  • 191. Data: 2017-12-27 11:53:54
    Temat: Re: pytanie z qt
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "grapeli23" <g...@g...com> napisał:
    w wiadomości news:slrnp3sni0.b8p.grapeli23@myarch.localdomain...
> [...]
    handlowej/produkcyjnej/przemyslowej

    > Po co mam tam zaglądać. Wiem do czego służy im Windowś. Jako termnial
    > dostępowy do niezliczonej masy linuksowych serwwerów.

    Hehe :)

    > Panie pan zielonego pojęcia nie masz na jakich systemach działają CAD-y
    > w BMW, Mercedesie, itd. Co najwyżej sama wizualizacja może odbywać się na
    > windowsiowych terminalach graficznych. Znów. To może być dowolny terminal
    > graficzny.

    Chlopcze, cwierc zycia zawodowego spedzilem jako CAD-owiec a ty mnie chcesz
    w temacie oswiecac? To kiedys byly jeszcze CAD-y "wypuszczane" na Unix.
    Teraz to wlasciwie szczatki. Owszem, istnieja calkiem powazne systemy na Mac-a
    ale.. i tak wiekszosc to glownie DTP (Mac byl kiedys niekwestionowanym dominatorem
    w tej dziedzinie i to nie ze wzgledu na OS ale na grafike/GUI na glowe kiedys bijace
    inne OS-y).

    PS: Wymien mi unixowe sysytemy CAD/CAD, a ja Ci wymienie Windowsowe i zobaczymy
    kto ma racje.

    AK

  • 192. Data: 2017-12-27 12:18:50
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 27 Dec 2017 11:53:54 +0100, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > cwierc zycia zawodowego... jako CAD-owiec

    Jeżeli ładnie zaprojektować architekturę, to CAD-owi powinno być
    wszystko jedno jaki system. W MS Windows nie ma jakiś magicznych
    funkcji, co to sprawiają że łatwiej jest pisać CAD-a niż dla Linuksa
    czy nawet Androida.

  • 193. Data: 2017-12-27 12:23:21
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał:

    > Myślę ze w DOS nie było innych narzędzi. No dobra, byl QBASIC czy jak go zwali. Na
    Zx tez był.

    Taaa. Nastepny "znawca" sie znalazl:

    1. Turbo/Borland C/C++, Pascal/Delphi
    2. Watcom C/C++
    3. Microsoft C/C++, Pascal. Fortran
    4. Rodzina NDP (C/C++, Fortran, Pascal)
    5. Top Speed C/C++, Top Speed Modula2
    6. Zortech C/C++
    7. Astec C
    8. TurboProlog
    .itp, itp
    PS: Powyzsze to tylko te, ktorych osobiscie uzywalem/dotknalem
    Byla tez Ada, Icon inne wersje Prologu (np SW Prolog), byl tez Algol
    i Simula67 i cale mnostwo innych/mniej popularnych j.prog/IDE

    PS: FYI DLL to wcale nie wymusl Windows.
    PS1: Glowny system bankowy Asseco 'defBAnk' byl stworzony
    i wiele wiele lat dzialal wylacznie na DOS (owszem, pozniej/386 z extenderem
    Borlanda PowerPack - o niebo lepszym/szybszym/bezbugowym niz oslawiony
    PharLap)
    PS2: _Jedynym_ systemen operacyjnym typu Unix jaki znam dzialajacym
    w miare dobrze na 286 byl.. stworzony pod egida .. Microsoftu Xenix.
    Nawiasem mowiac gospodarka magazynowa takiego "malenstwa" jak
    WSK Rzeszow (wtedy >13tys pracownikiow - glownie akord) byl wlasnie
    stworzonny na Xenixie na AT-kach (286) pod nadzorem pozniejszego
    faktycznego technicznego tworcy Asseco ś.p.Adama Rusinka - czlowieka
    ktoremu bardzo duzo zawdzieczam w kwestiach zawodowych - dzięki wielkie Adam :).
    .. a na tymze Xenixie MS-owe C/C++, MASM, ba! nawet "okienkowe(TUI)" CodeView...
    No dooobra.. Ten system.mag. byl tworzony glownie w FoxPro...

    AK

  • 194. Data: 2017-12-27 12:28:20
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał:

    > W wielu przypadkach zmiana asm x86 na 8080 i z powrotem mogla odbywac się w sposób
    automatyczny.
    > Tak z reszta ukradziono CP/M i nazwano DOSem.

    Identycznie jak z ukradziono Unix i nazwano Linuxem

    PS: Tworca CP/M-a idiotycznie olal propozycję IBM wiec sam sobie winien..

    Na C64 tak naprawde to bylo jedynie peek()/poke() :))

    AK

  • 195. Data: 2017-12-27 13:18:06
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:

    > Jeżeli ładnie zaprojektować architekturę, to CAD-owi powinno być wszystko jedno
    jaki system.

    Dokladnie.
    Jedyne co mialo praktyczne znaczenie (dla inzyniera) do porzadna karta graficzna i..
    (wtedy)
    porzadny
    monitor (Viking, Miro).

    > W MS Windows nie ma jakiś magicznych funkcji, co to sprawiają że łatwiej jest pisać
    CAD-a niż
    > dla Linuksa czy nawet Androida.

    w dodatku CAD-y stricte DOSowe byly szybsze niz ich odpowiedniki Windowsowe
    Latwo "zgadnac" dlaczego.

    AK

  • 196. Data: 2017-12-27 13:27:11
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 27 Dec 2017 12:28:20 +0100, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Na C64 tak naprawde to bylo jedynie peek()/poke() :))

    Był GEOS. Był Simon(s?) Basic. Był G-Pascal. Było C.

    Ale akurat nie było Fortranu. Więc pewne obliczenia, które szły na
    np. Odrze (programy były już napisane) były przenoszone na AT. Bo był
    na nim Fortran.

    Obliczenia były z gatunku skrajnie numerycznych.

  • 197. Data: 2017-12-27 13:31:30
    Temat: [OT] Re: pytanie z qt
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał:

    > Jakby nie było Norton Commander był lepszy (a jego następca Total Commander jest)
    niż standardowe
    > jednopanelowe drzewko w Windows 10.

    Polecam FarManager-a. Jest z nich wszystkich najlepszy.
    PS: Kiedys zrezygnowalem z pracy w firmie, ktora nie pozwalala uzywac m.in. Far-a
    Nie, nie wydziwialem. Po prostu bez niego nie potrafie zyc/pracowac (wydajnosc
    max 50%;).

    AK

  • 198. Data: 2017-12-27 17:11:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    https://telarity.com/~dan/cbm/languages.html#FORTRAN

    http://www.z80.eu/for-compiler.html

  • 199. Data: 2017-12-27 18:35:14
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu środa, 27 grudnia 2017 02:06:33 UTC+1 użytkownik fir napisał:

    > moje pytanie dotyczylo tego ktora dllka konkretnie odrysowywuje (i procesuje eventy
    itp) zwiazane z paskiem zadań w windows xp
    > (I z menu start i z pulpitem jesli to jest ta sama) i z jakiego procesu jest ona
    wywolywana

    > w windzie w proces explorerze jest taki (uchodzacy nieco uwagi swoja droga) proces
    > ktory nazywa sie explorer.exe - jest pn parentem w tym drzewku akurat dla tych
    programow ktore maja ikonki w trayu (ale nie dla tych ktore nir mają) wiec byc moze
    by pasowal jako program "paska zadan i menu start" choc nie wiem czy pulpitu

    > pamietam kiedys za dawnych czasow jeszcze windows95 czytalem ze winda jest
    pomyslana tek by graficzne shelle (ktore chyba obejmowalyby raczej pasek, menu start
    i pulpit i ew troszke wyglad okien bo raczej oczyswisnie nie wyglad w wiekszym
    stopniu ktory zalezy od programow) byly wymnienne

    > - i to by byla raczej dobra idea, choc ms ew moglby tego nie lubic bo mogliby mowic
    ze robi sie balagan - ale jakos nie bardzo sie upowszechnila... dobra idea jest to by

    > programom zosatwic wyglad okien, ale ew wyglad pulpitu z dodatkami traktowac
    potencjalnie wymiennie (android chyba poszedl w tą strone bo są tam wymienne motywy,
    aczkoliwk te motywy raczej ne zmieniaja mechaniki pulpitu a sam wyglad, tak naprawde
    mozna by nawet zmieniac mechanike)

    mozna dodac ze pod osem (np pod windą) mozna zasadniczo robic programy ktore moga
    dzialac w kilku roznych 'powlokach graficznych', nie musi byc jedna na system

    wtedy taki program odpalalby sie po prostu w shellu na ktory jest napisany

    tak naprawde w windzie mozna zauwazyc mozna pisac programy na rozne shelle juz teraz,
    moana wymienic 3

    - shell okienkowy (gdzie program jest okienkiem)
    - shell typu konsola doso-podobna
    - no graphical shell at all (zero graphical shell) tj uslugi ktore reaguja na jakies
    stany systemu i zapisuje czy wysylaja sygnaly do innych czesci systemu

    mozna dodac jeszcze
    - full-screen open gl/diorectx - like (zasadniczo szkoda ze kazdego programu/kazdej
    gry nie mozna przelaczyc z fullscreenu do okna z belką (np rozmiaru 800x600) o ile
    pamietam starsze windowsy lepiej sobie radzily z ta opcją przelaczania aplikacji
    fullscreen do okna niz dzisiajsze (a przynajmniej niz xp)
    nie wiem powylaczali tą mozliwosc z jakichs
    powodów czy cos

    na podobnej zasadzie mozna wprowadzic nowe usupelniajace shelle, na przyklad mozna
    zrobic taki shell 3d gdzie program bylby jakas okresloną (animowana i przyjmujaca
    klikniecia i fokus) bryłą 3d w okreslonej sceneri 3d (ta sceneria bylaby 3-wymiarowym
    'pulpitem' a bryly bylyby analogiem obecnych okien

  • 200. Data: 2017-12-27 21:12:04
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 27 Dec 2017 09:35:14 -0800 (PST), fir
    > na podobnej zasadzie mozna...

    A zobacz jak to jest zrobione w Linuksie. ;)

    W Windows za różne takie to chyba user.exe, user.dll i user32.dll.
    Tyle że manipulowanie tym jest BARDZO ZŁYM POMYSŁEM.