  • 1. Data: 2009-01-14 17:13:01
    Temat: raporty na www
    Od: "seyo" <s...@p...onet.pl>

    Czy Ktoś zna może jakieś coś ( gotowca ) którego można podpiąć sql-ami do bazy
    a z poziomu www generować sobie jakieś raporty ? Marzą mi się też wykresy i
    export do excela, ale nie wymagajmy za wiele ;)

  • 2. Data: 2009-01-15 13:15:09
    Temat: Re: raporty na www
    Od: fv <f...@c...com>

    seyo wrote:
    > Czy Ktoś zna może jakieś coś ( gotowca ) którego można podpiąć sql-ami do bazy
    > a z poziomu www generować sobie jakieś raporty ?

    A jakie jest logiczne powiązanie pomiędzy tym podpięciem a raportami?

    > Marzą mi się też wykresy i
    > export do excela, ale nie wymagajmy za wiele ;)

    Wbrew pozorom to znacznie prostsze niż wykresy/raporty.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 3. Data: 2009-01-15 13:30:36
    Od: "seyo" <s...@p...onet.pl>

    > A jakie jest logiczne powiązanie pomiędzy tym podpięciem a raportami?

    Nie bardzo rozumiem pytanie. Za SQL-a odpowiadam ja. Chodzi o front, który na
    wyplutej tabelce będzie w stanie robić jakieś zestawienia, sumy itp... ew.
    dokładając wykres itd...

  • 4. Data: 2009-01-16 08:34:13
    Od: fv <f...@c...com>

    seyo wrote:

    > Nie bardzo rozumiem pytanie. Za SQL-a odpowiadam ja. Chodzi o front, który na
    > wyplutej tabelce będzie w stanie robić jakieś zestawienia, sumy itp... ew.
    > dokładając wykres itd...

    Wiesz pan że dzwonią ale nie wiesz pan w którym kościele. To się nazywa webaplikacja
    a nie front.
    Takie rzeczy pisze się po stronie serwera (a więc NTG).

    http://php.net/

    http://www.rubyonrails.pl/

    Java:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Java_Servlet
    http://java.sun.com/products/jsp/
    http://java.sun.com/javaee/javaserverfaces/
    http://turbine.apache.org/
    http://apache.org/

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 5. Data: 2009-01-16 08:48:11
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    seyo pisze:
    > Czy Ktoś zna może jakieś coś ( gotowca ) którego można podpiąć sql-ami do bazy
    > a z poziomu www generować sobie jakieś raporty ? Marzą mi się też wykresy i
    > export do excela, ale nie wymagajmy za wiele ;)

    Nie wiem jaka to baza... jeśli MySQL to phpMyAdmin :P

    --
    Radek N.

  • 6. Data: 2009-01-16 12:07:13
    Od: "seyo" <s...@p...onet.pl>

    > Wiesz pan że dzwonią ale nie wiesz pan w którym kościele. To się nazywa
    webaplikacja a nie front.

    Ty po prostu tak formułujesz pytania.

    > Takie rzeczy pisze się po stronie serwera (a więc NTG).

    Wolę po stronie klienta ( javascript ), ale nawet jakby to się miało dziać po
    stronie serwera, to nie jest to raczej pytanie ani na grupę JS ani na grupę
    server-side - pytam o nazwę przetestowanego gotowca ( jakich pełno w sieci ) a
    nie o szczegółowy problem. A z tymi linkami poniżej, to się nie ośmieszaj.

  • 7. Data: 2009-01-16 17:24:32
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** fv <f...@c...com> wrote:

    > Wiesz pan że dzwonią ale nie wiesz pan w którym kościele. To się
    > nazywa webaplikacja a nie front.

    Nie, to się nazywa po prostu oprogramowanie do tworzenia raportów, tylko
    kolega chce na WWW najwidoczniej. Przykładem takiego oprogramowania co
    byś mógł sobie w główce to ogarnąć jest np. Crystal Reports czy jReport.

    Nie trzeba od razu porywać się na pisanie webappsów aby zrobić raport z
    bazy danych - to niekoniecznie jest efektywne.

    > Takie rzeczy pisze się po stronie serwera (a więc NTG)

    A to fakt.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )