  • 11. Data: 2019-09-03 10:55:04
    Temat: Re: prywatnosc
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 02.09.2019 18:30, J.F. wrote:

    > http://www.sport.pl/pilka/7,65039,25131184,dzieki-sm
    artfonom-kibicow-wiemy-o-nich-wszystko-nawet-to-ilu.
    html

    > " Badacze z Selectivv sprawdzili dane z niemal 130 tysięcy
    > kibicowskich smartfonów. Sprawdzano tych, którzy korzystali na
    > stadionie z telefonu z aplikacjami.
    > [...]
    > Wśród kibiców Ekstraklasy około 4 procent używa aplikacji randkowych.
    > Wśród nich jest 7,44 procent kibiców, którzy korzystają z wersji
    > aplikacji dla osób LGBT.
    >
    > Wśród kibiców Legii, którzy używają randkowych aplikacji, 16,45
    > procent z nich używa wersji dla homoseksualnych osób."
    >
    > Niby konkretnych osob nie podano, ale jednak cos mi tu smierdzi :-)

> [...]

    Bez problemu, mając odpowiednie uprawnienia, korzystając z wbudowanego w
    system API do tego służącego:
    https://developer.android.com/reference/android/cont
    ent/pm/PackageManager
    Każda aplikacja na Androida ma unikalny "package name", czyli nazwa (a
    raczej identyfikator) pakietu. Wchodząc do Sklepu Play w przeglądarce
    można go podejrzeć w parametrze id.
    Jako, że w przeciwieństwie do np. Windowsa (i jego plikowego bałaganu) w
    Androidzie pliki aplikacji są w ściśle określonych miejscach i pojawiła
    się konieczność identyfikacji aplikacji i jej plików. Zapewne stąd ten
    package name.

  • 12. Data: 2019-09-04 00:10:43
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-03 08:27, ToMasz wrote:

    > można też wyłączać transmisje internetową jak się jej nie potrzebuje.
    > ale to nie wygodne. Tak? ok. ale jeśli tak, to za wygodę trzeba płacić
    > dużo więcej. można też filtrować z  czym telefon się łączy, "odbierać"
    > połączenie z internetem poszczegółnym porogramom. oczywiste że
    > kalkulator nie powinien mieć dostępu do internetu,

    Nie jest oczywiste. Może wymagać do obliczeń komputera o większej mocy
    obliczeniowej niż dostępna lokalnie. Może chcieć zapisać historię
    wykonywanych operacji.

    > a może teraz ma? Mój
    > program do monitoringu został tak "ograniczony", że przy uruchamianiu
    > twierdzi że niema dostępu do interetu (do swojej centrali, do reklam)
    > mimo że obraz z kamer wyświetla.

    Napisałeś jakiś program?

    > Do takich modyfikacji jest potrzebny root, ale kto z nas, z konsumentów,
    > mając do wyboru 1000 podobnych hardwarowo urządzeń, wybierze to z
    > optymalnym softem? jednostki......

    To raczej kwestia rozwoju otwartego oprogramowania uniwersalnego dla
    wielu platform sprzętowych.

  • 13. Data: 2019-09-04 23:24:50
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-02 o 18:30, J.F. pisze:

    > Ciekawe jak to zrobili ...

    Wystarczyło, że mieli włączony GPS :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 14. Data: 2019-09-10 13:22:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mrvtktjv" napisał w wiadomości grup
    On 02.09.2019 18:30, J.F. wrote:
> [...]

    >bałaganu) w Androidzie pliki aplikacji są w ściśle określonych
    >miejscach i pojawiła się konieczność identyfikacji aplikacji i jej

    Ale to trzeba jakas aplikacje zainstalowac ?

    Przekonac wszystkich do zainstalowania ... no coz, jesli jakas
    "kibicowska" - moze sie da ...

    J.

  • 15. Data: 2019-09-10 13:28:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-09-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    >której
    >obecność badają, bo przeciez nie podają liczb bezwzględnych a udziały

    Byc moze. A wraz z reklama dostali lokalizacje, to mozna bylo stadion
    namierzyc ?

    Ale zaraz ... jak sprawdzic ktorej druzyny kibicem ktos jest ?
    No niby wystarcza 2-3 mecze i wiadomo ...

    Tylko zaraz - te reklamy nie wyswietlaja sie jakos bardziej losowo ?
    Wyswietli sie, albo nie.
    No i w czasie meczu jest IMO szansa, ze sie nie wyswietli, bo kto sie
    patrzy w telefon ?

    Moze jednak jakos ambitniej - i przy okazji reklamy w apce dostali
    wiecej informacji - gdzie mieszka, komu kibicuje ...

