  • 1. Data: 2009-06-19 09:27:25
    Temat: Jak zabezpieczyc laptopa fingerprintem ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    Uzywam laptopa IBM T61 z wbudowanym czytnikiem linii papilarnych. No i w
    windows ladnie to sobie dziala, ale jak zabezpieczyc samo uruchomienie
    laptopa na palec ? Udaj mi sie to tylko zrobic na haslo. A niby w
    ustawieniach w biosie jest taka opcja jak
    "wykasuja baze palcow z pamieci". Czyli jakos ta baza musi tam byc i chyba
    mozna jej uzyc ?

    Fantom

  • 2. Data: 2009-06-19 15:49:27
    Temat: Re: Jak zabezpieczyc laptopa fingerprintem ?
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > "wykasuja baze palcow z pamieci". Czyli jakos ta baza musi tam byc i chyba
    > mozna jej uzyc ?

    NTG pozatym fingerprint to zabawka dla dzieci. Takie zabezpieczenia można
    obejść z LiveCD w 5minut
    Naprawdę nic nie oferuje lepszego zabezpieczenia jak TrueCrypt i długie
    hasło. Tego nic nie obejdzie szybko.

  • 3. Data: 2009-06-19 15:50:06
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > NTG pozatym fingerprint to zabawka dla dzieci. Takie zabezpieczenia można
    > obejść z LiveCD w 5minut

    A wystartujesz z LiveCD kiedy bios poprosi cie o palucha?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2009-06-19 20:52:03
    Od: "Wiercipieta" <a...@k...pl>

    Fantom wrote:
> [...]
    > A niby w ustawieniach w biosie jest taka opcja jak
    > "wykasuja baze palcow z pamieci". Czyli jakos ta baza musi tam byc i

    W T42 działa takie cos.

    http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.
    do?lndocid=migr-58403

    Jednak zalecam ostroznosc podczas bawienia sie tym.

    *
    Core i7 920,P6T Deluxe, 6GB/1333,SapphHD4850
    Xonar D2X, CL-InspireP580 5.1,KNC1-DVR, 20WGX2Pro
    3xST3500320NS, GGW-H20L / GSA-H55L, CMPSU-450VX

  • 5. Data: 2009-06-19 21:28:20
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > NTG pozatym fingerprint to zabawka dla dzieci. Takie zabezpieczenia można

    A na jaka pisac ?

    > obejść z LiveCD w 5minut
    > Naprawdę nic nie oferuje lepszego zabezpieczenia jak TrueCrypt i długie
    > hasło. Tego nic nie obejdzie szybko.

    Hmm. A jak chcesz wystartowac kompa jak masz pytanie o haslo/palec ? Chyba
    faktycznei o czyms nie wiem albo Ty cos przeoczyles

    Fantom
    ps. O hasle na dysk jaki mozna zalozyc nie wspomne - podobno bardzo ciezkie
    do ruszenia

  • 6. Data: 2009-06-20 17:27:25
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Doxent <d...@N...gazeta.pl> zwrócił błąd:

    > NTG pozatym fingerprint to zabawka dla dzieci. Takie zabezpieczenia można
    > obejść z LiveCD w 5minut
    > Naprawdę nic nie oferuje lepszego zabezpieczenia jak TrueCrypt i długie
    > hasło. Tego nic nie obejdzie szybko.

    Są komercyjne lepsze niż TC moim zdaniem. To znaczy lepiej
    zabezpieczają, nic nie odzyskasz np. po padzie dysku, a z TC łatwiej,
    zwłaszcza w firmie.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 7. Data: 2009-06-21 16:33:27
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > A wystartujesz z LiveCD kiedy bios poprosi cie o palucha?

    bios o to nie prosi tylko windows. No chyba, że jeszcze takiego laptopa nie
    spotkałem. A bios można wykasować.

  • 8. Data: 2009-06-21 17:26:23
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > bios o to nie prosi tylko windows. No chyba, że jeszcze takiego laptopa
    > nie spotkałem. A bios można wykasować.

    Czytales moze glowne pytanie ?

    Fantom