  • 1. Data: 2009-11-28 10:16:22
    Temat: [pyt] Miniaturowa bezprzewodowa kamerka
    Od: Mariusz <s...@m...com>

    Witam,
    Zalozenia takie: niewielkich rozmiarow kamerka, najlepiej bezprzewodowa
    (np. z WiFi), uaktywniajaca sie w momencie wykrycia ruchu, a wiec z
    czujnikiem (ultradzwiekowy?), najlepiej tez z trybem nocnym, czy
    przetwornikiem radzacym sobie w ciemnych pomieszczeniach.. Istnieje taki
    produkt gotowy do zakupu, czy trzeba by sie pokusic o samodzielne
    wykonanie? Chcialbym w miejscu narazonym na kradziez czy dewastacje
    wprowadzic taki dyskretny monitoring.

    Pozdrawiam,

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-11-28 11:21:06
    Temat: Re: Miniaturowa bezprzewodowa kamerka
    Od: robmac <r...@k...pl>

    Mariusz napisał:
> [...]
    > produkt gotowy do zakupu, czy trzeba by sie pokusic o samodzielne
    > wykonanie? Chcialbym w miejscu narazonym na kradziez czy dewastacje

    http://www.mobotix.com.pl/page.php/1/0/show/982
    Nie używałem, ale widziałem kiedyś na targach. Bardzo sprytne
    urządzonko, choć wygląda dziwacznie.
    Dokładasz do niego jakiś AP WiFi i już. Ma detekcję ruchu, i możliwość
    samodzielnego zapisu na kartach SD.
    Pewnie podobnych sprzętów innych marek jest już trochę na rynku.

    pozdrowienia
    --
    RobMac

  • 3. Data: 2009-11-28 11:22:17
    Od: robmac <r...@k...pl>

    > http://www.mobotix.com.pl/page.php/1/0/show/982

    Upsss, nie całkiem miniaturowa :)

  • 4. Data: 2009-11-28 14:37:45
    Temat: Re: [pyt] Miniaturowa bezprzewodowa kamerka
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > produkt gotowy do zakupu, czy trzeba by sie pokusic o samodzielne
    > wykonanie? Chcialbym w miejscu narazonym na kradziez czy dewastacje

    http://elsat.com.pl/k317_1_pl.html
    Jeśli potrzebujesz coś bezprzewodowego to dla ciekawości zobacz:
    http://sk3.telekamera.pl/gsm.html

    Jednak największy problem będzie z tym trybem nocnym.
    Małe tanie kamery mają przetwornik CMOS. Niestety czułość takich kamer
    jest niewielka. Czasem producenci w materiałach reklamowych pokazują
    ładne zdjęcia zrobione przy złych warunkach oświetlenia. Dyskretnie
    jednak pomijają fakt, że czas migawki wynosił np. 2 sek. Przy tak
    długich czasach naświetlania poruszające się osoby są tylko trudno
    dostrzegalnym cieniem.
    Kamery CCD mają zwykle większą czułość. Jednak są bardziej
    skomplikowane, pobierają więcej prądu i są dość duże.
    Dodatkowo aby uzyskać dobry obraz w nocy trzeba zastosować obiektyw o
    dużej jasności. Niestety będzie on miał również większe rozmiary.
    Tak więc musisz wybrać jakiś kompromis pomiędzy wielkością kamery i
    obiektywu a czułością.

    Paweł

  • 5. Data: 2009-11-28 17:46:10
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Paweł napisał:

    [...]

    Jeśli kamera ma być bezprzewodowa a w okolicy nie mamy miejsca na
    schowanie i podciągnięcie kablami zasilania (czyli zasilanie musi
    towarzyszyć kamerze) to kwestia rozmiarów samej kamery schodzi jakby na
    plan dalszy - są dostępne kamerki typu "pinhole" o rozmiarach np. 7x7mm
    po ściance tylnej - tyle że żeby parę godzin popracowały trzeba im
    przypiąć bateryjkę 6F22. Dziękuję za miniaturyzację!

    --
    Darek

  • 6. Data: 2009-11-28 20:30:16
    Od: Mariusz <s...@m...com>

    robmac pisze:

    > Upsss, nie całkiem miniaturowa :)

    Mniej wiecej o cos takiego mi chodzilo. Teraz tylko kwestia
    odpowiedniego zamaskowania. Mozliwe, ze musialbym to rozebrac, tak zeby
    dopasowac do skrytki, bo wymiary ma dosc spore, ale jeszcze sie okaze.

    Pozdrawiam,

    --
    Mariusz