  • 1. Data: 2009-01-13 19:14:31
    Temat: Coda eytor html i css na mac os x
    Od: Michał Rakowiecki <m...@g...com>

    Witam,

    Czy ktokolwiek używa bądź używał kiedykolwiek tego edytora? Jeśli tak
    to proszę o ocenę tego narzędzia i ewentualny opis jego funkcjonalności.

    --
    Pozdrawiam Michał Rakowiecki.

  • 2. Data: 2009-01-13 19:59:58
    Temat: Re: Coda eytor html i css na mac os x
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 13-01-2009 o 20:14:31 Michał Rakowiecki <m...@g...com> napisał(a):

    > Czy ktokolwiek używa bądź używał kiedykolwiek tego edytora? Jeśli tak
    > to proszę o ocenę tego narzędzia i ewentualny opis jego funkcjonalności.

    Taki edytorek do wyklikiwania niektórych rzeczy. Jeśli wolisz wszystko
    z palca, to są darmowe narzędzia. Jeśli chcesz z palca i bardzo szybko,
    bardzo pluginowalnie i konfigurowalnie, to textmate. Jeśli nie zależy
    Ci na makowym wyglądzie, eclipse. Jeśli nie zależy Ci na czasie, poczekaj
    na Espresso od MacRabbit.

    Edytorek od Cody jest ładny, ale wcale nie rewelacyjny moim zdaniem.
    Jego zaletą jest tylko to, że jest troszkę kombajnem - np. tworzy i
    deploy`uje projekty od razu na FTP. Moim zdaniem osobie, która używa
    MacFusion* lub/i SVN-a do wydawania kolejnych wersji na serwer, taka
    funkcjonalność jest zbędna.
    Ma manual PHP-owy pod ręką, podpowiadanie jest miłe.
    Do tego wyklikany edytorek CSS i podgląd - dla mnie zupełnie zbędne
    funkcje (like - jak można klikać CSS-y z formularzy?).

    Powiedziałbym, że to raczej soft dla ludzi, którzy nie są savvy-koderami.

    *: montuje udziały FTP/SSH jako zwykłe dyski - aint that cool?

    --
    Maciej Łebkowski

  • 3. Data: 2009-01-13 22:41:23
    Od: Marcin Sztolcman <m...@p...onet.pl>

    On 09-01-13 20:59, Maciej Łebkowski wrote:
    [...]
    > deploy`uje projekty od razu na FTP. Moim zdaniem osobie, która używa
    > MacFusion* lub/i SVN-a do wydawania kolejnych wersji na serwer, taka
    [...]

    s/MacFusion/MacFuse/

    > *: montuje udziały FTP/SSH jako zwykłe dyski - aint that cool?

    Aint. MacFuse potrafi się wyrżnąć w połowie zapisywania pliku, i na serwerze
    zostaje tylko pół pliku, a Ty nawet o tym nie wiesz. Jeśli później nie
    ponowisz zapisu, to masz pół pliczku a resztę odzyskuj.

    MySZ

    --
    Marcin Sztolcman :: http://urzenia.net/ :: http://sztolcman.eu/

  • 4. Data: 2009-01-14 07:22:19
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 13-01-2009 o 23:41:23 Marcin Sztolcman <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > [...]
    > s/MacFusion/MacFuse/

    s/MacFuse/MacFusion/
    http://www.macfusionapp.org/

    > Aint. MacFuse potrafi się wyrżnąć w połowie zapisywania pliku, i na serwerze
    > zostaje tylko pół pliku, a Ty nawet o tym nie wiesz. Jeśli później nie
    > ponowisz zapisu, to masz pół pliczku a resztę odzyskuj.

    SOA#1.
    Na FTP czy na SSH się tak dzieje?

    --
    Maciej Łebkowski

  • 5. Data: 2009-01-14 07:42:24
    Od: Marcin Sztolcman <m...@p...onet.pl>

    On 09-01-14 08:22, Maciej Łebkowski wrote:

    > s/MacFuse/MacFusion/
    > http://www.macfusionapp.org/

    O, tego nie znałem. Ale to i tak wykorzystuje MacFuse pod spodem :)

    FTP. SSH nie probowalem :)

    MySZ

    --
    Marcin Sztolcman :: http://urzenia.net/ :: http://sztolcman.eu/

  • 6. Data: 2009-01-14 10:26:37
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 14-01-2009 o 08:42:24 Marcin Sztolcman <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > FTP. SSH nie probowalem :)

    Bo FTP to w ogóle jakieś ułomne jest. I wolne. Nie używam od wieków.

    --
    Maciej Łebkowski

  • 7. Data: 2009-01-14 11:51:58
    Od: Bogdan Baraszkiewicz <b...@g...com>

    Michał Rakowiecki <m...@g...com> wrote:
    > Czy ktokolwiek używa bądź używał kiedykolwiek tego edytora? Jeśli tak
    > to proszę o ocenę tego narzędzia i ewentualny opis jego funkcjonalności.

    Używam na codzień i bardzo sobie chwalę. Przyjemny edytor, podpowiadnie
    i kolorowanie (różne języki), clips (gotowe kawałki kodu, które samemu
    można dodawać), wbudowany podgląd, inspektor w trybie podglądu,
    wyklikiwalne CSS-y (akurat nie korzystam, wolę ręcznie), nawigator kodu,
    terminal, pomoc, walidacja, dzielenie okna, obsługa FTP/SFTP i wygodne
    przesyłanie zmodyfikowanych plików z wersji lokalnej, od niedawna także
    obsługa Subversion, pluginy, obsługa wielu kodowań (w tym iso-8859-2,
    czego często brakuje w nowszych edytorach na Mac OS X), konfigurowalny,
    od którejś wersji już dobre wyszukiwanie/zamiana w wielu plikach. Szybko
    rozwijany.

    Najlepiej obejrzyj sobie kilka tutoriali
    (http://www.panic.com/coda/developer/), zainstaluj i potestuj. :)

    b.

  • 8. Data: 2009-01-14 12:02:10
    Od: Bogdan Baraszkiewicz <b...@g...com>

    Maciej Łebkowski <m...@e...com> wrote:

> [...]
    > bardzo pluginowalnie i konfigurowalnie, to textmate. Jeśli nie zależy
    > Ci na makowym wyglądzie, eclipse. Jeśli nie zależy Ci na czasie, poczekaj

    Textmate oczywiście rządzi, ale... (a) brak np. obsługi iso-8859-2, (b)
    mi wolno działał z projektami zawierającymi mnóstwo plików, także z
    edycją dużych plików, (c) jakoś nie widać ciągle tej wersji 2.0 :)

    Do Eclipse jakoś nigdy nie mogłem się przekonać, do Aptany również.

    Espresso na razie do pracy się po prostu nie nadaje. :)

> [...]
    > deploy`uje projekty od razu na FTP. Moim zdaniem osobie, która używa
    > MacFusion* lub/i SVN-a do wydawania kolejnych wersji na serwer, taka

    Ale bardzo wygodne w przypadku, kiedy trzeba po FTP/SFTP. Poza tym od
    niedawna obsługuje także Subversion.

    > Powiedziałbym, że to raczej soft dla ludzi, którzy nie są savvy-koderami.

    A ja bym powiedział, że i dla jednych i drugich. :)

    b.

  • 9. Data: 2009-01-14 13:51:13
    Od: Piotr <n...@m...pl>

> [...]
    >
    > Do Eclipse jakoś nigdy nie mogłem się przekonać, do Aptany również.
    >
    > Espresso na razie do pracy się po prostu nie nadaje. :)

    Ja przerabiałem Eclipse, Aptanę i nie mogłem się przekonać.
    A przerabiał ktoś może ostatnie NetBeans? Kiedyś zlekceważyłem to IDE
    ale od ostatnich wersji, kiedy dodali obsługę PHP zachwyciło mnie
    podpowiadanie składni, synchronizacja z FTP - ogólnie zwinny bardzo
    edytorek i za free. Od jakiegoś tygodnia go piłuję i po długim czasie
    poszukiwań chyba znalazłem idealne narzędzie do webdeveloperki :)

  • 10. Data: 2009-01-14 21:44:30
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 14 Jan 2009 12:02:10 -0000, Bogdan Baraszkiewicz
    <b...@g...com> wrote:

    > Textmate oczywiście rządzi, ale... (a) brak np. obsługi iso-8859-2,

    Przynajmniej daje motywację, żeby wreszcie przerzucić się na UTF-8 ;)

    > (b) mi wolno działał z projektami zawierającymi mnóstwo plików

    Tak samo na dyskach sieciowych. Na szczęście jest jednoklikowe rozwiązanie:

    http://ciaranwal.sh/remate/

    (nie mam zielonego pojęcia dlaczego autor TextMate tego jeszcze nie dodał w
    standardzie...)

    > (c) jakoś nie widać ciągle tej wersji 2.0 :)

    Wymaga DukeNukemForever.bundle.

    --
    http://sblam.com
    this.author = new Geek("porneL");