  • 181. Data: 2017-12-25 22:58:40
    Temat: Re: pytanie z qt
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/25/2017 10:35 PM, slawek wrote:
    > No
    > Może. Ale jeżeli kibic ma brzucho cięższe niż cały Lewandowski, to cała
    > ta "krytyka" trochę śmiesznie wygląda.

    Wiadomo, istnieje ścisła korelacja miedzy odwrotnością obwodu w pasie a
    wiedzą o piłce i trenowaniu.

    > Zwłaszcza jeżeli myśli że w piłkę
    > gra się krążkiem gumowym wrzucanym do kosza na słupie.

    No też mialem taką analogię o tych transmetach w DOSie rzucić ale jakoś
    się powstrzymałem.

  • 182. Data: 2017-12-25 22:59:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/25/2017 10:39 PM, slawek wrote:
    > To ty się nie znasz na wszyskim?

    Absolutnie nie. Ale jakoś strasznie mnie bawi trolowanie. Czasem
    wynikają z tego ciekawe porażki swoje a bywa że dyskutantów.

  • 183. Data: 2017-12-25 23:29:42
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 25 Dec 2017 22:59:55 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Absolutnie nie.

    Nie mam tyle cierpliwości co z AK, a i w odróżnieniu od AK nie masz
    nic ciekawego do powiedzenia, więc po prostu...

    PLONK

  • 184. Data: 2017-12-25 23:35:36
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 grudnia 2017 22:17:00 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:

    > No więc w DOSie nie da się pracować chyba że ta praca to kopiowanie
    > plików z lewa na prawo. Nie posiadał żadnych innych narzedzi. Wszystko
    > co niezbędne do pracy było pisane miliony razy w kółko przez programy
    > realizujące swoje własne warstwy OSów.

    > No ale co z tego wynika? Kazdy z nas używa róznych systemów do
    > realizacji róznych zagadnień. Problem w tym że jeśli potrzebowaleś w
    > latach 80tych wykonać jakiekolwiek zadanie inne niż kopiowanie plików to
    > DOS był tylko bootloaderem. Nijak nie zasłuzył sobie na nazywanie
    > "niezłym". Kupa g. bez żadnych rozsadnych narzędzi.

    tak naprawde mz dos nie byl badziewiem dlatego ze byl maly (malo implementowal)
    tylko dlatego ze byl brzydki i glupi

    ciekawiej by bylo pogadac o windowsie
    ktory spojrzawszy pewnie z szerszej perspektywy tez nie implementuje jakichs
    ciekawych rozwiazan ktore moglby zaimplementowac

    ew o procesorach czy jakichstam hardwarowych ale uzywalnych z poziomu
    softu 'kontrolerach' ktore tez nie implementuja ciekawych rozwiazan ktore na
    pewno moglyby podniesc jakosc i wydajnosc calosci

    (dla mnie troche straszne jest ze nie moge nic albo w kazdym razie prawie nic
    powiedziec o tych tematach ktre sa istotne dla ogolnego programowania i wydajnosci
    ale
    by moc cos o nich napisac wymagaja one bardziej specjalistycznej wiedzy mnie bardzo
    bedacej w szerokim obiegu)

  • 185. Data: 2017-12-25 23:47:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/25/2017 11:29 PM, slawek wrote:
    > Nie mam tyle cierpliwości co z AK, a i w odróżnieniu od AK nie masz nic
    > ciekawego do powiedzenia, więc po prostu...
    > PLONK

    E tam, nie masz nawet plonkwnicy w kompie i nie masz obowiązkowych
    gwiazdek. To już nie te czasy. Na marginesie: czekamy na tego INTa z
    transmetami.

  • 186. Data: 2017-12-26 01:49:12
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, December 25, 2017 at 10:07:10 PM UTC+1, Sebastian Biały wrote:

    > Wiesz, mam wrażenie że w PL będzie ciezko znaleźc kogokolwiek kto
    > zrobił [...]

    U mnie był przedmiot obowiązkowy. Każdy musiał na nim 'zrobić' procesor
    na kartce papieru z podzespołów. Z działania podzespołów były kolokwia.
    Podstaw fizycznych nie było, ale zasada działania na poziomie bramek
    logicznych - tak. Chyba tylko działanie pamięci było po macoszemu
    potraktowane - coś z książki na tablicę przepisali i tyle. Potem w
    mikrokodzie pisaliśmy programy na 'zrobiony' przez siebie. Generalnie
    bardzo fajny przedmiot i bardzo fajnie prowadzony. Więc nawet jak ktoś
    był oporny, to jakąś fragmentaryczną wiedzę na temat budowy procesorów
    od takich podstaw jak bramka logiczna - musiał mieć; a jakby ktoś był
    bardzo zainteresowany, to pewnie i by polutował coś swojego - chociaż nie
    wiem.

