  • 11. Data: 2012-09-07 14:56:59
    Temat: Re: rajd cwaniaka
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 07 Sep 2012 13:22:43 +0200, v...@i...pl

    > bilet 15min=2,60pln wiec 1min=17gr

    Widzę w Poznaniu bilet do 60 minut kosztujacy 4,20 zł. Przyjąłem wcześniej
    nieco więcej, bo 6 zł. ZbiorKom jechał niecałe 60 minut, ale sobie
    zaokrągliłem... to jest 10gr/min, ale realnie wychodzi 7gr/min., ale w
    żadnym wypadku 17.

    > natomiast skad wziales 6pln za minute jazdy autem to nie wiem?

    Przyjąłem najtańszy z możliwych wariantów, wypożyczenie samochodu. Tak,
    trzeba policzyć wynajem (a ten jest pożyczany zawsze na 24h) lub zakup
    auta, bo to integralna część kosztów ponoszonych na daną podróż. Liczenie
    tylko samego paliwa jest zwyczajnym okłamywaniem faktów. Od bidy można
    policzyć taksówkę (2zł/km), to wyjdzie ~1.20 zł/min. co daje 8x więcej
    kasy, przy 2x mniejszym czasie.

    Dlatego między innymi mnie miesiąc podróży do "fabryki" samochodem (wszerz
    przez Wawę jadę) kosztuje około 3500 zł/mies., a gdybym jeździł autobusem,
    to by mnie to kosztowało 116 zł/mies. (bilet miesięczny dwustrefowy). Tylko
    w moim wypadku zajmuje to 4x więcej czasu niż autem.

    Teraz zachodzi pytanie, jak bardzo czas jest cenny dla jednostki. Dla mnie
    jest cenniejszy niż pieniądze (chociaż to nie do końca prawda, bo czas też
    robi trochę piniądza), stąd jeżdżę tylko samochodem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 12. Data: 2012-09-07 15:30:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości
    W dniu 2012-09-07 14:04, J.F pisze:

    >Ale skuter nie musi mieć koniecznie 50ccm, choć i te do 50 km/h są

    Ale wtedy trzeba kat A.

    >zwykle żwawsze od czterech kół. Pomijam najtańsze chińskie wynalazki.

    Chlopie, mnie tu dwoch cyfr na liczniku malo zeby sie zalapac na
    zielona fale, a ty chcesz jakims zwawym 50km/h szybko przejechac ? :-)

    J.

  • 13. Data: 2012-09-07 15:41:26
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message

    > Przyjalem najtanszy z mozliwych wariantów, wypozyczenie samochodu. Tak,
    > trzeba policzyc wynajem (a ten jest pozyczany zawsze na 24h) lub zakup
    > auta, bo to integralna czesc kosztów ponoszonych na dana podróz.

    Nie do konca. Tak jest, jesli rozwazasz zakup samochodu na dojazdy do pracy.
    W przypadku kiedy ktos posiada samochod z innych powodow (w moim - wyjazdy
    poza miasto, zakupy, dowozenie dzieci na rozmaite zajecia) do oplacalnosci
    jazdy samochodem vs KM bezsensowne jest liczenie kosztu zakupu, ubezpieczen,
    przegladow itp, poniewaz te koszty bede ponosil bez wzgledu na to, czym
    jezdze do pracy.

    > Liczenie
    > tylko samego paliwa jest zwyczajnym oklamywaniem faktów. Od bidy mozna
    > policzyc taksówke (2zl/km), to wyjdzie ~1.20 zl/min. co daje 8x wiecej
    > kasy, przy 2x mniejszym czasie.
    > Dlatego miedzy innymi mnie miesiac podrózy do "fabryki" samochodem (wszerz
    > przez Wawe jade) kosztuje okolo 3500 zl/mies., a gdybym jezdzil autobusem,
    > to by mnie to kosztowalo 116 zl/mies. (bilet miesieczny dwustrefowy).

    A jakbys jezdzil KM, to samochod bedzie stal w garazu? Czy sprzedasz
    samochod? Bo jesli to drugie - to mozesz tak liczyc, a jesli to pierwsze -
    to bzdurne wyliczenie.

    --
    Axel

  • 14. Data: 2012-09-07 15:43:09
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-09-07 14:56, Myjk pisze:
    > Fri, 07 Sep 2012 13:22:43 +0200, v...@i...pl

    > Widzę w Poznaniu bilet do 60 minut kosztujacy 4,20 zł.

    Jezeli z gory wiesz, ze okolo 60min bedziesz jechal (a rozklad jazdy w
    Poznaniu nazwijmy to - jest umowny). Kupujac wiecej biletow na krotsze
    okresy czasu odpowiednio drozej wyjdzie - ale to wiemy.

    Przyjąłem wcześniej
    > nieco więcej, bo 6 zł. ZbiorKom jechał niecałe 60 minut, ale sobie
    > zaokrągliłem... to jest 10gr/min, ale realnie wychodzi 7gr/min., ale w
    > żadnym wypadku 17.

    4x15min=17gr/min - nie chce byc inaczej (a zdarzalo sie, ze zamiast
    rozkladowych 20min jechalem do pracy 50...)

    > Przyjąłem najtańszy z możliwych wariantów, wypożyczenie samochodu. Tak,
    > _trzeba_ policzyć wynajem (a ten jest pożyczany zawsze na 24h) lub zakup
    > auta, bo to integralna część kosztów ponoszonych na daną podróż.

    Dlaczego _trzeba_ ? To tak jakbys napisal, ze do przejazdu tramwajem
    trzeba kupic tramwaj...

> [...]

