  • 11. Data: 2010-04-09 15:42:37
    Temat: Re: przetwornica na LM2576 - skąd indukcyjność ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    > Zrobiłem sobie symulacje w webench...Wszystko fajnie, schemacik duzo
    > bardziej skomplikowany niby nie jest...ale
    > kurka wodna wartości dość nierówne...skąd ja mu wezmę rezystor 3.16k ?
    > Składać to z 2 czy jak ?

    Wziąć najbliższe z szerego a pomiędzy nie potencjometr montażowy. Albo
    po prostu dobrać z szeregu - powinno zagrać 3k3 i 10k

    > Ale może w takim razie w ogóle wziąć np. LM22676-5V , co prawda nie ma w
    > TME, jest w Farnellu.

    Ale zdobycie dławika do niego może być trudniejsze. Tu trzeba dobrej
    jakości ferrytowego, ekranowanego 10uH/5A.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2010-04-09 15:46:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sławomir,

    > Moze któryś z tych się nada :
    > < http://www.indel.pl/oferta1_1.pdf >

    Dławiki w ofercie Indela są produkowane przez Feryster...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2010-04-10 09:52:28
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Grzać się będzie układ a nie dławik.

    > Bo się nie grzeje. I wystarczy mniejszy dławik: DTMSS-16/0,047/4,0 ze
    > strony http://www.feryster.pl/polski/dtmss165.php

    przy 2A? :)
    uzywam takowych i smigaja bez problemu az do 2.8A. osiagnac 'katalogowe' 3A
    bez radiatora faktycznie ciezko - ale 2A to raczej 0 problemu nawet z
    niezbyt fortunnie dobrana cewka.

    lm2576 moze sie rozgrzac do ponad 100C i nawet mu to dobrze zrobi (tam jest
    klucz bipolarny, wiec spadek napiecia mniejszy w wyzszej temp)

    ad. doboru cewek - jesli to ma byc pojedyncza sztuka, to polecam
    'empirycznie' -amperomierz, jakis rdzen toroidalny - im wiekszy tym lepiej,
    ~metr-dwa drutu (w zaleznosci od rozmiaru rdzenia)...
    lm2576 ma te zalete ze czestotliwosc przelaczania niska, wiec raczej brak
    problemu z cewka (nie potrzeba zadnych 'kosmicznych' materialow - osobiscie
    nawijalem cewki na gwozdziach , toroidach z zasilaczy pc, rdzeniach z
    ruskich tv... wszystko dawalo rade :)

    procedura prosta, ustawiamy moc wyjsciowa na 2A, mierzac amperomierzem prad
    wyplywajacy z wyjscia - trzeba podpiac jakas zarowke albo rezystor.
    najlepiej ustawic tyle ile 'srednio' pobiera urzadzenie, a nie 'maximum'.

    pozniej amperomierz podlaczamy do wejscia , i zwyczajnie nawijamy cewke az
    do momentu gdy osiagniemy minimalny prad - a reszte drutu obcinamy.

    mozna pozniej zmierzyc taka cewke miernikiem LC jesli planujemy zbudowac
    kolejna podobna przetwornice.

  • 14. Data: 2010-04-10 17:47:37
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Ok, zamówiłem sobie w ferysterze,ale pewnie nie dojdzie tak szybko jak bym
    chciał.
    A czy coś z TME się nada, tak do celów "uruchomieniowych" ? - wtedy
    wystarczy mi tak 500mA , nie więcej.
    Wtedy sobie bym mógł złożyć całość, no a potem ew. wymienić na docelową z
    ferystera.

  • 15. Data: 2010-04-10 19:54:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    Saturday, April 10, 2010, 7:47:37 PM, you wrote:

    > Ok, zamówiłem sobie w ferysterze,ale pewnie nie dojdzie tak szybko jak bym
    > chciał.

    A jeśli dojdzie szybko, to się pochwalisz? ;)

    > A czy coś z TME się nada, tak do celów "uruchomieniowych" ? - wtedy
    > wystarczy mi tak 500mA , nie więcej.

    LM2673 ma możliwość ograniczenia prądu szczytowego. Wsadź tam rezystor
    39 kom i użyj dławika DL22-100

    > Wtedy sobie bym mógł złożyć całość, no a potem ew. wymienić na docelową z
    > ferystera.

    Tylko nie zapomnij wymienić rezystora ustalającego prąd wyjściowy. Dla
    2A ma być 10-12 kom.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2010-04-10 22:32:13
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > A jeśli dojdzie szybko, to się pochwalisz? ;)
    Jasne, dobrzy by było gdyby doszło do środy... no poprosiłem o express,
    zobaczymy.
    Napisałem maila wczoraj, ale pewnie dopiero w poniedziałek "zastartuje".

    > LM2673 ma możliwość ograniczenia prądu szczytowego. Wsadź tam rezystor
    > 39 kom i użyj dławika DL22-100

    ok, juz sobie dorzuciłem do zamówienia... :)
    Bardzo koledze dziękuję za pomoc, bo trochę mam obaw czy mi ta przetwornica
    "pójdzie", a nie za bardzo będę miał czas
    na walkę z nią... A tak to przynajmniej będzie mi trochę łatwiej.

    Pozdr.

  • 17. Data: 2010-04-11 10:19:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    Sunday, April 11, 2010, 12:32:13 AM, you wrote:

    > Jasne, dobrzy by było gdyby doszło do środy... no poprosiłem o
    > express, zobaczymy. Napisałem maila wczoraj, ale pewnie dopiero w
    > poniedziałek "zastartuje".

    W weekendy nie pracują.

> [...]
    > "pójdzie", a nie za bardzo będę miał czas
    > na walkę z nią... A tak to przynajmniej będzie mi trochę łatwiej.

    Jeśli wykonasz poprawnie płytkę - musi zastartować. Ja nie miałem
    nigdy z nimi problemów.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl