  • 1. Data: 2010-04-28 12:11:39
    Temat: octavia - zabezpieczenie felg...
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Witam,
    ojciec dzis zorientowal sie ze zgubil 'przejsciowke' do sruby
    zabezpieczajacej felge. Sruby sa fabryczne, stad moje pytanie: czy jest
    gdzies napisany symbol tego klucza, aby mozna bylo pojsc do serwisu i kupic
    odpowiedni (dojazd odpada, auto stoi pod domem i nie ma powietrza) czy
    jedynym wyjsciem bedzie wezwanie serwisu ktory przyjedzie i odkreci 4 sruby?

    Lukasz

  • 2. Data: 2010-04-28 13:42:52
    Temat: Re: octavia - zabezpieczenie felg...
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Lukasz pisze:
> [...]
    > kupic odpowiedni (dojazd odpada, auto stoi pod domem i nie ma powietrza)
    > czy jedynym wyjsciem bedzie wezwanie serwisu ktory przyjedzie i odkreci

    Można kupić taką piankę w spreju, co wypełni nawet dziurawą oponę i
    pozwoli dojechać do serwisu, ale najlepiej jechać do lepszego serwisu z
    oponami - oni mają odpowiednie narzędzia. A jak nie, to dospawa się coś
    do śruby zabezpieczającej i odkręci.
    Numer o który pytasz jest tylko na przejściówce.

  • 3. Data: 2010-04-28 17:06:27
    Od: marjan <k...@g...com>

    Lukasz pisze:
> [...]
    > kupic odpowiedni (dojazd odpada, auto stoi pod domem i nie ma powietrza)
    > czy jedynym wyjsciem bedzie wezwanie serwisu ktory przyjedzie i odkreci

    A próbowaliście odkręcać jakimiś śrubokrętami, czy czymś? Często tą
    śrubę zabezpieczającą nie dokręca się tak mocno jak pozostałe (nie wiem
    czy to dobrze czy źle, ale spotkałem się z tym nieraz), więc przy
    odrobinie inwencji może uda Wam się to odkręcić domowymi sposobami?

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana

  • 4. Data: 2010-04-29 08:39:39
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:hr91l1$3dm$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > czy jedynym wyjsciem bedzie wezwanie serwisu ktory przyjedzie i odkreci 4

    Większość zabezpieczeń odkręci większość wulkanizatorów bez kluczyka.
    Wszystkie zabezpieczenia odkręci każdy złodziej, ktory ma ochote ukraść
    felgi.
    Zakladanie tego typu śrub to tylko robienie *sobie* pod górke, bo albo
    zgubisz kluczyk, ablo wystąpią inne nieprzewidziane okoliczności w najmniej
    odpowiednim momencie.

    ps. jesli auto ma te sruby od nowości (tzn zakupione z samochodem w salonie)
    to w ASO po podaniu numeru nadwozia będziesz mógł kupić kluczyk - przygotuj
    sie jednak na kwote rzędu 150-200zł

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 5. Data: 2010-05-01 10:42:54
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > Większość zabezpieczeń odkręci większość wulkanizatorów bez kluczyka.
    > Wszystkie zabezpieczenia odkręci każdy złodziej, ktory ma ochote ukraść
    > felgi.

    No i tu jest sedno - niezabezpieczone felgi odkręci "każdy",
    zabezpieczone, "każdy, kto będzie chciał ukraść". Nie ma zabezpieczeń
    100% skutecznych, ale niektóre skuteczniej zniechęcają do kradzieży niż
    zupełny brak.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi