  • 21. Data: 2012-09-07 19:27:08
    Temat: Re: rajd cwaniaka
    Od: to <𝓽𝓸_𝓾𝓼𝓮𝓷𝓮𝓽@𝓲𝓷𝓽𝓮𝓻𝓲𝓪.𝓱𝓵>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jak to policzyłeś?

    Jak skończysz studia, to też będziesz umiał liczyć:
    http://www.youtube.com/watch?v=lZlYFwaMONg

    --
    ignorance is bliss

  • 22. Data: 2012-09-07 19:31:05
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-07 18:17, Myjk pisze:
    > Fri, 7 Sep 2012 18:09:19 +0200, J.F

    > Na codzień to się kupuje bilet miesieczny i ma się w nosie bilety czasowe.

    Pod warunkiem, że w ogóle samochodu nie używasz, nie masz itd.

    > Może nie wybiegaj zbyt daleko...

    Jakie daleko - pisał o większych zakupach. Tyle, że jak ktoś nie ma
    samochodu to takie zakupy wyglądają trochę inaczej niż z posiadaniem
    czegoś takiego. Osobiście często robię zakupy bez samochodu, ale
    wtedy nie wezmę zgrzewki napojów (6x1,5), żwirów dla kotów (np.
    3x10kg) itd. No, ale mam luksus - zawsze mogę co 2 dzień młodzież
    wysłać - młodzi są, silni, przyniosą. Mi nie wolno nosić więcej
    jak 10 kg. Koszty leczenia małe nie są....

    > fakt jest taki, że podróż samochodem jest
    > szybsza, ale rozważając stosunek zysku czasu do ilości pieniędzy
    > przeznaczonej na podróż wychodzi bardzo mizernie.

    Przy Twojej kalkulacji być może, ale tutaj taka kalkulacja nie ma
    miejsca bytu - koszt samochodu prywatnego, używanego w różnych celach
    (nie tylko na dojazdy do pracy) do nie będzie codzienny koszt taksówki,
    czy wynajmu.

    Jedno tylko napiszę - koszt dojazdu posiadanym, prywatnym samochodem
    nie może być kalkulowany jak wynajem, czy taksówka. W najlepszym
    wypadku koszt samego paliwa porównywany z kosztem biletu może być
    podobny, ale to bezsensowne porównanie.

  • 23. Data: 2012-09-07 19:53:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości grup

    > Ale skuter nie musi mieć koniecznie 50ccm, choć i te do 50 km/h są zwykle
    > żwawsze od czterech kół. Pomijam najtańsze chińskie wynalazki.

    Czyli te które akurat zazwyczaj są żwawsze od markowych?

  • 24. Data: 2012-09-07 20:05:23
    Od: "Szuwaks" <s...@g...pl>

    Witam,

    > Pamietacie jeszcze idee rajdu cwaniaka ?

    Jasne, ostatecznie brałem udział. :)

    Przypomnienie:

    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org/pms/pms_2001/11
    23_warszawa/index.html

    http://www.prw.waw.pl/news.php?id=100

    Mój pilot (mój starszy syn) jest teraz licencjonowanym sędzią
    międzynarodowym i pilotem rajdowym. :)))

    Szuwaks

  • 25. Data: 2012-09-07 21:22:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Sep 2012 18:17:49 +0200, Myjk napisał(a):
    > Fri, 7 Sep 2012 18:09:19 +0200, J.F
    >
    > Na codzień to się kupuje bilet miesieczny i ma się w nosie bilety czasowe.

    Zalezy. Ja tam czesto wyjezdzam sluzbowo, albo mam w planach gdzies
    pojechac po pracy, i wtedy mi sie miesieczny marnuje :-)

    > Może nie wybiegaj zbyt daleko... fakt jest taki, że podróż samochodem jest
    > szybsza, ale rozważając stosunek zysku czasu do ilości pieniędzy
    > przeznaczonej na podróż wychodzi bardzo mizernie.

