  • 11. Data: 2015-03-29 21:35:07
    Temat: Re: przestawiona kolejność znaków odebranych z portu szeregowego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Mar 2015 17:16:24 +0100, Jakub Rakus napisał(a):
> [...]
    > częstotliwość wysyłania do 100Hz. Dane ładnie sobie spływają, ale
    > zauważyłem, że co kilkadziesiąt-kilkaset ramek jest jakiś kwas. Po
    > obejrzeniu surowych danych odczytanych z ttyUSB okazuje się, że w
    > błędnych ramkach jeden bajt zmienia swoje położenie, jakby coś się
    > gdzieś buforowało i nagle wypluwało później.

    > tak, że FPGA wysyła ramkę powiedzmy:
    > 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9,
    > ale po jej odebraniu robi się:
    > 0 1 2 7 3 4 5 6 8 9
    > Czyli w tym przypadku bajt wysłany jako 7 nagle znalazł się między

    No coz, jakies bledne realizacje fifo moze by i potrafily cos takiego
    zrobic, ale ... a nie jest to tak, ze wiele bajtow wypada z
    transmisji? odbierasz 012 z jednej ramki, 7 z drugiej, 345689 z
    trzeciej ?

    Jeszcze mozliwa drobna niezgodnosc zegarow i odbiornik gubi bity ..

    J.

  • 12. Data: 2015-03-29 22:45:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 29 Mar 2015 20:30:20 +0200, Jakub Rakus <s...@o...pl>
    wrote:
> [...]
    stronę
    > Prolifica i w noty to wychodzi, że to rewizja A, o której
    ostrzegają, że
    > jest dużo podróbek. No i ta moje też chyba jest oszukana bo ma
    jakiś
    > dziwny kod daty produkcji, niezgodny z wzorcem zamieszczonym w
    dataszicie.
    > Na razie robię próby na przejściówce RS232/USB z układem HL340 i
    > wygląda, że teraz jest dobrze, nie zauważam poprzestawianych ramek.
    > Chyba jednak trzeba będzie tego PL przelutować na oryginała.

    Moje podróby mają oznaczenia AS8303.
    Tutaj opisują inne możliwe oznaczenia podróbek pll2303:

    http://sparcher.blogspot.com/2012/11/some-notes-abou
    t-serial-ports-usb-to.html

    --
    Marek

  • 13. Data: 2015-03-30 08:22:01
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > Jeszcze mozliwa drobna niezgodnosc zegarow i odbiornik gubi bity ..

    No właśnie, ile w tym FPGA masz domen zegarowych?

    MiSter

  • 14. Data: 2015-03-30 21:47:21
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 29.03.2015 21:35, J.F. wrote:

> [...]
    > trzeciej ?
    >
    > Jeszcze mozliwa drobna niezgodnosc zegarow i odbiornik gubi bity ..

    Nie, odbieram każdą paczkę, wiem to gdyż w każdej paczce jest bajt
    będący kręcącym się w kółko licznikiem. Jeśli akurat w błędnej paczce
    wypadnie, że to bajt licznika zostanie przesunięty to dostaję po prostu
    jakąś bzdurę między dwoma wartościami prawidłowymi. Ale jak już
    napisałem wyżej - problem rozwiązany, to podróbka PL2303 kaszani sprawę.