    Pozdrawiam

  • 187. Data: 2017-12-26 18:42:28
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 grudnia 2017 23:35:39 UTC+1 użytkownik fir napisał:

> [...]
    ale
    > by moc cos o nich napisac wymagaja one bardziej specjalistycznej wiedzy mnie bardzo

    co prawda raczej przypuszczam ze wyrazona tu wizja jest raczej zbyt pesymistyczna
    (przybahmniej pod pewnymi wzgledami)

    wiaze sie to tez pozatym z tym ze ogolnie w programowaniu (nie tylko w windowsie)
    panuje potezny balagan, dzieki temu balaganowi ciezko sie polapac - z drugiej strony
    przy ogarnianiu pewnych spraw okazuje sie ze za tym balaganem kryje sie porządek
    zasad i praw i okreslony uklad przyjal jakis stan porzadku ktory robi wrazenie
    balaganu

    im bardziej znam xp tym wiecej porzadku w nim zawartego widze jednakze trzeba raczej
    przyznac ze MS od czasu do czasu niezle sie stara by ten porządek oddalic.. na
    przyklad te wspomniane wczesniej ustawiania sa zrobione wyjatkowo zle

  • 188. Data: 2017-12-26 19:00:37
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 grudnia 2017 18:42:30 UTC+1 użytkownik fir napisał:

> [...]
    przyklad te wspomniane wczesniej ustawiania sa zrobione wyjatkowo zle

    jedna sprawa ze ustawienia zwykle dotycza czegos konkretnego np jakiegos programu czy
    bloku.sterownika np identyfikujacego urzadzenie itp i chyab lepiej by bylo powiazac
    te ustawienia z danym programem (mozna by nawet zrobic sytemowe wsparcie do
    wywolywania jakiegos standardowego dlaogu/grida do ustawien programow, cos troche
    podobnego do kart wlasciwosci)

    wiekszosc ustawien dzis chyba jest po prostu zapisywana w rejestrze i poaniej
    dokalnei nei wiadome czego dotyczą i to nie jest za dobre

    nawet gdyby windows mial jeden wyrazny scentralizowany program do wyklikiwanie tych
    ustawien to by bylo lepsze niz posiadanie tej slabo identyfikowanej przystawki, ktora
    jest zdaje sie plikiem dll i ktora zbija z trupu wiekszosc uzytkownikow

    wogole jesli to jest plik dll to jak go zobaczyc w process explorerze, tj spod czego
    jest wywolywany? jaki dokladnie proces/dllka odpowiada na przyklad tez za rysowanie
    paska zadan i manu start w windowsie ?

    windowsowa nieprzejrzystosc jest godna pozalowania

  • 189. Data: 2017-12-26 21:48:49
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 26 Dec 2017 10:00:37 -0800 (PST), fir
    > wogole jesli to jest plik dll to jak go zobaczyc w process
    explorerze, tj s=

    DLL jest po prostu kodem. Nie jest procesem (programem), ale może być
    używany przez program (w uproszczeniu exe-ka). Stos itd. dostaje z
    procesu w którym jest używana.

    Można, to mniej znany mechanizm, wywołać DLL jako "zwykły" program
    (LibMain zamiast WinMain), ale nie po to są DLL.

    Jednym z raczej niszowych zastosowań DLL jest ometkowanie go jako
    FIXED itp. Siedzi sobie wtedy cały czas w RAM i nie jest swapowany.
    Można w nim upchnąć np. obsługę przerwań. Taki DLL może być mały, np.
    1kB, w odróżnieniu od całej appki mającej ileś tam mega.

  • 190. Data: 2017-12-27 02:06:31
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 grudnia 2017 21:49:08 UTC+1 użytkownik slawek napisał:
> [...]
    > Można w nim upchnąć np. obsługę przerwań. Taki DLL może być mały, np.
    > 1kB, w odróżnieniu od całej appki mającej ileś tam mega.

    moje pytanie dotyczylo tego ktora dllka konkretnie odrysowywuje (i procesuje eventy
    itp) zwiazane z paskiem zadań w windows xp
    (I z menu start i z pulpitem jesli to jest ta sama) i z jakiego procesu jest ona
    wywolywana

    w windzie w proces explorerze jest taki (uchodzacy nieco uwagi swoja droga) proces
    ktory nazywa sie explorer.exe - jest pn parentem w tym drzewku akurat dla tych
    programow ktore maja ikonki w trayu (ale nie dla tych ktore nir mają) wiec byc moze
    by pasowal jako program "paska zadan i menu start" choc nie wiem czy pulpitu

    pamietam kiedys za dawnych czasow jeszcze windows95 czytalem ze winda jest pomyslana
    tek by graficzne shelle (ktore chyba obejmowalyby raczej pasek, menu start i pulpit i
    ew troszke wyglad okien bo raczej oczyswisnie nie wyglad w wiekszym stopniu ktory
    zalezy od programow) byly wymnienne

    - i to by byla raczej dobra idea, choc ms ew moglby tego nie lubic bo mogliby mowic
    ze robi sie balagan - ale jakos nie bardzo sie upowszechnila... dobra idea jest to by

    programom zosatwic wyglad okien, ale ew wyglad pulpitu z dodatkami traktowac
    potencjalnie wymiennie (android chyba poszedl w tą strone bo są tam wymienne motywy,
    aczkoliwk te motywy raczej ne zmieniaja mechaniki pulpitu a sam wyglad, tak naprawde
    mozna by nawet zmieniac mechanike)