    Zalezy. Jak policzysz ile to samochod traci na wartosci i ile jest oplat
    stalych, to byc moze. Ale jak zaczniesz na codzien korzystac z KM to
    sprzedasz samochod ? Grupowicze z tej grupy raczej nie. Wiec koszta stale i
    tak zostaja, a troche przejazdow po miescie kosztuje niewiele wiecej niz
    paliwo.
    A jak sie samochodu nie uzywa, to potem trzeba wydac na nowy akumulator :-P

    J.

  • 26. Data: 2012-09-07 21:44:24
    Od: <1...@2...invalid>

    Myjk w <news:7ip95oh857m3$.dlg@myjk.org>:

    > Fri, 7 Sep 2012 12:14:29 +0200, J.F

    > Ciągle najdrożej, to i najszybciej...

    > Minuta jazdy autem kosztuje jakieś 6 zł (pod warunkiem wynajmu najtańszego
    > żużla), natomiast MPK 10 gr -- 60x mniej, a czasu raptem 2x więcej.

    Ależ kochany, analizowałem i podliczałem wiele razy, i wolę kupować i
    jeździć autem -- chocby z tego powodu, że MPK nie dowiezie mnie z Rzeszowa
    do Szczecina.

    Ale może o PKS chcesz podyskutować? To z Rzeszowa do Bielska jest jeden
    bezpośredni -- nocny -- ostatnio córa jechała za całe 80PLN bilet na PKS (na
    dworzec trzeba z 5 pakami bagażu dojechać, z dworca tez dojechać --
    kosztowało to w sumie 120PLN, w tym znizka dla młodzieży i trwało w sumie 10
    godzin -- wychodzi 30groszy.
    Ta sama trasa samochodem 5h, i paliwa za 200PLN, tyle, że jadą jeszcze dwie
    inne osoby, wychodzi na twarz 70PLN vs 240PLN.
    I tak 3 razy w miesiącu sobie policz, odejmij koszty zakupu rozłożone na 5
    lat, koszty inne i nie pierdacz, ze minuta jazdy samochodem kosztuje 6PLN

    --
    'Tom N'

  • 27. Data: 2012-09-08 15:48:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 7 Sep 2012 21:44:24 +0200, 1...@2...invalid

    > Ależ kochany, analizowałem i podliczałem wiele razy, i wolę kupować i
    > jeździć autem -- chocby z tego powodu, że MPK nie dowiezie mnie z Rzeszowa
    > do Szczecina.

    Analizowałeś z własnego punktu widzenia. Ja analizowałem w odniesieniu do
    KONKRETNEGO przypadku na podstawie art. z linka, np. przyjeżdża kibic z
    Hiszpanii do PL na EURO'12 i zastanawia się czym na stadion i później do
    hotelu dojechać, bo jego własne auto zostało w kraju.

    Ja też 8 lat w autobusie nie siedziałem i także uważam, że auto jest dla
    mnie najszybszym (choć z SKM nie ma szans w określonych warunkach),
    najwygodniejszym ale i zarazem najdroższym środkiem transportu. Żadne
    zaklęcia tego nie zmienią.

    > Ale może o PKS chcesz podyskutować?

    Chcę dyskutować na temat. PKS nie jest na temat.

> [...]
    > dworzec trzeba z 5 pakami bagażu dojechać, z dworca tez dojechać --
    > kosztowało to w sumie 120PLN, w tym znizka dla młodzieży i trwało w sumie 10

    Urzekła mnie twoja historia.

    > Ta sama trasa samochodem 5h, i paliwa za 200PLN, tyle, że jadą
    > jeszcze dwie inne osoby, wychodzi na twarz 70PLN vs 240PLN.

    Świetnie, a jak nie ma dwóch innych twarzy, to wychodzi 240 vs 80.

    --
    Pozdor Myjk