie zrobiłem tą strone w flash i dałem
    preloader. Teraz zrobiłem nową wersje w html i pierwszą uwaga "a gdzie to
    łatowanie".

    pozdrawiam
    Sławek

  • 5. Data: 2010-12-15 13:13:23
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-15 09:36, Slawek pisze:

> [...]
    > się i chce go mieć. Na nieszczeście wcześnie zrobiłem tą strone w flash
    > i dałem preloader. Teraz zrobiłem nową wersje w html i pierwszą uwaga "a

    Weź dodaj prosty <div id="preload"> (koniecznie JavaScript-em) z tekstem
    "Trwa ładowanie" w <head>, a potem podepnij pod zdarzenie onload w body
    usunięcie tego. I po sprawie.

    --
    Peter

  • 6. Data: 2010-12-15 19:42:35
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-12-15 14:13, Peter May wrote:
    > Weź dodaj prosty <div id="preload"> (koniecznie JavaScript-em) z tekstem
    > "Trwa ładowanie" w <head>, a potem podepnij pod zdarzenie onload w body
    > usunięcie tego. I po sprawie.

    W head nie dodasz nic do body, bo body jeszcze nie istnieje. Timeouta
    nie ma jak wyliczyć, zaś onload/ready to już zapóźno ;]

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 7. Data: 2010-12-15 20:18:31
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-15 20:42, Paweł Piskorz pisze:

    > W head nie dodasz nic do body, bo body jeszcze nie istnieje. Timeouta
    > nie ma jak wyliczyć, zaś onload/ready to już zapóźno ;]

    Argh... miało być tuż przed </body> I niech sobie wstawi wtedy tuż przed
    <script>-em. :P

    --
    Peter

  • 8. Data: 2010-12-16 13:25:58
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 15 Dec 2010 21:18:31 +0100, Peter May napisał(a):

    > Argh... miało być tuż przed </body> I niech sobie wstawi wtedy tuż przed
    > <script>-em. :P

    I jakieś opóźnienie 10 sekund dla IP tego mądrali, co chciał preloader.
    Niech się napatrzy ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2010-12-16 17:22:14
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-12-15 21:18, Peter May wrote:

    > Argh... miało być tuż przed </body>

    Tuż przed </body> to już stronę dawno widać, próbuj dalej :D

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 10. Data: 2010-12-16 20:48:08
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-16 18:22, Paweł Piskorz pisze:

    > Tuż przed </body> to już stronę dawno widać, próbuj dalej :D

    Stronę widać, ale się nie załadowała. A to różnica. Szczegółowo to
    zrobiłbym to tak:

    1. Zakładam, że html mógłby mniej więcej tak wygląda:

    [...]
    [...]
    cała reszta
    [...]

    2. W <head> ustawiam klasę np. js_on dla <html>-a, JavaScript-em, a w
    CSS-ie dodaję takie style:

    .js_on div.overlay{
    background:#fff;
    z-index:1000;
    position:absolute;
    top:0;
    left:0;
    width:100%;
    height:100%;
    }

    3. Do footer pakuję znów JS, gdzie generuję sobie bajerancki tekst "Trwa
    ładowanie" oraz pod zdarzenie onload dla obiektu window podpinam
    funkcję, która usunie mi div.overlay.

    W ten sposób user nie zobaczy strony dopóty, dopóki nie załaduje mu się
    ona w całości. A przynajmniej do czasu wywołania funkcji w zdarzeniu
    onload dla obiektu window.

    A jeszcze bardziej szczegółowo to wywołanie funkcji powinno nastąpi
    wtedy, gdy jesteś w sytuacji pt. "DOM content is ready". Opis można
    znaleźć np. tutaj:

    http://subprint.com/blog/demystifying-the-dom-ready-
    event-method/

    --