  • 1. Data: 2010-04-09 14:11:23
    Temat: przetwornica na LM2576 - skąd indukcyjność ?
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Mam taki mały problem - chcę zrobić przetwornicę z 12V na 5V, 2A.
    Wybrałem sobie LM2576S-5.0NOPB (bo jest w TME,i obudowa mi pasuje).
    Układ jest prosty , i mam tylko jeden problem - skąd wziąć indukcyjność dla
    tej przetwornicy ?
    Ma być 100uH, 2.5A, do pracy przy 52kHz. Nic takiego w TME nie mogę
    znaleźć...
    W datasheecie są podane dwie przykładowe :
    Pulse Eng PE-92108, albo Renco RL2444. Oczywiście nic takiego nie mogę
    znaleźć...

    Możecie podpowiedzieć, gdzie można znaleźć tego typu elementy (co by były
    możliwie szybko dostępne jeszcze dobrze by było...) ?
    Albo jak dobrać coś odpowiedniego ?

    Pozdr.

  • 2. Data: 2010-04-09 14:16:45
    Temat: Re: przetwornica na LM2576 - skąd indukcyjność ?
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    sundayman pisze:
> [...]
    >
    > Możecie podpowiedzieć, gdzie można znaleźć tego typu elementy (co by
    > były możliwie szybko dostępne jeszcze dobrze by było...) ?

    prosze bardzo DPT100A3 DPU100A3 DPT100A5, mozesz tez wstawic 1A ale przy
    duzym obciazeniu bedzie sie grzal i piszczal.

  • 3. Data: 2010-04-09 14:38:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    > Mam taki mały problem - chcę zrobić przetwornicę z 12V na 5V, 2A.
    > Wybrałem sobie LM2576S-5.0NOPB (bo jest w TME,i obudowa mi pasuje).

    Będziesz miał tylko trochę problemu z chłodzeniem... Na Twoim miejscu
    wziąłbym LM2673S-ADJ ale on jest znacznie droższy.

    DPT100A3

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2010-04-09 14:39:36
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > prosze bardzo DPT100A3 DPU100A3 DPT100A5, mozesz tez wstawic 1A ale przy
    > duzym obciazeniu bedzie sie grzal i piszczal.

    I ten rdzeń jest ok ? / jestem lamerem jak na razie w tej dziedzinie :) /
    Bo słyszałem, że typ rdzenia więcej niż istotny jest.

  • 5. Data: 2010-04-09 14:51:22
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Będziesz miał tylko trochę problemu z chłodzeniem...

    No wolałbym nie :)
    Może lepiej coś stąd
    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/9464

    np. DLCSN136S-101M (Dławik SMD 100uH, 20%, 1.8A, 0.19R)

    Albo stąd
    http://www.feryster.pl/polski/dtmss20.php

    Wolałbym żeby mi się za bardzo nie grzało...

    > wziąłbym LM2673S-ADJ ale on jest znacznie droższy.

    cena nie robi specjalnie. A dleczego kolega sugeruje ten ?

  • 6. Data: 2010-04-09 15:18:54
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Zrobiłem sobie symulacje w webench...Wszystko fajnie, schemacik duzo
    bardziej skomplikowany niby nie jest...ale
    kurka wodna wartości dość nierówne...skąd ja mu wezmę rezystor 3.16k ?
    Składać to z 2 czy jak ?
    Ale może w takim razie w ogóle wziąć np. LM22676-5V , co prawda nie ma w
    TME, jest w Farnellu.

  • 7. Data: 2010-04-09 15:30:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    > I ten rdzeń jest ok ? / jestem lamerem jak na razie w tej dziedzinie :) /
    > Bo słyszałem, że typ rdzenia więcej niż istotny jest.

    Dla LM2576 wystarczy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2010-04-09 15:36:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    > No wolałbym nie :)
    > Może lepiej coś stąd
    > http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/9464
    > np. DLCSN136S-101M (Dławik SMD 100uH, 20%, 1.8A, 0.19R)

    Za słaby.

    > Albo stąd
    > http://www.feryster.pl/polski/dtmss20.php

    Dobry.

    > Wolałbym żeby mi się za bardzo nie grzało...

    Grzać się będzie układ a nie dławik.

    > cena nie robi specjalnie. A dleczego kolega sugeruje ten ?

    Bo się nie grzeje. I wystarczy mniejszy dławik: DTMSS-16/0,047/4,0 ze
    strony http://www.feryster.pl/polski/dtmss165.php

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2010-04-09 15:38:18
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Bo się nie grzeje. I wystarczy mniejszy dławik: DTMSS-16/0,047/4,0 ze
    > strony http://www.feryster.pl/polski/dtmss165.php

    no i to argument jest. Ok, to tak spróbuję zrobić. Tylko się zastanawiam, co
    z tymi wartościami rezystorów ?
    Bardzo to krytyczne jest ?

  • 10. Data: 2010-04-09 15:38:34
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Let it all go, sundayman.
    Fear. Doubt. Disbelief. Free your mind.

    > Ma być 100uH, 2.5A, do pracy przy 52kHz. Nic takiego w TME nie mogę
    > znaleźć...

    Moze któryś z tych się nada :
    < http://www.indel.pl/oferta1_1.pdf >

    Sławek
    --
    ________ Ale on nic nie pije, jest ab-ab-ab-sty-nent
    _/ __/ __/ i dlatego pójdzie na front. -- Feldkurat Otto Katz