    > Od bidy można
    > policzyć taksówkę (2zł/km), to wyjdzie ~1.20 zł/min. co daje 8x więcej

    No to juz jest blizsze porownaniu tramwaj vs. taxi

> [...]
    > jest cenniejszy niż pieniądze (chociaż to nie do końca prawda, bo czas też
    > robi trochę piniądza), stąd jeżdżę tylko samochodem.

    A ja sie przesiadlem rok temu na tramwaj, bo i szybciej i bezproblemowo
    z parkowaniem w centrum (fakt - mam przystanek przed samymi drzwiami do
    pracy).

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 15. Data: 2012-09-07 18:04:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 07 Sep 2012 15:43:09 +0200, v...@i...pl

    > Jezeli z gory wiesz, ze okolo 60min bedziesz jechal (a rozklad jazdy w
    > Poznaniu nazwijmy to - jest umowny). Kupujac wiecej biletow na krotsze
    > okresy czasu odpowiednio drozej wyjdzie - ale to wiemy.

    Przecież wiemy to obaj, test został wykonany -- przejazd zajął ~58 min.

    > 4x15min=17gr/min - nie chce byc inaczej (a zdarzalo sie,
    > ze zamiast rozkladowych 20min jechalem do pracy 50...)

    Ale czemu przyjmujesz najmniej opłacalny wariant? W przypadku samochodu
    wziąłem najbardziej opłacalny, więc w przypadku KM również taki należy
    przyjąć...

    > Dlaczego _trzeba_ ? To tak jakbys napisal, ze do przejazdu tramwajem
    > trzeba kupic tramwaj...

    Żeby poruszać się codziennie KM nie trzeba kupować tramwaju, wystarczy
    bilet miesięczny na ten tramwaj. Żeby codziennie jeździć autem trzeba auto
    kupić lub wynajmować, względnie jeździć taksówką. Nie da się tego kosztu
    pominąć.

    > No to juz jest blizsze porownaniu tramwaj vs. taxi

    OK, zatem przyjmijmy ten wariant.
    Stąd nie ma się co dziwić, że autem jest najszybciej.

    > A ja sie przesiadlem rok temu na tramwaj, bo i szybciej i bezproblemowo
    > z parkowaniem w centrum (fakt - mam przystanek przed samymi drzwiami do
    > pracy).

    Ja miałbym do firmy 4 przesiadki i 2,5h jazdy w jedną stronę włączając w to
    marznięcie albo pocenie się na przystankach... Samochodem jadę 2,5x (w
    szczycie) do 4x (w wakacje) szybciej.

    --
    Pozdor Myjk

  • 16. Data: 2012-09-07 18:09:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości
    Fri, 07 Sep 2012 15:43:09 +0200, v...@i...pl

    >Przecież wiemy to obaj, test został wykonany -- przejazd zajął ~58
    >min.

    Jeden. Na codzien to nie wiadomo - starczy ten bilet, czy na koncu
    beda wchodzic kontrole i lapac naiwnych, i trzeba bedzie doliczyc pare
    procent do rachunku :-)

> [...]
    >auto
    >kupić lub wynajmować, względnie jeździć taksówką. Nie da się tego

    Zeby pojechac na grubsze zakupy to trzeba albo sie utargac w KM, albo
    wezwac taksowke, i tygodniowe oszczednosci zamieniaja sie w straty :-)

    J.

  • 17. Data: 2012-09-07 18:17:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 7 Sep 2012 18:09:19 +0200, J.F

    > Jeden. Na codzien to nie wiadomo - starczy ten bilet, czy na koncu
    > beda wchodzic kontrole i lapac naiwnych, i trzeba bedzie doliczyc pare
    > procent do rachunku :-)

    Na codzień to się kupuje bilet miesieczny i ma się w nosie bilety czasowe.

    > Zeby pojechac na grubsze zakupy to trzeba albo sie utargac w KM, albo
    > wezwac taksowke, i tygodniowe oszczednosci zamieniaja sie w straty :-)

    Może nie wybiegaj zbyt daleko... fakt jest taki, że podróż samochodem jest
    szybsza, ale rozważając stosunek zysku czasu do ilości pieniędzy
    przeznaczonej na podróż wychodzi bardzo mizernie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 18. Data: 2012-09-07 18:37:31
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-07 14:56, Myjk pisze:
    (...)
> [...]
    > to by mnie to kosztowało 116 zł/mies. (bilet miesięczny dwustrefowy). Tylko
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > w moim wypadku zajmuje to 4x więcej czasu niż autem.

    Zdaje się, że od dawna jest inaczej - 156 zł 30 dniowy, 370 zł 90
    dniowy, co daje ~123 zł/miesiąc.

  • 19. Data: 2012-09-07 18:51:47
    Od: to <𝓽𝓸_𝓾𝓼𝓮𝓷𝓮𝓽@𝓲𝓷𝓽𝓮𝓻𝓲𝓪.𝓱𝓵>

    Artur Maśląg wrote:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Zdaje się, że od dawna jest inaczej - 156 zł 30 dniowy, 370 zł 90
    > dniowy, co daje ~123 zł/miesiąc.

    No tak, te 7 zł to fascynująca wręcz różnica. :>

    --
    ignorance is bliss

  • 20. Data: 2012-09-07 18:59:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Myjk,

    Friday, September 7, 2012, 12:33:58 PM, you wrote:

    > Ciągle najdrożej, to i najszybciej...
    > Minuta jazdy autem kosztuje jakieś 6 zł (pod warunkiem wynajmu najtańszego
    > żużla),

    Jak to policzyłeś?

    > natomiast MPK 10 gr -- 60x mniej, a czasu raptem 2x więcej.

    --
    Best regards,
    RoMan