    J.

  • 16. Data: 2019-09-12 02:44:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    artfonom-kibicow-wiemy-o-nich-wszystko-nawet-to-ilu.
    html

    > Byc moze. A wraz z reklama dostali lokalizacje, to mozna bylo stadion
    > namierzyc ?

    IP? Stadionów tak dużo nie ma.

    > Ale zaraz ... jak sprawdzic ktorej druzyny kibicem ktos jest ?
    > No niby wystarcza 2-3 mecze i wiadomo ...

    No np.

    > Tylko zaraz - te reklamy nie wyswietlaja sie jakos bardziej losowo ?
    > Wyswietli sie, albo nie.

    Jesli analizowaliby same udziały konkretnych reklam to wystarczy.
    120tys. osób poszło na mecze. 5% miało aktywne reklamy. Mamy 6tys
    próbkę.

    > No i w czasie meczu jest IMO szansa, ze sie nie wyswietli, bo kto sie
    > patrzy w telefon ?

    Ale wychodząć i przed pewnie prawie każdy. A jeszcze bilety sa pewnie na
    komórkach (np. w mejlach), czy nie?

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2019-09-12 12:27:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-09-10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    artfonom-kibicow-wiemy-o-nich-wszystko-nawet-to-ilu.
    html

    >IP? Stadionów tak dużo nie ma.

    Zakladajac, ze jest tam jakies stadionowe darmowe wifi, a nie, ze
    kibice lacza sie wlasnym pakietem przez siec.

    Co prawda nie musi byc dostepne, zeby usluga lokalizacji namierzyla ..

    >No np.

    >Jesli analizowaliby same udziały konkretnych reklam to wystarczy.
    >120tys. osób poszło na mecze. 5% miało aktywne reklamy. Mamy 6tys
    >próbkę.

    No, jest to jakas probka, co prawda 3% z tego ... troche malo.
    Ale przeciez na meczach sumarycznie wiecej bywa..

    >Ale wychodząć i przed pewnie prawie każdy. A jeszcze bilety sa pewnie
    >na
    >komórkach (np. w mejlach), czy nie?

    Ale czy nie musialaby to byc ta strona randkowa ogladana ?
    No coz, moze wlasnie czas obejrzec.

    No chyba ze, strona randkowa zostawia cookie, google na calkiem innych
    stronach reklamy dopasowuje, i pochodzace z randkowych tez pokaze.
    Albo nawet - reklamodawca/partner googla dostaje komplet informacji -
    w tym i lokalizacje i czesto ogladane strony/aplikacje.

    J.

  • 18. Data: 2019-09-12 17:22:26
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-10 o 13:22, J.F. pisze:

> [...]
    html

    > Przekonac wszystkich do zainstalowania ... no coz, jesli jakas

    Jprdl jakie suchary a wyjaśnienie sam podałeś, adres jest w linku :> Nie
    macie co robić?

    "O Selectivv

    Od założenia w 2015 roku Selectivv specjalizuje się w pozyskiwaniu,
    analizie i profilowaniu danych z kanału mobile. Firma posiada obecnie
    największy w Europie zbiór informacji o właścicielach smartfonów i
    tabletów, który obejmuje łącznie 120 mln użytkowników, z czego 14 mln w
    Polsce. Dostęp do nich pozwala Selectivv realizować skuteczne kampanie
    mobile marketingowe oraz projekty badawcze.

    W swoim portfolio firma posiada autorskie rozwiązania i narzędzia typu
    SaaS, służące profilowaniu danych pozyskiwanych z kanału mobile oraz
    analizie danych o lokalizacji. Należą do nich: Geotrapping(R),
    Wifitrapping, Selectivv Viewer, technologia służąca do kodowania
    ultradźwięków DOV-e (Data Over Voice Encoding) oraz rozwiązania
    integrujące mobile z DOOH (Digital Out Of Home). Oferowane rozwiązania
    znajdują zastosowanie w takich branżach jak: handel, transport,
    telekomunikacja, turystyka, bankowość, consulting i analizy z obszaru
    big data.

    Analiza danych gromadzonych w Selectivv DMP pozwoliła na wyróżnienie
    ponad 60 profili użytkowników m.in.: kobiet w ciąży, bywalców galerii
    handlowych, użytkowników bankowości mobilnej czy aplikacji muzycznych.
    Algorytmy Selectivv potrafią przewidzieć średnio 362 informacje o
    użytkownikach, m.in. dane demograficzne, zainteresowania, jego styl
    życia oraz dane o lokalizacji.

    Zapraszamy na stronę: selectivv.com"